שתף קטע נבחר

הפנדל בוטל לאחר צפייה בהילוך חוזר. צפו

שערוריית שיפוט ב-0:5 של מכבי ת"א על עכו: השופט הרביעי, זיו אדלר, הורה לבר נתן לפסול פנדל לעכו לאחר שצפה בו בהילוך חוזר בניגוד לתקנון. נעים: "צריך לחקור את זה באיגוד השופטים, אסור לטאטא מתחת לשטיח". האירוע ייבדק בוועדה המקצועית

שערוריית שיפוט בבלומפילד. במהלך הניצחון של מכבי ת"א 0:5 על הפועל עכו, השופט הרביעי, זיו אדלר, פנה לאחד הצלמים שהיו על הדשא באצטדיון בלומפילד על מנת להתעדכן דרך המוניטור שלו האם הפנדל שנשרק לזכות עכו - חוקי. באותן שניות ג'וליאנו ספדאסיו כבר הניח את הכדור על הנקודה הלבנה ואיתן טיבי ספג כרטיס צהוב על נגיעת יד, כל זאת בעקבות הפנדל שפסק דניאל בר נתן.

 

 

סוגרים שנה ב-ynet ספורט:

 

לאחר שאדלר צפה בהילוך החוזר, דבר שאינו מורשה לפי החוקים - הוא מיהר לעברו של הקוון ניסן דוידי. רגע לפני הבעיטה של הברזילאי - דוידי רץ לבר נתן, קרא לו וטען כי לא היה פנדל. בשל כך, השופט פסל את הפנדל לעכו, שעל פי צילומי הטלוויזיה היה גבולי לחלוטין.

 

מאמן הפועל עכו, יובל נעים הגיב לאירוע: "מה שהיה עם השופטים זה דבר שצריך לחקור אותם באיגוד השופטים,

צריך לעשות ישיבה ולא לטאטא דברים מתחת לשטיח. חששנו מזה כל השבוע, אני רוצה לראות את השופט מבטל את הפנדל בטדי מול 20,000 צופים. הדבר הזה שבר אותנו. אחר כך קיבלנו פנדל שלא היה ומ-2:0 בבלומפילד קשה מאוד לחזור. לא רצינו להתפרק, אבל התפרקנו. אנחנו קבוצה טובה, אנחנו צריכים להתחזק".

 

מאמן מכבי ת"א, פאולו סוזה: "ראיתי דברים כאלו שקורים גם בליגות שונות. זה לא התפקיד שלי להתייחס לזה". על המשחק עצמו הוסיף המאמן: "בעיניי שיחקנו טוב מאוד, עכשיו כשיש פגרה מהמשחקים באירופה, יהיה לשחקנים יותר זמן להתאושש ממשחק למשחק בליגה".

 

דניאל בר נתן בבלומפילד (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
דניאל בר נתן בבלומפילד(צילום: ראובן שוורץ)

 

מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר מסר בתגובה: "הוועדה המקצועית תנתח עם צוות השיפוט את האירוע המדובר ולאחר מכן תוציא מסקנות והנחיות".

 

הוועדה תבקש לשמוע את הסבריו של בר נתן לשינוי החלטתו ויבררו האם אדלר אכן צפה באירוע במצלמת הטלוויזיה והעביר את דעתו כי לא היה פנדל.   

 

משבץ השופטים, מאיר לוי אמר: "על פי החוקה ובהתאם להנחיות ברורות אין אפשרות לשופט או עוזריו לקבל החלטה או לשנותה לאחר צפייה באירוע המדובר בטלוויזיה".

 

מאידך הסביר לוי ששימש בעברו כשופט בינלאומי:"אירועים דומים כבר קרו בעבר. על פי החוק אם השופט משוכנע שעוזרו צדק בהחלטתו רשאי השופט לשנות את החלטתו ובתנאי שהמשחק לא חודש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
נעים ובר נתן
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים