שתף קטע נבחר

"קים היה שיכור כשהורה על ההוצאות להורג"

עיתון יפני חושף את נסיבות החיסולים האחרונים בצפון קוריאה. "הדוד ניסה להשתלט על עסקי ייצוא הפחם הרווחיים, שני עוזריו מילאו פקודה באיטיות"

הרודן הצעיר של צפון קוריאה הדהים בשבוע שעבר את העולם כשהדיח את דודו ג'אנג סונג תאק, מספר 2 במדינה, ואת שני עוזריו ואז הוציאם להורג. עכשיו מתברר איך זה קרה ומדוע: עיתון יפני דיווח היום (יום ב') כי קים ג'ונג און הורה על ההוצאות להורג של שני העוזרים, רי ריונג-הא וג'אנג סו-גיל, כשהיה "שיכור מאוד".

 

עוד חדשות בעולם :

קצינת רפואה תישפט כי הצילה חתולה הרה

מטוס התנגש בבניין: "הטייס טעה במסלול"

כריסמס צפוף: בני מלוכה יישנו עם המשרתים

בשתי צמות: הצ'ולות הפכו לשוטרות תנועה

 

שני העוזרים הוצאו להורג אחרי שלא מילאו במהירות פקודה להעביר עסק מכניס לידי הצבא.

"כישלונם של השניים להגיב במהירות הפריע לקים", נכתב בעיתון היפני "יומיאורי שימבון". על פי הערכות, שני העוזרים שהיו מקורבים מאוד לדודו של קים היו חלק משמונה עוזרים שהוצאו באחרונה להורג.

 

העיתון היפני דיווח כי "אלה שהיו מקורבים לשני העוזרים הופתעו מהוצאתם להורג וצלצלו לחבריהם שמתגוררים בחו"ל, וממשלת דרום קוריאה צותתה לשיחות הטלפון שלהם".

 

עצירת הדוד ג'אנג סונג תאק תועדה ופורסמה ברבים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
עצירת הדוד ג'אנג סונג תאק תועדה ופורסמה ברבים(צילום: AFP)

קים ודודו בעת הלוויית אביו קים ג'ונג איל (צילום: AFP/KCNA   ) (צילום: AFP/KCNA   )
קים ודודו בעת הלוויית אביו קים ג'ונג איל(צילום: AFP/KCNA )

גורמים בסוכנות הביון הדרום קוריאנית אמרו כי הוצאתו להורג של ג'אנג סונג תאק הייתה בלתי נמנעת ונבעה בין היתר מניסיונותיו האחרונים להשתלט על עסקי ייצוא הפחם המכניסים.

 

בעת עדכון הפרלמנט בסיאול בענייני ביטחון סיפר ראש המודיעין נאם ג'ה-ג'ון כי נראה שקים הצעיר שולט ביד רמה בארצו ושהוא עשוי ליצור פרובוקציות צבאיות נגד הדרום בין ינואר למרס כדי לזכות בתמיכה מבית.

 

רק בסוף השבוע האחרון דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" שצפון קוריאה איימה לתקוף את דרום קוריאה ללא התרעה מוקדמת, על רקע הפגנות שנערכו בדרום לציון יום השנה למותו של מנהיג הצפון, קים ג'ונג איל. על פי העיתון, את ההודעה שלח צבא הצפון לצבא הדרום בפקס, שמזהיר מפני התקפה חסרת רחמים. בדרום החזירו בפקס משלהם.

 

בין שתי המדינות נעשה בעבר ניסיון לתיווך ולהרגעת המצב, אך המתח בין שתיהן נשאר מאז איימה פיונגיאנג במרס ואפריל לתקוף את הדרום. האיום גרר הצבת משחתות אמריקניות בנמלי הדרום, וחשש כבד ממלחמה גרעינית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
לא אוהב שלא מצייתים מהר לפקודותיו. קים ג'ונג און
צילום: AP
מומלצים