שתף קטע נבחר

הנאנסת פחדה להירצח - כתב האישום בוטל

תושב מזרח ירושלים הואשם בשורה של מעשי אונס ומעשי סדום באשת אחיו. אולם בגלל החשש שתירצח על ידי בני משפחתה היא החליטה לא להעיד

פרקליטות מחוז ירושלים חזרה בה לאחרונה מכתב אישום שייחס לתושב מזרח ירושלים סדרה של מעשי אונס ומעשי סדום באשת אחיו. הזיכוי שלו נבע מסירובה של הקורבן להעיד מחשש שתירצח על ידי בני משפחתה.

 

כתבות נוספות בערוץ החדשות של ynet:

 

באפריל הוגש נגד הגבר - בעל חברה קבלנית, נשוי ואב לילד - כתב אישום שייחס לו אונס, מעשה סדום, ניסיון מעשה סדום ומעשה מגונה בכוח. נטען שהמעשים בוצעו לאורך השנים האחרונות, ובמהלכן הוא איים עליה שאם לא תיענה לדרישותיו או אם תספר על מעשיו, "הוא ידאג שתגורש מבעלה, ילדיה יילקחו ממנה, והוא ימציא עליה סיפורים שהיא בוגדת בבעלה".

 

אחד האישומים המזעזעים בכתב האישום ייחס לו ביצוע מעשה סדום בזמן שהשניים עשו דרכם לבית החולים לצורך הפלה. בתגובה לתחנוניה הוא איים שאם לא תסכים הוא יספר לבעלה שירדה מהמכונית ונפגשה עם גבר אחר.

אילוסטרציה. במהלך המשפט נמצא הנאשם דובר שקר (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה. במהלך המשפט נמצא הנאשם דובר שקר(צילום: shutterstock)

את הנאשם ייצגו עורכי הדין בועז קניג ומור עטיה. במהלך המשפט התנהלו כמה דיוני הוכחות ונראה היה שמדובר בתיק מוצק. בידי התביעה הייתה בדיקת פוליגרף שערכה המשטרה ובה נמצא הגיס דובר שקר. כמו כן נאספו ממצאי DNA מזרעו על גופייה של הקורבן, מה שסתר לחלוטין את גרסתו שלפיה מעולם לא קיים עמה יחסי מין.

 

התפנית התרחשה לפני כמה שבועות, כשהמתלוננת הייתה אמורה לעלות לדוכן ולהעיד. קודם לכן נדחתה עדותה כמה פעמים מכיוון שלא הגיעה, והפרקליטות ביקשה דחייה נוספת בכל פעם. במועד האחרון שנקבע הודיעה הפרקליטות להפתעת הנוכחים שהחליטה לחזור בה מכתב האישום.

נציגת הפרקליטות ציינה שהיא לא יכולה לנמק בנוכחות שני הצדדים מה הביא אותה לקבל את ההחלטה.

 

בשל כך נאלצו שופטי המחוזי בירושלים צבי סגל, בן ציון גרינברגר וארנון דראל, לבטל את האישום ולשחרר את הנאשם לחופשי.

 

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר בתגובה שאינם יכולים לפרט מה הביא להחלטה. אבל גורמים המעורבים בתיק הסבירו שמקור הסיבה לכך בסירובה של האישה להעיד, מחשש שעדותה תביא להרשעתו של גיסה ולקביעה כי קיימה יחסי מין עם אחיו של בעלה – דבר שיוביל לרציחתה על ידי משפחתה. לטענת הפרקליטות, בלי עדותה של האישה לא ניתן יהיה להוכיח את אשמתו.

 

עו"ד בועז קניג מסר בתגובה: "במשפט העידו כמה עדי תביעה שמוטטו את גרסת הפרקליטות, ואני שמח על זיכויו המלא של מרשי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אילוסטרציה
צילום: shutterstock
צילום: מוטי קמחי
עו"ד בועז קניג
צילום: מוטי קמחי
עו"ד מור עטיה
מומלצים