שתף קטע נבחר

לאחר שהושעה: כוכב הריאליטי שהתבטא נגד הומואים יחזור לתוכנית

פיל רוברטסון, שהושעה מתוכנית הריאליטי האמריקנית "דאק דיינסטי" לאחר שאמר כי הומוסקסואליות היא חטא, יחזור לככב בה בעקבות לחץ שהופעל על הרשת המשדרת

ברווזים, תפסו מחסה: פיל רוברטסון יחזור לתוכנית הריאליטי האמריקנית "דאק דיינסטי", לאחר שהושעה ממנה למשך כשבוע בעקבות אמירות הומופוביות בראיון למגזין GQ.

 

רשת A&E, המשדרת את "דאק דיינסטי" בארצות הברית, החליטה בתחילה בעקבות אותו ראיון כי רוברטסון יושעה מהתוכנית, אולם אתמול (ו') הודיעה כי לאחר התייעצות עם המשפחה ועם קבוצות שונות שתמכו בו, הוחלט להחזיר אותו, והוא ישתתף בצילומים שיחלו באביב 2014. עם זאת הדגישה הרשת כי "לא מדובר במופע שעוסק בהשקפותיו של אדם אחד, אלא במשפחה שלמה".

"דאק דיינסטי". לא מהססים להביע את העמדות שלהם ()
"דאק דיינסטי". לא מהססים להביע את העמדות שלהם

משפחת רוברטסון היא משפחה נוצרית שמרנית - רדניקים מלואיזיאנה שלא מהססים להביע את העמדות שלהם בנושאים שונים, והתוכנית עוקבת אחריהם ואחרי העסק שהקים פיל רוברטסון למכירת אביזרים לציד ברווזים. בראיון ל-GQ אמר רוברטסון כי הומוסקסואליות היא חטא. רוברטסון גם דיבר על היחס לאנשים שחורים בלואיזיאנה, בתקופה שלפני שוויון הזכויות, וטען שמצבם היה טוב: "מעולם לא ראיתי יחס לא הוגן כלפי אדם שחור. עבדתי איתם בשדות הכותנה, הם שרו והיו מאושרים... מעולם לא שמעתי מישהו מהם מתלונן".

 

דברים אלה עוררו זעם רב בקרב קבוצות גאות וארגונים לשוויון זכויות, ורוברטסון הושעה כאמור מהתוכנית, אבל גם מהלך זה עורר זעם רב בקרב מעריצים, שחתמו על עצומות להשבתו. גם פוליטיקאים כמו מושל לואיזיאנה ומושלת אלסקה לשעבר שרה פיילין תמכו בו, וטענו שהיחס אליו הוא פגיעה בחופש הדיבור. משפחת רוברטסון עצמה הודיעה כי לא תשתתף בתוכנית ללא פיל, מה שהגביר את הלחץ על הרשת, שמן הסתם לא מעוניינת לאבד את משאבת הרייטינג שלה.

 

פיל רוברטסון אמר לאחר הראיון כי אינו מעודד שנאה, אך לא חזר בו מהדברים שנאמרו במהלך הראיון. הוא הדגיש כי הם תואמים את האמונה שלו – "בסך הכל ציטטתי מהכתבים", אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיל רוברטסון. "בסך הכל ציטטתי מהכתבים"
לאתר ההטבות
מומלצים