שתף קטע נבחר

אנדרטת ההנצחה לזכר הל"ה הושחתה

אלמונים ניפצו את אנדרטת הל"ה, המנציחה את זכר 35 לוחמי הפלמ"ח וחיל השדה, שנהרגו בקרב לפני קום המדינה בדרכם לסייע לתושבי גוש עציון. יו"ר ארגון יד לבנים: "כל דבר כזה פותח שוב את הפצע של המשפחות השכולות"

אנדרטת הל"ה, שממוקמת בגבעת הקרב בין אביעזר לכפר צוריף, הושחתה על-ידי אלמונים. מבקרים במקום גילו בסוף השבוע כי אלמונים ניפצו את האנדרטה שמכבדת את זכרם של 35 לוחמי הפלמ"ח וחיל השדה שנהרגו ב-1948 בדרכם לסייע לתושבי גוש עציון הנצורים.

 

על שיירת הל"ה באנציקלופדיה של ynet

 

עוד בחדשות:

סוכרת לא בסל: 'אין כוח להילחם, אנו תשושים'

הסדר טיעון לאנס מהסנטר, העונש לא אושר

"מקווים שמי שעשה את זה ייתפס". האנדרטה המנופצת (צילום: ירון רוזנטל) (צילום: ירון רוזנטל)
"מקווים שמי שעשה את זה ייתפס". האנדרטה המנופצת(צילום: ירון רוזנטל)

ירון רוזנטל, מנהל בית ספר שדה בכפר עציון, סיפר כי "ביום חמישי שעבר הגענו לערוך הכנה למסע אופניים שנעשה כל שנה ביום נפילת הל"ה, הגענו לאזור וראינו שהאנדרטה פשוט נופצה. מדובר בחמישה סנטימטר עובי של שיש, ולא הצלחנו להבין עם מה הצליחו לנפץ את האנדרטה".

 

רוזנטל הוסיף כי "ממש עצוב לי ש-66 שנה לאחר נפילת הלוחמים בקרב האנדרטה מנופצת. אנחנו קוראים לרשויות לתקן את זה, וגם מקווים שמי שעשה את זה ייתפס. אנחנו מתכוונים לפנות למשרד הביטחון".

 

צוות של משטרת מחוז יהודה הגיע לאזור ובשלב זה כל כיווני החקירה נבדקים. יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, אמר בתגובה כי "מדובר בתופעה מזעזעת שהולכת ומעצימה בשנתיים האחרונות. פנינו בעבר למפכ"ל ולמשטרה בתלונות. יש חוק שדינו שלוש שנות מאסר על חילול אנדרטאות ולצערי עד כה אף אחד לא קיבל עונש. כל דבר כזה פותח שוב את הפצע של המשפחות השכולות".

 

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי הוא "מגנה בחריפות כל מעשה של פגיעה בחללי מערכות ישראל לדורותיהם. סיפור גבורתם ונפילתם של לוחמי מחלקת הל"ה, שלמורשתם חונכו חיילים, לוחמים, מפקדים ובני נוער רבים, ימשיך להיות נר לרגלנו. אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, האמון על הקשר עם המשפחות השכולות בכל ימות השנה, מצפה מכלל אזרחי מדינת ישראל לכבד את אתרי ההנצחה ואת זכרם של הנופלים, ומדגיש כי חילול אתרי הנצחה מהווה עבירה על החוק".

 

ערביי האזור תקפו את הכוח 

בלילה שבין 15 ל-16 בינואר 1948 יצא כוח בן 38 לוחמים, חלקם אנשי "מחלקת ההר"

 של הפלמ"ח וחלקם אנשי מחלקת הסטודנטים של חיל השדה (הכוח המגויס של ההגנה) מהמושבה הר טוב לעבר גוש עציון. מטרת הכוח הייתה תגבור באספקה ובלוחמים לכוח המגן בגוש עציון שהיה נתון במצור, שהטילו עליו כוחות ערביים.

 

במהלך המסע נפצע אחד הלוחמים, ושני לוחמים נוספים ליוו אותו בחזרה אל נקודת המוצא. עם עלות השחר הגיעו 35 הלוחמים הנותרים לקרבת הכפר בית צוריף, במרחק חמישה קילומטרים מגוש עציון, ואז הותקפו על ידי כוח גדול של ערביי האזור. במהלך הקרב נפלו הלוחמים כולם.

 

מסע האופניים של בית ספר שדה בכפר עציון ייערך ביום שישי, 10 בינואר 2014.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון רוזנטל
האנדרטה המנופצת
צילום: ירון רוזנטל
מומלצים