שתף קטע נבחר

יעלון: עדיף חרם אירופי על רקטות בנתב"ג

שר הביטחון קרא לקדם אינטרסים כלכליים משותפים עם הרשות ולהאריך את התהליך המדיני כל עוד "אין הבשלה" בצד השני

פסימיות באשר לתוצאות המשא ומתן עם הפלסטינים, קריאה לרפורמה בחינוך צעיריהם והטלת ספק ביכולתו של אבו מאזן "לסיים את הסכסוך", זהו מצב הדברים הנוכחי בין ישראל לבין הרשות, כפי ששרטט היום (ב') שר הביטחון משה יעלון. "מי שחושב שהסכסוך הזה ייפתר בקווי 67', פשוט טועה", הדגיש.

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

לא תרשו לעצמכם לפרוש. משבר פנסיה עולמי

ראש העיר ניו יורק השקיע מכיסו 650 מ' דולר

 

בנאום בכנס "כלכליסט" הוסיף יעלון: "מי שחווה מלחמות מאוד רוצה שיהיה שלום, אבל לעתים דווקא הנטייה החיובית הזו מבלבלת אותנו. לעתים לא נעים להגיד בחלק מהמקרים שזה לא הולך להיפתר בטווח הנראה לעין. כל הניסיונות להגיע לפשרה טריטוריאלית מוסכמת על שני הצדדים לא מצליחים".

 

שר הביטחון ביטל את הגדרת הסכסוך כמקור לאי-יציבות במזרח התיכון כולו, וביקר את יכולתו של אבו מאזן להוביל את אזרחיו לסוף המשא ומתן. "מי שנחשב אצלם מתון לא יוציא מבדל שפתיו את האמירה שאם נגיע לפשרה טריטוריאלית על קווים מוסכמים זה יהיה סוף סכסוך וקץ התביעות. שזו תהיה הכרה במדינת ישראל להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי. הכוונה שלהם היא להשיג מה שהם רוצים, ולהמשיך את המאבק".

 

יעלון הדגיש כי ישראל כבר נפרדה "פוליטית" מהרשות, וקרא לקדם את כלכלת הפלסטינים, חוקיהם, ביטחונם ובעיקר חינוכם. "אנחנו מלחיצים את עצמנו בכל מיני אמירות שהזמן פועל לרעתנו. בחיים הכול שאלה של חלופות, ולכן כשבצד השני אין הבשלה, אז לא צריך לדחוק את הקץ, אלא לדבר על תהליך ארוך. בואו נמצא אינטרסים משותפים, בואו נעודד עסקים משותפים - מבלי להתייאש, כי הם פה ואנחנו פה וצריך לחיות, ואת זה צריך לחזק".

 

לדבריו, "איננו רוצים לשלוט בהם, אבל אם בשכם ובג'נין ימשיכו לחנך את הדור הצעיר להערצה של טרור וג'יהאד, ושאין זכות לעם היהודי בארץ הזו - אז יהיה אותו לחץ מבפנים, ואז תהיה חמסטאן ביהודה ושומרון". 

 

הוא התייחס גם לחרם מצד אירופה. "השאלה היא שאלה של אלטרנטיבות. אני מאוד לא רוצה חרם ואני חושב שזה לא הוגן להחרים. אני יודע להסביר לאנשים באירופה ולגורמים אחרים למה הם טועים. אבל צריך להסביר להם למה הם טועים. אם האלטרנטיבה היא חרם אירופי, או רקטות משכם וג'נין ורמאללה על ערי מדינת ישראל, על העורף האסטרטגי שלנו, על נתב"ג - אז עדיף חרם אירופי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
שר הביטחון
צילום: אלי מנדלבאום
מומלצים