שתף קטע נבחר

ישראליות שוכחות לקחת גלולה - וממשיכות בסקס

לא פחות מ-81% מהנשים שוכחות לקחת גלולה למניעת הריון לפחות פעם בשנה, כך עולה מנתוני סקר חדש שנערך בקרב 300 נשים בישראל. למרות החשש, הן ממשיכות לקיים יחסי מין כרגיל ללא אמצעי הגנה נוסף. כמה נכנסו להריון לא רצוי?

המצאת הגלולה למניעת הריון שינתה לא מעט את פני הסקס בעידן המודרני, אבל היא עדיין תלויה בדבר אחד אנושי מאוד: הזיכרון שלנו. סקר חדש מגלה שכשליש מהנשים שוכחות ליטול את הגלולה לפחות פעם בחודש, ולא פחות מ-81% שכחו לקחת אותה לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.

 

נתוני הסקר, שנערך על ידי מכון ברנדמן בפורמט אינטרנטי וכלל 300 נשים בגילאי 45-18, מראים כי 29% מהנשים שוכחות כאמור לקחת גלולה לפחות פעם בחודש, ו-11% מאלה ששכחו ליטול אותה השתמשו בגלולת "היום שאחרי". נתונים דומים הוצגו בסקר קודם שנערך לפני מספר שנים בארץ, והם מקבילים למתרחש במדינות אחרות. 

 

 

עוד על גלולות למניעת הריון:

   

האם יש מחיר לשכחת הגלולות? 17% מהנשים המשתמשות בגלולות דיווחו כי הן נכנסו להריון לא מתוכנן. בסקר, שנערך עבור חברת MSD, ציינו כמחצית מהנשים כי הן מוטרדות במידה רבה או במידה רבה מאוד מהריון לא מתוכנן במקרה שישכחו לקחת את הגלולה בזמן. עם זאת, נתונים נוספים מציגים תמונת מצב אחראית פחות: כ-50% מהנשים אמרו כי המשיכו לקיים יחסי מין כרגיל, ללא אמצעי מניעה נוסף, אף על פי ששכחו ליטול גלולה. רק 28% השתמשו בקונדום, ו-24% נמנעו מקיום יחסי מין בזמן זה.

 

חלק מהנשים תרו אחר פתרונות יצירתיים שיעזרו להן לזכור ליטול את הגלולות למניעת הריון בזמן. אחת הנשאלות בסקר דיווחה שביקשה ממרצה שלה להזכיר לה לעשות כך בסוף המבחן. נשאלת אחרת הדביקה למקרר פתקים שעליהם ציור של תינוק ותמרור "אין כניסה", ושלישית הגדילה לעשות וציינה: "הכנסתי אותה לתוך הלחמניה שהייתי אמורה לאכול במהלך טיול".

 

בסקר נשאלו הנשים על דברים שהן שוכחות לעשות ביומיום: שליש מהן ענו "לקחת גלולה בזמן", ואחרות ציינו תשובות הנוגעות להדלקת דוד החשמל או כיבויו, הסרת האיפור לפני השינה, להטעין את הטלפון הנייד או לענוד תכשיטים בבוקר.

  

"להבדיל מלשכוח להדליק את דוד החשמל, לשכוח לקחת גלולה למניעת הריון הוא דבר שעלול לגרום לתוצאה עגומה של הריון בלתי מתוכנן ובלתי רצוי", אומר ד"ר עמוס בר, חבר ועד וגזבר האיגוד הישראלי לאמצעי מניעה ובריאות מינית. "לגלולה למניעת הריון יש יתרונות רבים, אך ההגנה שהיא מספקת יורדת אם לא זוכרים לקחת אותה בזמן, ועל אחת כמה וכמה כשמפספסים גלולה.

 

"כיום יש פתרונות יעילים באותה מידה שמנסים לפתור את בעיית השימוש היומיומי והשכחה הכרוכה בכך, כגון טבעת חד-חודשית, מדבקה חד-שבועית או התקן תוך רחמי שמחליפים אחת לכמה שנים. אלה יכולים להתאים בדיוק לאותן נשים שאורח החיים המודרני התובעני והלחוץ גורם להן לשכוח לקחת גלולה".




 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
17% מהמשתמשות בגלולות ציינו כי נכנסו להריון לא מתוכנן
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים