שתף קטע נבחר

ספורט נכים: פרס לשם כבוד לד"ר רון בולוטין

שרת הספורט לימור לבנת תעניק ביום שלישי פרס לשחיין העבר שבשנים האחרונות היה מנכ"ל ההתאחדות והוועד הפראלימפי הישראלי. גם מאמן האתלטיקה, אמנון גור, יקבל פרס

86 ספורטאים ו-53 מאמנים יזכו השבוע להערכה ולמענקים כספיים משרת התרבות והספורט לימור לבנת כאות הערכה על הישגיהם הספורטיביים בשנה שחלפה. פרס מיוחד לשם כבוד תעניק השרה לבנת לד"ר רון בולוטין על פועלו בתחום ספורט הנכים.

 

ד"ר רון בולוטין (57 ) נפגע בעת שרותו הצבאי, כשעלה עם עוד שני חבריו לסיירת שקד על מוקש. הפציעה גרמה לפגיעה קשה בעיניו ולקטיעת רגלו הימנית. לאחר תקופת שיקום ארוכה שכללה מספר ניתוחים בעיניו ,השתחרר רון ממחלקת השיקום וחזר לחיי היום-יום, ובכללם לאהבת נעוריו - השחייה.

 

רון בולוטין. נפגע בעיניו בעת שרותו הצבאי (צילום: יארו בריל) (צילום: יארו בריל)
רון בולוטין. נפגע בעיניו בעת שרותו הצבאי(צילום: יארו בריל)

 

בהגיעו לבית הלוחם בת"א, פגש רון את מאמנת השחייה, מרגלית זוננפלד, שסייעה לו להתגבר על חסרון הרגל הקטועה והראייה הלקויה. הוא הפך בהמשך לשחיין ברמה בינלאומית שהשתתף דרך קבע בעשרות תחרויות ארציות ובינלאומיות, כולל השתתפות בשישה משחקים פראלימפים שהניבו 10 מדליות פראלימפיות, מתוכן 3 זהב.

 

הצלחתו הספורטיבית שימשה דוגמא ראויה בקרב חבריו הנכים ששאפו לחקות את הישגיו. לאחר שסיים את קורס מאמני השחייה במכון וינגייט, החל לעסוק בהדרכה ובאימון נכי פוליו, ונפגעי שיתוק מוחין במועדון איל"ן בר"ג ואימון והדרכת נכי צה"ל קטועים, משותקים ועיוורים בבית הלוחם בתל אביב.

 

הצלחתו בתחום האימון בקבוצות השחייה והשכלתו הרחבה והמקצועית לא נעלמו מראשי ההתאחדות לספורט נכים, שהחליטו להעניק לו את שרביט האימון של נבחרת ישראל בשחייה לנכים. המינוי הוכיח את עצמו כאשר חניכיו חזרו עטורי הצלחה, מאין ספור תחרויות בזירה הבינלאומית, ובכללם במשחקים הפראלימפיים שנערכו בברצלונה ב-1992 ובאטלנטה ב-1996 .

 

בולוטין עם חלק מחברי המשלחת הפראלימפית ללונדון 2012 (צילום: רזי לבנת) (צילום: ההתאחדות לספורט נכים) (צילום: ההתאחדות לספורט נכים)
בולוטין עם חלק מחברי המשלחת הפראלימפית ללונדון 2012 (צילום: רזי לבנת)

 

ב-2004 הוא זכה בכבוד להדליק משואה בטקס המסורתי בהר הרצל. בזכות הישגיו זכה רון להיכלל בהיכל התהילה של הספורט במרכז קוסל באוניברסיטה העברית בגבעת רם, בירושלים. במשך כ-20 שנים שימש רון כיו"ר הוועדה המקצועית של ההתאחדות הישראלית לספורט נכים ויו"ר וועדת הספורט של ארגון נכי צה"ל והוביל את ההכנות והתכניות המקצועיות של הספורטאים הפראלימפים בישראל.

 

כמו כן, במשך ארבע שנים היה רון חבר בוועדת השחייה של הוועד הפראלימפי הבינלאומי. ב-2010 בחרה בו ההתאחדות הישראלית לספורט נכים לתפקיד מנכ"ל ההתאחדות והוועד הפראלימפי הישראלי. בתקופת כהונתו שנמשכה עד מחצית 2013, השכיל ד"ר רון בולוטין לארגן את אליפות אירופה בכדורסל בכיסאות גלגלים שנערכה לראשונה בישראל. בתקופת כהונתו הכין רון גם את משלחת ישראל למשחקים הפראלימפיים בלונדון.

 

לאחר שנטל חלק בהכנות לאולימפיאדת לונדון, השלים רון השתתפות וייצוג ישראל ב-9 משחקים פראלימפים בין השנים 1980-2012 (6 משחקים כשחיין וכמאמן ועוד 3 משחקים כראש המשלחת).

 

פרס לשם כבוד יוענק גם למאמן האתלטיקה הבכיר אמנון גור, על קידום ענף האתלטיקה בישראל. האירוע ייערך ביום ג' בהיכל התרבות בראשון לציון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יארו בריל
רון בולוטין
צילום: יארו בריל
מומלצים