שתף קטע נבחר

ניצחון 12 ברצף למכבי: 85:88 באשדוד. צפו

טייריס רייס (13 נק') ויוגב אוחיון (12 ו-10 אס') כיכבו בדקות ההכרעה והצילו את הצהובים מהפסד מביך. אשדוד נהנתה מ-28 נקודות של גווין ומיום מטורף מחוץ לקשת (15 שלשות), אך ירדה מנוצחת בפעם השמינית ברציפות

עם רצף של 11 ניצחונות בכל המסגרות, התייצבה הערב (ב') מכבי ת"א למשחק קל על הנייר מול נועלת הטבלה, מכבי אשדוד. בפועל, המפגש היה הכל פרט לטיול וסיפק לצהובים את האתגר הקשה ביותר מולו נאלצו להתמודד בתקופה האחרונה. בסיום הקבוצה של דייויד בלאט ניצחה 85:88 ונשמה לרווחה, בעוד אריק אלפסי ושחקניו נותרו רק עם המחמאות ורשמו הפסד שמיני בשמונה משחקים.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

בהיעדרם של סופוקליס שחורציאניטיס וגיא פניני שזכו למנוחה, האשדודים היו אלו שנטלו את היוזמה מהפתיחה ושלטו בקצב המשחק כמעט לכל אורכו. הקבוצה המקומית צלפה לא פחות מ-15 שלשות, כאשר שש מתוכן הגיעו מכיוונו של אר טי גווין, שסיים עם 28 נקודות. עמוק בתוך הרבע האחרון אשדוד עלתה ליתרון שיא של 7 נקודות, אך יוגב אוחיון ובעיקר טייריס רייס לקחו אחריות והצילו את סגנית האלופה ממבוכה.

 

רייס ובלו הובילו את מכבי ת"א עם 13 נקודות כ"א. אוחיון הוסיף 12 ו-10 אסיסטים. עוד קלעו: טיוס 12, היקמן 11, סמית' 9, ג'יימס 7, לנדסברג 5, אינגלס 4, כהן 2 נק'. לאשדוד: גווין 23 (6 מ-10 לשלוש), הייז 18 (8 ריב'), מזרחי וסילאס 13 כ"א, דאב 8, רוזן 3 (11 אס', 1 מ-10 מהשדה), ביר כץ 2 נק'.

 

מהלך המשחק

אשדוד פתחה בחמישייה עם זאק רוזן, אר טי גווין, חוויאר סילאס, משה מזרחי ומרכוס דאב. בלאט עלה עם יוגב אוחיון, ריקי היקמן, סילבן לנדסברג, ג'ייק כהן ושון ג'יימס.

 

אדריכל הניצחון. רייס חוגג עם החברים בסיום (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
אדריכל הניצחון. רייס חוגג עם החברים בסיום(צילום: אבי רוקח)

 

גווין היה האיש של אשדוד בפתיחה, עם חמש נקודות רצופות. משה מזרחי קלע לשלוש וקבע 4:8 לאשדוד. לנדסברג, היקמן מחוץ לקשת וטייריס רייס שעלה מהספסל, הובילו ריצה נגדית של 0:8 - 8:12 למכבי. חוויאר סילאס נכנס לעניינים וחימם את הידית עם שתי שלשות, שהקפיצו את המארחים ל-18:19 בסיום הרבע הראשון.

 

היקמן ואוחיון הראו שגם הם יודעים לקלוע ממרחק וקבעו שוויון 21:21. אשדוד שוב ניסתה לברוח ושלשה של גווין העלתה את המארחת לפלוס 5 (23:28), אך הצהובים ענו בריצה של 2:9 והפכו ל-30:32. גווין פגע מחוץ לקשת בפעם השלישית, והייז הוסיף שלשה משלו בדרך ל-37:41, 2:15 דק' להפסקה.

 

מרכוס דאב מטביע על הראש של טיוס (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
מרכוס דאב מטביע על הראש של טיוס(צילום: אבי רוקח)

 

הייז המשיך לפגוע מכל בלטה וקלע שמונה נקודות רצופות כדי להעמיד את אשדוד ביתרון 40:45. סל של רייס קבע את תוצאת המחצית - 42:45 למארחים.

 

אוחיון פתח את הרבע השלישי עם שלשה והיקמן איזן את התוצאה (47:47). מהעבר השני, מזרחי קלע מטווח NBA, טיוס הגיב בדאנק, אך גווין הלוהט המשיך את ערב הקליעות הנהדר שלו עם שלשה מהפינה - 49:53 למארחים.

 

סילאס צולף מחוץ לקשת (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
סילאס צולף מחוץ לקשת(צילום: אבי רוקח)

 

המטווח של אשדוד מחוץ לקשת נמשך, כשגווין קולע את השלשה החמישית שלו במשחק ומזרחי מדייק בפעם הרביעית (54:59). היקמן וסמית' הגיבו בשתי שלשות רצופות והחזירו את המכבים ממינוס חמש ליתרון נקודה (59:60). עמית ביר כץ וגווין (21 נק') סידרו למארחים יתרון נקודה בתום שלושה רבעים - 64:65.

 

יום הקליעות המטורף של אשדוד נמשך עם קליעות של הייז וסילאס ממרחק. בין לבין היקמן ירד לקבל טיפול בכתף אחרי מפגש כואב עם ביר כץ, שמספר רגעים לאחר מכן העלה את המקומיים ליתרון שיא - 69:76. טיוס דייק בשתי קליעות עונשין מהעבר השני ורייס רץ מחוף לחוף כדי להקטין את ההפרש ל-3 בלבד, חמש דקות לסיום.

 

אוהדי אשדוד לא מאמינים שהניצחון חמק להם מבין הידיים (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
אוהדי אשדוד לא מאמינים שהניצחון חמק להם מבין הידיים(צילום: אבי רוקח)

 

הייז הגדיל בחזרה לפלוס 5, אך רייס שוב לקח אחריות, צלף מחוץ לקשת

ושמר את הצהובים במרחק של שתי נקודות בלבד מקבוצה המקומית (76:78). בהמשך גם אוחיון התעלה עם ארבע נקודות רצופות וחדירה מוצלחת של רייס העלתה את מכבי ליתרון 80:82. אשדוד שוב ניסתה להשתמש בנשק הכי יעיל שלה הערב, אך סילאס ומזרחי החטיאו פעם אחר פעם משלוש. האורחים ברחו לפלוס 4, דאב החטיא פעמיים מהעונשין מהעבר השני.

 

גווין שוב ניסה להציל את המולדת ופגע בפעם השישית מחוץ לקשת - 83:84 לתל-אביבים. סמית' נשלח לקו ועמד בלחץ כדי לקבוע 83:86 לצהובים, 14.8 שניות לסיום. הזריקה הבאה של גווין פגעה רק בטבעת, אך סילאס הצליח לתקן עם ריבאונד התקפה ולצמק ל-86:85, 4.1 שניות לבאזר. הזר המצוין של אשדוד זעם וטען לעבירה של רייס, שלא נשרקה. בלו הלך אל הקו, דייק פעמיים וסגר עניין - 85:88 למכבי ת"א בסיום.


פורסם לראשונה 13/01/2014 20:19

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי רוקח
ריקי היקמן
צילום: אבי רוקח
מומלצים