שתף קטע נבחר

בקשה לייצוגית: פרילי מן הטבע לא טבעי

צרכן שנוהג לרכוש את המוצר של תנובה, הבחין שבין רכיביו יש רכיבים שאינם בהכרח טבעיים. לפי התקן, סימון מוצר מזון או סימון הרכיבים שלו בכינוי 'טבעי', או בכינוי שקיל לו, אסור אם הוא מכיל תערובת של מזונות ותוספות. גובה התביעה כ-56 מיליון שקל

בקשה לתביעה ייצוגית נגד תנובה בגובה 56,327,040 שקל, הוגשה לבית-המשפט המחוזי בחיפה, בטענה ש"פרילי טבע" אינו טבעי ועקב כך תנובה מטעה צרכנים.

 

 

לפי כתב הבקשה לתביעה, שהוגש על-ידי משרד עוה"ד משעלי ושות', תנובה מטעה צרכנים המניחים שפרילי טבע מיוצר מחומרים טבעיים בלבד. התובע הייצוגי הוא צרכן, שקנה את המוצר בחושבו שהוא טבעי ומבקש לעצמו ולכל חבר בקבוצת הצרכנים שהוא מייצג - 894.08 שקל. "התובע מעריך שצרך בממוצע 4 יחידות לחודש - 48 בשנה", נכתב. בין ינואר 2011 לינואר 2014 מדובר בסך הכל ב-144 יחידות. הנזק מחושב על פי מחיר ליחידה (4.82 שקלים) + פיצוי על עוגמת נפש בסך 200 שקל.

פרילי טבע של תנובה ()
פרילי טבע של תנובה

 

בבקשה נטען שהכינוי "טבע" שקול לכינוי "טבעי". לפי תקן 1145, סימון ואריזה של מוצרי מזון, במסגרתו נכתב כי: "סימון מוצר המזון כולו או סימון הרכיבים שלו בכינוי 'טבעי', או בכינוי שקיל לו, יהיה כמפורט בנספח ג'".

 

בסעיף ג'-' לנספח ג לתקן 1145 נאמר כי "מותר לסמן בכינוי 'טבעי', ללא מלים נלוות, מזון יחיד או מקטע שלו, שאינו תערובת של מזונות, שאין בו תוספת רכיבים ושלא עבר תהליכים אחרים מאלה הפורטים להלן..".

 

בכתב התביעה נטען כי: "מעיון ברשימת הרכיבים של המוצר, נראה כי המוצר מכיל עשרות רכיבים שונים ותערובות שונות וכן חומרי טעם וריח שלא מן הטבע וחומצות שונות ולפיכך, כינוי המוצר בשם 'טבע' שהינו כינוי שקיל לכינוי 'טבעי, הינו בניגוד גמור להוראות תקן 1145, ותוך הפרת החובות החקוקות ברגל גסה וכל זאת במטרה להציג בפני הצרכן מצג שווא שלכאורה מדובר במוצר טבעי וכל זאת בחוסר תום לב ולעשיית עושר ולא במשפט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים