שתף קטע נבחר

בנק הפועלים צפוי לצמצם כ-700 משרות

בבנק בוחנים קיצוץ מאות משרות, על רקע פגיעה בהכנסות, בשל הכבדת הרגולציה וסביבת הריבית הנמוכה. רק אתמול נודע על פיטורי 150 עובדים במיקור חוץ מבנק לאומי; חשש מפיטורים המוניים בכלל המערכת הבנקאית

יום לאחר שנודע על פיטורי 150 עובדים במיקור חוץ בבנק לאומי - גם בבנק הפועלים בוחנים צמצום משרות של כ-700 עובדים, במסגרת תכנית התייעלות שתיושם במהלך השנה הקרובה.

 

 

ברקע למהלך עומדים ההכבדה של התקנות והרגולציה מצדו של בנק ישראל, הפוגעים לטענת הבנקים בהכנסותיהם, בין הייתר בתחום העמלות, כמו גם סביבת הריבית הנמוכה, הפוגעת גם היא בהכנסותיהם בשנים האחרונות.

 

בהתאם למבנה ההכנסות החדש ובניסיון לצמצם עלויות - הבנקים בוחנים בתקופה האחרונה את מצבת כוח האדם. בתוך כך נבחן בין היתר בבנק הפועלים מבנה ההנהלה הראשית והמטות.

 

במסגרת תוכנית התייעלות, אם תבוא, צפויות להיפגע בין 600 ל-800 משרות על פי ההערכות, חלקן באמצעות פרישה מוקדמת של עובדים וחלקן במהלכי פיטורים. עם זאת, עד כה לא התקבלו כל החלטות בעניין והנושא נמצא בבחינה ראשונית בלבד.

 

חשש: הבנקים יפטרו אלפים

אתמול נודע כי בנק לאומי החליט לקצץ כ-75 מיליון שקל בתקציב הפיתוח שלו לשנת 2014, דבר שעתיד להביא לצמצום מצבת עובדי הקבלן המועסקים בחטיבת התפעול והמחשוב - בכ-150 עובדים.

  

בחטיבה מועסקים בסך הכל כ-2,000 עובדים, מתוכם כ-800 עובדים מועסקים באמצעות חברות חיצוניות כמו מטריקס, לפי פרויקטים, במיקור חוץ. לפי עלות ממוצעת של כחצי מיליון שקלים לעובד, המשמעות היא קיצוץ של כ-150 עובדים. השאלה אם עובדים אלה ימשיכו להיות מועסקים, תהיה תלויה בחברות כוח האדם שמעסיקות אותם.

 

אם המגמה הנוכחית של פגיעה בהכנסות תמשך - קיים חשש למהלכים דומים גם בשאר הבנקים. ההערכה היא כי במהלך השנתיים הקרובות עלולים להיות מפוטרים אלפי עובדים מכלל המערכת הבנקאית.

 

בבנק הפועלים סרבו להתייחס לנושא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים