שתף קטע נבחר

סמים בבית הספר: 16 תלמידים נחקרו

משטרת עירון חקרה תלמידים בני 16-15 מבקה אל-גרבייה, בחשד שהשתמשו בסם מיסטר נייס גאי. תלמיד: "זה קורה כמעט כל יום ליד בית הספר"

שוטרי תחנת עירון חקרו בימים האחרונים 16 תלמידים בני 16-15 מבקה אל-גרבייה, בחשד לשימוש בסם מיסטר נייס גאי, שנמכר בדרך כלל בפיצוציות. במשטרה עדיין לא איתרו את האנשים שמכרו את הסם לתלמידים.

 

עוד בחדשות:

 

אחד התלמידים סיפר: "ראיתי כמה תלמידים שהביאו את הסם ועישנו אותו ליד בית הספר. הדבר הזה קורה כמעט כל יום. הרבה תלמידים נגררים לעישון סם בלי להתחשב בסכנה. אני מקווה שהגורמים האחראים יטפלו בעניין בלי לזלזל, אחרת התלמידים ילכו לאיבוד ויהיה קשה להשתלט עליהם".

 

 (צילום: חסן שעלאן) (צילום: חסן שעלאן)
(צילום: חסן שעלאן)

עטיפת הסם (למעלה) וחבר העירייה שאיב. לבדוק תלונות ההורים (צילום: חסן שעלאן) (צילום: חסן שעלאן)
עטיפת הסם (למעלה) וחבר העירייה שאיב. לבדוק תלונות ההורים(צילום: חסן שעלאן)

גורם במשטרה אמר על החקירה: "עלה חשד כי עשרות תלמידים השתמשו בסם 'מיסטר נייס גאי' ליד בית ספרם. אנו רואים בחומרה את המעשים האלה ונמשיך לפעול נגד התופעה כדי לשמור על שלומם של התלמידים".

 

לחבר עיריית בקה אל-גרבייה, שריף שאיב, יש תלונות על הדרך שבה המשטרה חקרה את הנערים. במכתב ששלח למפקד תחנת משטרת עירון, ניצב משנה מוטי חריב, כתב שאיב: "לפני כמה ימים הגיעו אליי תלונות מההורים של הנערים, שטענו כי שוטרי יס"מ בלבוש אזרחי חטפו את ילדיהם ללא רשות או זימון כדין והביאו אותם למשטרת עירון. לטענת ההורים, והדבר נתון לבדיקה, הילדים עברו בתחנה 'סדרת חינוך' שההורים לא ידעו עליה".

ד"ר עראקי. הסם עלול לגרום גם למוות פתאומי (צילום: חסן שעלאן) (צילום: חסן שעלאן)
ד"ר עראקי. הסם עלול לגרום גם למוות פתאומי(צילום: חסן שעלאן)

שאיב דורש מניצב משנה חריב לבדוק את הנושא: "לאחר ששמעתי את הטענות העליתי את העניין בפני ראש העירייה וחברי המועצה. כולם הופתעו ולא ידעו על כך דבר, הם טענו שאני ממציא דברים. אם המעשה נעשה זה דבר חמור מאוד והאחראי לכך צריך לקבל את הדין ללא דיחוי. אני פונה אליך לבדוק ולטפל בעניין במהירות המקסימלית ובלי למרוח זמן".

 

הגיע גם לטירה

גם בעיר טירה היו מקרים של תלמידים שהשתמשו באותו סם. ד"ר אחמד עראקי, מנהל אלרחמה (מרכז רפואי בעיר): "בתקופה האחרונה החלה תופעה חמורה בחברה הערבית של נערים מגיל 13 שמשתמשים בסם 'מיסטר נייס גאי'. בעקבות השימוש בסם הם התחילו להרגיש ברע, הגיעו למרפאה והענקנו להם את הטיפול הרפואי הנדרש.

אנחנו מדברים על חומר מסוכן שעלול לגרום למחלות כמו שיתוק זמני, חום, איבוד הכרה ואפילו גם למוות פתאומי".

 

עראקי הוסיף: "לאחר שראיתי את התפשטות החומר בקרב בני הנוער, ביקשתי מיוזמתי להעביר הרצאות בבתי הספר בעיר. הסברתי לתלמידים על הסכנה בחומר והזהרתי אותם ממנו ומהאלמונים שמוכרים אותו. על ההורים לעקוב אחרי ילדיהם, חשוב שידעו כי את הסם הזה אפשר לקנות במחיר זול מאוד. המוכרים מנצלים יותר ויותר את תלמידי בתי הספר".

 

דובר משטרת מחוז חוף, ערן שקד, התייחס לטענות על חקירת הנערים: "הפעילות התבצעה כנדרש על ידי פקחים ועובדי נוער, ובתחנה נחקרו 16 נערים בחשד למעשה פלילי. במשטרה רואים חשיבות יתרה בטיפול בתחום הנוער. פעילויות אכיפה, מניעה וחינוך הן עניין שבשגרה ואנחנו עושים אותן בשיתוף פעולה עם הגורמים המקומיים".

 

בעיריית בקה אל-גרבייה סירבו להתייחס לעניין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: alarab.net
נצ"מ חריב. נדרש לבדוק את התנהגות השוטרים
צילום: alarab.net
מומלצים