שתף קטע נבחר

קורין אלאל: "אני רגילה לבס תופים"

אחרי שלוש שנים של הופעות אינטימיות על במות קטנות, זוכים שיריה של קורין אלאל לעיבודי פסנתר וכלי קשת. "לא ידעתי מה לעשות עם עצמי בקטעים המוזיקליים על הבמה", היא מספרת. צפו בראיון ובביצוע המיוחד ל"שפת אימי"

 

צפו: קורין אלאל בראיון ובביצוע מיוד ל"שפת אימי". בימוי: סיגל מגריסו, סאונד: אבי אזולאי, ניתוב תמונה: רובי שביט לוי, צילום: אסי כהן וניצן דרור, איפור: ניקול דנינו מפיקות: יובל מרינגר ורפאלה גויכמן 

 

שלוש שנים הופיעה קורין אלאל על הבמה הקטנה של קפה ביאליק, רק היא והגיטרה. המלחין והמעבד מיכאל גוטליב ראה אותה שם וביקש ממנה לעבד למופע את השירים הגדולים שלה. אלאל אהבה את הרעיונות המוזיקליים שלו ואת הצלילים החדשים שבהם קישט את שיריה - ומה שהחל כמופע חד-פעמי בפסטיבל הפסנתר, הפך למופע "לתמונה נוספו המון צבעים". "דבר כזה יכול להיוולד רק מהספונטניות של מיכאל", סיפרה אלאל בראיון באולפן ynet. "הוא המציא מסע חדש של צלילים לשירים האלה".

 

שיריה הידועים והאהובים של אלאל כמו: "שיר לשירה", "קשר הירח", "ארץ קטנה עם שפם", "דרך הכורכר" ואחרים, נצבעים בצלילי פסנתר וכלי קשת, בעיבודים קאמריים חדשים. את קורין אלאל מלווה על הבמה רביעיית מיתרים המורכבת מנגני הפילהרמונית הישראלית, תזמורת ראשון לציון, ואנסמבל סולני תל אביב. הנגנים גם התארחו עם אלאל אצלנו באולפן, והעניקו לנו ביצוע מיוחד לשיר "שפת אימי".

 

 

"בהופעה עליתי על הבמה ולא ידעתי מה לעשות", היא מספרת. "יש המון קטעים

מוזיקליים יפים באמצע שלא ידעתי מה אעשה בהם, ויש את הלחץ לספור כל הזמן, וחשבתי 'אוי, למה הכנסתי את עצמי לקריזה של הלחץ הזה לספור', אבל על הבמה זה היה כל כך מדהים ומצחיק ויפה. אני רגילה לבוא גדול, לעלות עם גיטרה, תופים ובס - ופתאום זה היה יפה לראות איך מכינור קטן יוצא צליל כל כך גדול, זה מביא את כל העולם".

 

משמעות השירים לא השתנתה עבורה, אך מרחק הזמן מהביצוע המקורי שלהם, כשהיא כבר אמא לשני ילדים, בכל זאת עשה את שלו: "עם השיר 'תינוק בוכה' אף פעם לא הופעתי. כשכתבתי אותו לא ידעתי בכלל מה זה תינוק לאמא עייפה, לא היה לי מושג מה זה אמא בכלל, וזה נראה לי כאילו אמא תמיד סובלת. היום אני מאוד אוהבת אותו, והוא מזכיר לי את מה שהייתי פעם".

 

קורין אלאל תגיע עם המופע "לתמונה נוספו המון צבעים" לאולם "מרכז הבמה" בגני תקווה, ביום שישי הקרוב, 24 בינואר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
קורין אלאל, בצבעים חדשים
צילום: עידו ארז
לאתר ההטבות
מומלצים