שתף קטע נבחר

זרקו אתכם? כנראה שתרוצו לשכב עם מישהו

לפחות שליש מהפרודים הטריים יבקשו לשכב עם פרטנר אחד לפחות אחרי הפרידה, מתוך רצון לנקום או להתגבר על האקס שלהם. כך מראה מחקר פסיכולוגי חדש

בואו נדבר על סקס ריבאונד: התבנית מוכרת לכולם – פרודים טריים כנראה ינצלו את בני הזוג הבאים שלהם קודם כל כדי לקיים עמם יחסי מין. הרי כמה פעמים יצא לכם לשמוע או להגיד משפטים כמו "עזבי אותך אחות, הוא בדיוק יצא מקשר ארוך, אל תיכנסי לזה", או "הרגע יצאתי מקשר, ואין לי כוח להיכנס לזוגיות עכשיו".

 

הפרט המעניין הוא שלמרות שרובנו מכירים את התופעה, בין אם חווינו אותה על בשרנו ובין אם רק שמענו עליה מסיפורים, הנושא כמעט ולא נחקר באופן מדעי. לראיה, חיפוש צמדי המילים 'Revenge Sex' ו- 'Rebound Sex' במנוע החיפוש psycINFO מניב 12 תוצאות בלבד, בעוד חיפוש בגוגל יניב כ-200 מיליון תוצאות (!).

 

 

35% קיימו יחסי מין כדי להתגבר על האקס

החוקרות לינדזי ברבר ולין קופר מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת מיזורי, החליטו להרים את הכפפה ולחקור את הנושא מבחינה אקדמית. לשם כך, הן עקבו אחרי 170 סטודנטים אמריקאיים שחוו פרידה בשמונת החודשים האחרונים.

 

המשתתפים כתבו יומנים שבועיים ומילאו סקרים, וכן נערכו איתם ראיונות במשך כמעט 12 שבועות, בהם תיארו את רגשותיהם ואת הפעילות המינית שלהם. בנוסף, התבקשו הנחקרים לתאר את המניעים והסיבות לכל מפגש מיני שחוו.

 

תוצאות המחקר מראות כי במשך ארבעת השבועות הראשונים לאחר הפרידה, שליש מהנשאלים קיימו יחסי מין עם פרטנר אחר למטרת ריבאונד או נקמה בפרטנר הקודם. ליתר דיוק, 35% מהמשתתפים אמרו שהסיבה בגינה קיימו יחסי מין הייתה בשביל להתגבר על האקסים שלהם, ו-25% טענו שעשו זאת מתוך רצון לנקום בהם.

 

לא יודעת איך קוראים לך אבל אתה אחלה נקמה ( צילום: shutterstock ) ( צילום: shutterstock )
לא יודעת איך קוראים לך אבל אתה אחלה נקמה( צילום: shutterstock )

 

במחקר לא מבחינים בין נשים לגברים, אך כן מצוין הבדל בין הצד שסיים את הקשר לצד ש"נזרק". באופן לא מפתיע במיוחד, ה"נזרקים" נטו יותר לקיים יחסי מין מתוך צורך בריבאונד או בנקמה מאשר אלו שסיימו את הקשרים שלהם ביוזמתם. לטענת החוקרות, הסיבה לכך היא שהם חשו יותר מצוקה וכעס ולכן בחרו בסקס כדרך להתגבר על הפרידה או כאפיק נקמה בבן או בת הזוג. עוד נמצא כי הנטייה הייתה גבוהה יותר אצל אנשים שהיו בקשר ארוך או מחייב יותר, כנראה בגלל שאלו סבלו מפגיעה קשה יותר, ולכן תחושת המצוקה והאובדן שלהם הייתה גבוהה יותר.

 

 

עוד עלה מהמחקר, כי אלה שעשו סקס מתוך רגש שלילי כגון כעס, עצב או רצון לנקום, נטו יותר לשכב עם זרים ושכבו עם מספר רב יותר של פרטנרים ובמשך תקופה ארוכה יותר. בכל מקרה, נמצא כי הנטייה לחפש ריבאונדים יורדת ככל שעובר יותר זמן מהפרידה. כחמישה חודשים אחרי הפרידה, המשתתפים הפסיקו להשתמש במין כמנגנון בריחה, התגברות או נקמה. כנראה שהזמן אכן מרפא את הכאב ולכן מפסיקים לחפש סטוצים כתרופה מיידית אליו.

 

"נתוני המחקר מאששים את תיאוריית הריבאונד, הגורסת כי אנשים אכן משתמשים במין כדי להתמודד עם רגשות המצוקה וכדי להתגבר על בני הזוג או להתנקם בהם", אומרת החוקרת לין קופר. אז כנראה שאם יצא לכם להכיר אדם שהרגע יצא ממערכת יחסים, יתכן ותהיו עבורו רק ריבאונד, במיוחד אם לא היה הצד שיזם את הפרידה. עם זאת, אאחל לכם סוף שבוע עם הרבה סקס, ונטול פרידות ונקמות.

 

המחקר פורסם בגיליון פברואר של המגזין האקדמי Archives of Sexual Behavior

 

ל"ערה?" – דף הפייסבוק של עדי רם

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
 צילום: shutterstock
זה הרבה יותר כיף מלריב עם האקסית
צילום: shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים