שתף קטע נבחר

נדחתה תוכנית הטבות המס לפריפריה

שרי הממשלה התנגדו להצעה לקביעת קריטריונים אחידים להענקת הטבות מס ליישובים בפריפריה וההצעה נדחתה. הסיבה: אימוץ הקריטריונים היה מוסיף עוד למעלה מ-200 יישובים לרשימת מקבלי ההטבות דבר שהיה פוגע באפקטיביות שלהן כאמצעי למשיכת אוכלוסייה חזקה לפריפריה

הצעת שר האוצר לקביעת קריטריונים אחידים להענקת הטבות מס ליישובים בפריפריה, נדחתה היום (א'), במהלך הישיבה השבועית של הממשלה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש משר האוצר יאיר לפיד לעבוד במשותף עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, ועם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט על הצעה חלופית.

 

יותר יישובים יקבלו הטבת מס. ההנחה תקטן?

לפיד הודיע: מפת הטבות המס תשתנה

ועדת התכנון של לפיד מזיקה לציבור / דעה

 

שרי הממשלה התנגדו היום בישיבתם השבועית להצעה לקבוע קריטריונים אחידים להענקת הנחות במס הכנסה לתושבי הפריפריה. התנגדותם הייתה על רקע הטענה כי אימוץ קריטריונים אחידים יוסיף עוד למעלה מ-200 יישובים לרשימת מקבלי הטבות המס ויוביל בסופו של דבר לצמצום ההטבות באופן שיפגע באפקטיביות של הטבות אלו כאמצעי למשיכת אוכלוסייה חזקה לפריפריה.

 

החלת הקריטריונים האחידים, התבקשה בעקבות פסיקת בג"ץ שקבעה כי החל מ-22 בפברואר יאבדו היישובים בית שאן, ערד, חצור הגלילית, יישובי המועצה האזורית אילות ויישובי המועצה האזורית ערבה תיכונה את הזכאות להטבות. מדינת ישראל הייתה אמורה לאשר את הקריטריונים עד ה-6 בפברואר, על מנת שניתן יהיה להודיע לבג"ץ כי אומצו קריטריונים אחידים וניתן לבטל את ההחלטה שמבטלת את ההטבות ליישובים הנ"ל.

 

כעת מסתמן כי המדינה תבקש ארכה נוספת של שבוע מבג"ץ בטרם תודיע על שינוי הקריטריונים. בינתיים, צפויים שר האוצר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומזכיר הממשלה לחפש אחר נוסחה שתאפשר להעניק את ההטבות באופן שוויוני, מצד אחד, ולא להרחיב יתר על המידה את מספר הישובים שייהנו מההטבה מצד שני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חן גלילי
שר האוצר, יאיר לפיד
צילום: חן גלילי
מומלצים