שתף קטע נבחר

סופרבול 2014: הפרסומת הכי יקרה למכונית

אירוע הספורט המתוקשר ביותר בארה"ב ואחד הנצפים בעולם, שימש גם השנה פלטפורמת פרסום יוקרתית ויקרה להחריד עבור יצרני הרכב. קבלו את הרשימה המלאה, כולל בוב דילן וברוס ויליס

פרסומת סופרבול שעלתה ארבעה מיליון דולר לחצי דקה. אירוע הספורט שסיים את עונת הפוטבול האמריקנית נערך הלילה (בין ראשון לשני) והצמיד מאות מיליונים למסכי הטלוויזיה, עם נתוני צפייה אדירים בעיקר בארה"ב. עובדה המסבירה את האטרקטיביות של השידור הנמתח על-פני שעות, בקרב מפרסמים. כך למשל יצרניות הרכב, שמנצלות את הרייטינג לפרסום דגמים חדשים, או סתם להגברת המודעות למותג.

 

שנה אחר שנה תופסות היצרניות חלק ניכר מעוגת הפרסום בסופרבול, וב-2014 לא נרשם שינוי מהותי. גם לא כאשר מחירי הפרסום מוערכים בסכום עתק של כ-4 מיליון דולר (כ-14 מיליון שקל) לחצי דקה. מכיוון שמרבית היצרניות שידרו פרסומות באורך של דקה או שתיים, מחירי הפרסום הגיעו ליותר מ-50 מיליון שקל. כל זאת כאמור במהלך אירוע ספורט בודד.

 

והחישוב הזה אינו כולל כמובן השקעה נוספת - יצירת הפרסומת. בהתחשב במשכורתם של הכוכבים הלוקחים חלק בתשדירים, הופך מחיר הפרסום לבלתי נתפס. מצד שני, אין ספק שמדובר בהשקעה ראויה. אחרת, זה לא היה קורה מדי שנה. בכל מקרה, קבלו מקבץ, ונתחיל בבוב דילן האחד והיחיד, שמעניק את שירותיו לקרייזלר האיטלקית. סליחה, אמריקאית:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
הסופרבול - מכונת פרסום עצומה
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים