שתף קטע נבחר

יצומצם תגמול דירקטורים בחברות ממשלתיות

ההחלטה נועדה לצמצם את הוצאות החברות על תגמול דירקטורים, ולייעל את עבודתן של מועצות המנהלים על ידי צמצום מספר הישיבות שמועצות אלו יכולות לקיים בתשלום

מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, הודיע היום (ב') על מהלך שיצמצם את היקף התגמול שמעניקה המדינה לדירקטורים המכהנים במועצות המנהלים של חברות ממשלתיות. כמו כן, הודיע יוגב כי מספר הדירקטורים בכל ועדה יוגבל לארבעה בלבד וייאסר על דירקטורים שאינם יושבי ראש, לכהן במספר ועדות במקביל.

 

 

כיום, נהנים דירקטורים בחברות ממשלתיות מתגמול שניתן עבור כל ישיבה שבה הם משתתפים, עד למכסה מסוימת של ישיבות בשנה. בחוזר שהפיצה היום רשות החברות הממשלתיות נמסר כי מנהל הרשות יביא בפני שר האוצר, יאיר לפיד, הצעה להפחית את מספר הישיבות המקסימלי המזכה בגמול.

 

בחברות ממשלתיות גדולות מספר הישיבות המקסימלי יופחת ב-20% ויעמוד על 36 ישיבות בשנה (במקום 45 כיום) בחברות גדולות, ו-48 ישיבות בשנה (במקום 60 כיום) בחברות גדולות מאוד. מספר הישיבות המקסימלי בחברות קטנות ובינוניות יישאר על רמתו הנוכחית. עם זאת מוצע, כי מנהל רשות החברות יוסמך לאשר גמול חריג בגין מספר גדול יותר של ישיבות, במקרים מיוחדים כמו הפרטה של חברה ממשלתית או שינוי מבני בחברה או בענף שבו היא פועלת.

 

ההחלטה מצטרפת לשורה של שינויים שיוזמת רשות החברות הממשלתיות באחרונה, בתחום המינוי של דירקטורים. במסגרת השינויים הללו הוקמה "נבחרת דירקטורים", שהיא מאגר של אזרחים העונים על הקריטריונים הנדרשים מחבר במועצת המנהלים של חברה ממשלתית.  

 

הנבחרת נועדה לשמש כמאגר שממנו תוכל רשות החברות הממשלתיות לבחור את חברי מועצות המנהלים של החברות הממשלתיות, וכך לצמצם את התופעה של מינויים פוליטיים לתפקידים אלו. ההחלטה הנוכחית, על צמצום הגמול בגין ישיבות, נועדה לצמצם את הוצאות החברות על גמול דירקטורים ולייעל את עבודתן של מועצות המנהלים, על ידי צמצום מספר הישיבות שמועצות אלו יכולות לקיים בתשלום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים