שתף קטע נבחר

חדשות הספרות: חוק הספרים נכנס לתוקפו

ח"כ ניצן הורוביץ הגיש הצעת חוק חדשה שתגביל את אחוזי רשתות הספרים מול המו"לים, סלמן רושדי, ג'ונתן פרנזן לצד 200 סופרים הביעו התנגדות פומבית כנגד מדיניות רוסיה, ו"אלים אמריקאיים" של ניל גיימן הופך לסדרת טלוויזיה

חוק הספרים, שנכנס לתוקפו לפני ימים אחדים. מביא עמו בעיקר בלבול וזעם בקרב הצרכנים ואנשי הספר. שבוע לא פשוט עבר על המו"לים, שחתמו במהלך השבוע האחרון על הסכמים חדשים עם רשתות הספרים בנוגע להפצת ספריהם, ובינתיים - רוב הכותרים לשנת 2014 טרם הודפסו עד שהמצב החדש יתבהר. אז כמה יעלה באמת ספר בישראל? עוד מוקדם לומר.

 

ח"כ ניצן הורוביץ הגיש הצעת חוק חדשה שתגביל את רשתות הספרים לא לגבות מהמו"לים הנחה שעולה על 40 אחוזים לספר. הצעה זו מגיעה לאחר הודעתה של הוצאת "מודן" שלא תמכור את ספריה ברשת "סטימצקי" משום אחוזי ההנחה הגבוהים שהעמידה הרשת. מטרת הצעת החוק של ח"כ הורוביץ היא למנוע קביעת מחיר קטלוגי גבוה מאוד לספרים החדשים, שעליהם חל איסור הנחה, ושייתכן שההוצאות יידרשו לכך משום התנאים שמציבות הרשתות.

 

הוצאת רסלינג משיקה סדרה חדשה לספרות מקור. את הסדרה, ששמה "מעבדה", עורכת נעמה צאל, ויתפרסמו בה ספרים של כותבים חדשים לצד "כתיבה ניסיונית של סופרים ותיקים, שיוזמנו לכתוב פרויקט ניסיוני אחד, בתנאי מעבדה, שהסדרה תהיה לו תיבת תהודה". בשנה הקרובה יראו אור ספרים של עינת יקיר, תמר גטר וקבוצת סופרים דתיים חרדים הכותבת יחדיו.

 

הסופרת תמי שם טוב זכתה בפרס הספריות הציבוריות לספרות ילדים ונוער לשנת 2014. ספרה של שם טוב, "אני לא גנב" (הוצאת כנרת זמורה-ביתן) נבחר על ידי מנהלי ועובדי הספריות הציבוריות בישראל שטענו כי הספר ראוי משום "תחושת השליחות של שם טוב להנצחת מפעלו הייחודי של יאנוש קורצ'אק, ובניית העלילה המרתקת והמרגשת". זהו הפרס הרביעי שבו זכה הספר. קדמו לו פרס דףדף, פרס לאה גולדברג לספרות ילדים ונוער ועיטור אנדרסן.

 

יותר ממאתיים סופרים וסופרות פרסמו התנגדות פומבית במכתב פתוח שהודפס בעיתון הגרדיאן כלפי המדיניות הגזענית ברוסיה הפוגעת בחופש הביטוי, והחוקים המפלים הומואים ולסביות. מחאתם פורסמה ביום פתיחת משחקי אולימפיאדת החורף המתקיימת ברוסיה ומלווה בגינוי פוליטי וחברתי ממדינות וארגונים רבים ברחבי העולם. בין הסופרים שהביעו את מחאתם ניתן למצוא את גינטר גראס, מרגרט אטווד, ג'ונתן פרנזן וסלמן רושדי.

 

ספרו של ניל גיימן, "אלים אמריקאיים" (ראה אור בעברית בהוצאת "אופוס") יעובד לסדרת דרמה טלוויזיונית. הזכויות לספר המצליח, שפורסם ב-2001, נקנו על ידי חברת הפקה מצפון אמריקה, וגיימן עתיד ככל הנראה להיות המפיק בפועל של הסדרה. אולם גיימן פרסם הודעה בבלוג שלו שכל הפרטים (מי יופיע בסדרה, מי יכתוב אותה וכו') טרם נקבעו. חברת ההפקות FremnatleMedia רכשה את הזכויות לאחר שההסכמים עם חברת HBO, שהיתה אמורה להפיק את הסדרה, כשלו.

 

אירועים קרובים

מסיבת השקה לספר "תודה" שכתב פבלו קצ'אז'יאן (הוצאת "זיקית") תתקיים היום (א') בגלריה רו-ארט. בתכנית: הצגת הספר והסופר,

קריאה מהספר על ידי רועי צ'יקי ארד ורנה ורבין, וכמובן – מסיבה, לצד תערוכה של יונתן הירשפלד המוצגת במקום. בשעה 20:00. גלריה רו-ארט, שביל המרץ 3, בניין 8, קומה 4, תל אביב. הכניסה חופשית.

 

ביום ד', 19.2, תתקיים השקת ספר השירה "ערמה מלוכלכת בכל חדר" שכתבה ריקי כהן (הוצאת "ספרא"). משתתפים: טל ניצן, נעם פרתום, דנה ספקטור, גיא פרל, ענת לוין, תמר מור-סלע. על המוזיקה אחראית רות דולורס וייס, וכמו כן יוצגו צילומים של ראומה חיות. בשעה 20:30. בית היוצר של אקו"ם, נמל תל אביב. הכניסה חופשית.

 

ביום ה', 6.3, יתקיים יום העיון ע"ש מרים רות של מכללת אורנים שכותרתו "לגעת בקשת" - על משאלות בספרות ילדים. ביום העיון ידונו בנושאים ספרותיים, אמנותיים וחינוכיים וישתתפו בו מאיר שלו, ד"ר ישראלה וייס, תמר הוכשטטר, ד"ר אריאל פרידמן, ד"ר אילת אטינגר, שלומית מילמן ואחרים. החל מהשעה 8:30. מכללת אורנים, אולם בית הדומי. הכניסה חופשית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טטיאנה שוורצמן
ניל גיימן. "אלים אמריקאיים" יעובד לסדרת טלוויזיה
צילום: טטיאנה שוורצמן
לאתר ההטבות
מומלצים