שתף קטע נבחר

בזכות פוטושופ: פידל קסטרו נותר "חסר גיל"

איש לא מצפה מבן 87 להיות בריא כשור, אולם בקובה מסרבים להודות שמנהיגם לשעבר מזדקן. לכן כנראה הם ריטשו תמונות שלו - והעלימו את מכשיר השמיעה

המנהיג המיתולוגי של קובה כבר בן 87, אולם בארצו מסרבים להודות שהוא מזדקן. פידל קסטרו אמנם הצליח להדוף בכוחות עצמו את הדיווחים שלקה בשבץ והוא גוסס, אולם כדי להסתיר את פגעי הגיל, מתברר שהוא נעזר בפוטושופ. סוכנות הידיעות AP דיווחה היום (ג') כי איתרה עדויות לשינויים דיגיטליים בשבע תמונות של קסטרו שהופצו על-ידי הרשויות בקובה. ככל הנראה עבודת הפוטושופ נועדה להסתיר את העובדה שהשליט לשעבר נעזר במכשיר שמיעה.

 

 עוד סיפורים חמים – בפייסבוק שלנו

 

את התמונות פרסמה סוכנות הידיעות הרשמית בקובה, שהייתה אחראית על תיעוד הכינוס של מנהיגי אמריקה הלטינית והקריביים שנערך בהוואנה בסוף ינואר. קסטרו עצמו צולם במהלך פגישה עם נשיא אקוודור רפאל קוראה, על-ידי בנו אלכס. עם זאת, בבדיקה מעמיקה יותר של התמונות שהגיעו לידיה גילו בסוכנות AP סימנים להתערבות דיגיטלית.

התמונה המרוטשת והמקור שהושג מבנו של קסטרו (צילום: AP) (צילום: AP)
התמונה המרוטשת והמקור שהושג מבנו של קסטרו(צילום: AP)
 

הם השיגו את התמונות המקוריות מאלכס קסטרו עצמו ובהן ניתן לראות בבירור כבל דק שמחובר למכשיר באוזנו של השליט לשעבר - כבל שלא מופיע בתמונות שהפיצה הסוכנות הקובנית. המשך הבדיקה גילה כי גם התמונות של פידל קסטרו מהפגישה שלו עם נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדס דה קירשנר עברו טיפול דומה.

 

ריטוש תמונות כבר הפך לכלי ידוע שמשמש באופן תדיר לא רק משרדי פרסום, אלא גם משטרים שידועים בפיקוח הדוק על התקשורת בארצם. כך למשל, באיראן השתמשו בפוטושופ בכמה

הזדמנויות כדי לגונן על אזרחיה מפני תכנים "לא צנועים". בין היתר הם כיסו את המחשוף ואת הכתפיים של מישל אובמה, כשזו צולמה מכריזה על הזוכה האיראני בפרס האוסקר לסרט הזר ב-2013.

 

ב-2011 עורכי עיתונים גם העלימו את המחשוף של שרת החוץ האירופאית קתרין אשטון בפגישה עם ראש צוות המו"מ לנושא הגרעין סעיד ג'לילי. גם בתחום הצבאי איראן כבר הוכיחה כי היא יודעת לעשות שימוש מושכל כדי להוכיח את עוצמתה. ב-2008 היא פרסמה תמונות של שיגור טילים, אלא שהתמונה עברה עיבוד ממוחשב, ובמקום שלושה טילים - הופיעו בה ארבעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
פידל קסטרו ומחליפו, אחיו ראול
צילום: AP
מומלצים