שתף קטע נבחר

צפו: עימות בין טיבי ליוצאי אתיופיה בכנסת

הח"כ הערבי הצית מהומה כשאמר "לא אזכיר לתמנו-שטה מאיפה באה" ועורר ביקורת של הח"כית: "אתה גזען". טיבי הגיב: "מי שגזען זו את"

קרב עדתי בכנסת: ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) התעמת הערב (יום ד') עם חברי הכנסת יוצאי העדה האתיופית פנינה תמנו-שטה ושמעון סולומון (יש עתיד) והחליף עמם דברים קשים במליאה. הצדדים התנצחו על רקע טענות הדדיות לגזענות. העימות החל לאחר שטיבי ביקר את יחסה של הכנסת לחברי הכנסת הערבים ולגזענות הננקטת לטענתו כלפי האוכלוסייה הפלסטינית, שאותה לדבריו תמנו-שטה לא מגנה. "אני מעולם לא אזכיר לתמנו-שטה מאיפה היא באה, גם כשהיא תחלוק על דעתי", אמר טיבי בדברים שהציתו את המהומה.

 

עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

 

"אני אתיופית גאה", אמרה תמנו-שטה לטיבי. "זה שאתה כל הזמן מדבר על האתיופים, מדגיש איזה גזען אתה. אתה צריך להתבייש על הדברים שלך, אתה מבזה את הבית הזה". ח"כ סולומון, אף הוא בן העדה האתיופית, הצטרף לביקורת נגד טיבי: "אנחנו שומרים על סגנון ולא נרד לרמה שלך. אבל העובדה שאתה כל הזמן מדבר על אתיופים, רוסים ועולים רק מדגישה שוב ושוב את הגזענות. אם נדבר בסגנון שלך, זה לא ייגמר טוב".

 

ח"כ טיבי ביקש את זכות הדיבור כדי להגיב לדברי תמנו-שטה וסולומון ותקף אותם בחזרה. "אני חייב להגיב לדברי הבלע שנשמעים פה", אמר טיבי. "רק לפני יומיים בנשיאות חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה עשתה הפרדה בין ערבים ואתיופים ואמרה שזה לא אותו דבר, זאת גזענות ומי שגזען זו את".

 

טיבי אמר עוד כי "בכנסת הקודמת היה חבר כנסת בן העדה האתיופית שלמה מולה. הוא נלחם על העקרונות שלו והיו לו עקרונות ברזל. הוא נלחם עבור מה שהוא מאמין ולא כמוכם". לתמנו-שטה אמר טיבי באופן

ישיר: "את משרתת את הימין, את גרורה של הימין". חברת הכנסת מיש עתיד לא נותרה חייבת וצעקה: "אתה תצטרך להתמודד, זו מדינה יהודית".

 

ח"כ נחמן שי (העבודה), שעלה לנאום בנושא אחר, התייחס לעימות: "אני חייב לציין שהמהומה הזאת לא מוסיפה לכנסת כבוד. לא התוכן של השיח ולא הסגנון שבו נאמרים הדברים".

 

אין זו הפעם הראשונה שטיבי ותמנו-שטה נקלעים לוויכוח צורם. בחודש שעבר החליפו השניים דברים דומים בעת שטיבי, שניהל ישיבה כסגן יו"ר הכנסת, הורה להוציא את תמנו-שטה מהמליאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
ח"כ טיבי
צילום: גיל יוחנן
צילום: בני דויטש
ח"כ תמנו-שטה
צילום: בני דויטש
מומלצים