שתף קטע נבחר

צילום: גיל יוחנן, אבי רוקח

השר אריאל: "אף תלמיד ישיבה לא יגויס"

חבר מפלגתה של איילת שקד שעמדה בראש הוועדה שגיבשה את חוק השוויון בנטל לא מתרגש: "בצד המעשי והיום-יומי לא ייקחו שום תלמיד מהישיבה"

מה שהיה הוא שיהיה? שר השיכון אורי אריאל (הבית היהודי) התייחס אמש (יום ה') לחוק השוויון בנטל. "אני אומר לידידנו החרדים", אמר אריאל. "לא יגויס אף תלמיד מישיבה, מתלמודו, לאיזשהו מקום. אין מצב". חבר מפלגתה של איילת שקד שעמדה בראש הוועדה שגיבשה את החוק הוסיף כי "יש אנשים שמרימים את הידיים בצהלות שמחה ועוד אוהבים לדרוך, לוודא. נכון. אבל אני אומר לכם שבצד המעשי והיום-יומי לא ייקחו שום תלמיד מהישיבה".

 

עוד סיפורים חמים – בפייסבוק שלנו

 

 

אריאל אמר את הדברים בכנס של "קרן קהילות", ארגון הבוגרים של בני עקיבא בשיתוף עם הבית היהודי, בערב שנערך לזכרו של מנכ"ל הקרן, שי תובל. השר מהבית היהודי הוסיף והתייחס לכך שהוא אמר בעבר שהחוק לא יכלול סנקציות פליליות. "זה נכון שלא הגענו למיטב ולמרב שרצינו, ושלא ברצוננו", אמר אריאל, "זה בתחום של התודעה שהוא תחום חשוב. אני לא מזלזל בו".

 (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 


חרדים מגיוס לצהל: ההשתמטות לאורך השנים

חרדים מגיוס לצה"ל: ההשתמטות לאורך השנים
שנה מספר החרדים המשתמטים מגיוס
1948 400
1953 1,240
1968 4,700
1977 8,260
1985 16,000
1994 24,100
1999 30,174
2002 36,887
2005 45,500
2009 57,800
2010 62,500

 

הכתבות האחרונות על חוק הגיוס:

לא חרדים מהחוק: "אף אחד לא יגויס בכפייה"

ח"כ שקד: "שני הצדדים תוקפים. הצלחנו"

שוויון או נטל: החוק החדש יכביד על צה"ל?

 

שר השיכון סיכם את הנושא כשאמר: "מי שלא לומד שילך ויתגייס. יתגייס לשירות לאומי, לשירות אזרחי, לצה"ל יש מספקי אפשרויות. מי שלומד ימשיך ללמוד. וזו אחריותנו כמו שאחריותנו הייתה לפצות אותם (החרדים – מ"א) על הקיצוץ התקציבי והבית היהודי לקח חלק גדול מתקציביו והעביר אותם לכל הישיבות, כולל לחרדיות".

אתמול השמיעה ח"כ שקד אמירות שונות לגבי החוק. "מדובר בחוק שעושה היסטוריה והוא יציל את כלכלת ישראל וישלב את החרדים בשוק התעסוקה", אמרה שקד. "בפני הרמטכ"ל ניצב האתגר של קליטת

אלפי חרדים עד 2018".

 

"החוק הוא מאוזן וטוב ואפשר היה למנוע התלהמות. צריך לזכור שראש הממשלה הוא בסוף זה שהכריע בסוגיה. אני גם בטוחה שהחרדים יעמדו ביעדים וחוק שירות הביטחון לא יופעל. הם רוצים ללכת לצבא, עוד שלוש שנים תהיה פה מציאות טובה יותר מבחינתם".

 

קודם לכן שר האוצר יאיר לפיד הכריז במסיבת עיתונאים כי "הציונות חזרה. תוקן עיוות היסטורי שנמשך 65 שנה". לדברי יו"ר יש עתיד, "כבר מהחודש הבא כל צעיר חרדי יקבל צו גיוס. מי שלא יהיה בצבא יהיה בשירות אזרחי, מכבי אש, מד"א, סיוע לקשישים. השוויון בנטל אינו ניסיון להתנכל לחרדים או לאורח החיים שלהם. אנחנו מחויבים בכל לבנו לעזור להם לעבוד ולהיחלץ ממעגל העוני".

 

בכנס אמש שבו נאם השר אריאל נכח גם סגן שר החינוך אבי וורצמן מהבית היהודי, שאמר: "ביום שמנסים להתנגח בישיבות ההסדר, יבואו מאות משפחות שישלבו לימוד תורה בגדלות ובמסירות וששירתו ביחידות קרביות. אלו בדיוק אותם התלמידים שעליהם מדברים כשאומרים ישיבות ההסדר".


פורסם לראשונה 20/02/2014 23:18

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים