שתף קטע נבחר

מלחמות הרופאים: מי יעמוד בראש הר"י לאחר הבחירות?

לקראת הבחירות לראשות ההסתדרות הרפואית בעוד חודשיים, מציג פרופ' יהודה אולמן מרמב"ם את מועמדותו מול היו"ר המכהן ד"ר ליאוניד אידלמן. הוא זכה לתמיכתם של חבריו לארב"ל - עמותה שהוקמה בעת מחאת המתמחים, והודיע על סגירתה. "אין בעמותה יותר צורך. אנחנו כבר לא אופוזיציה אלא הקונצנזוס"

האם ההסתדרות הרפואית תעבור מהפך שלטוני? אחרי שכבשו את בתי החולים שיבא, רמב"ם, וולפסון ובילינסון ואת ארגון רופאי המדינה, בעמותת ארגון רופאי בתי החולים (ארב"ל) מסמנים היום את היעד הבא - ראשות ההסתדרות הרפואית.

 

פרופ' יהודה אולמן, יו"ר ועד הרופאים ברמב"ם, הציג את מועמדותו ליו"ר ההסתדרות הרפואית, לקראת הבחירות שייערכו בעוד כחודשיים. מולו יתמודד היו"ר המכהן, ד"ר ליאוניד אידלמן.

  

 

 

מה קורה בהסתדרות הרפואית?

הר"י הפסידה בבחירות לארגון רופאי המדינה

מרד המתמחים: הר"י הפסידה בבחירות בשיבא

הוקמה ועדה לשיקום הרפואה הציבורית בישראל

 

במסיבת עיתונאים בה הציג את מועמדותו, הוא זכה לתמיכתם של חבריו לארב"ל אך גם לתמיכת ד"ר דניאל לנדסברג, שהיה ממובילי מחאת המתמחים. ארב"ל הוקמה במהלך המאבק על הסכם הרופאים לפני כשנתיים וחצי, כאופוזיציה לההסתדרות הרפואית בטענה שהההסכם שגוי ויפגע ברופאים.

 

סוגרים את עמותת ארב"ל

מאז פעילי ארב"ל חברו גם למתמחים שהביעו גם כן התנגדות להסכם והצליחו לזכות בתמיכתם. "עברו שנתיים מההסכם והוא שריר לעוד שבע שנים.

 

"יש בהסכם גם דברים טובים שלא מספיק ממומשים וצריך לשנות את זה. ההסכם שכח את המתמחים, את הגמלאים ואת הרופאים שעובדים בקרנות המחקר של בתי החולים שהם ממש עובדי קבלן", אמר פרופ' אולמן.

 

הנוכחים תקפו את התנהלות ד"ר אידלמן וההסתדרות הרפואית בשנים האחרונות בטענות שהם מנותקים מהשטח, מבזבזים כסף ולא מסוגלים לנהל מאבק מכיוון שהרופאים לא מקשיבים להם.

 

עוד הודיע פרופ' אולמן על פירוק ארב"ל. "אנחנו סוגרים את העמותה, אין בה יותר צורך. אנחנו כבר לא אופוזיציה אלא הקונצנזוס. בעבר גם הגשנו תביעה נגד ההסתדרות הרפואית אבל משכנו אותה כי היום אנחנו ההסתדרות הרפואית ואנחנו ממלכתיים".

 



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
האם הוא צפוי לאבד את המושכות? ד"ר ליאוניד אידלמן
צילום: גיל יוחנן
פרופ' יהודה אולמן. האם הוא יהיה הי"ור החדש של הרי"י?
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים