שתף קטע נבחר

פילדלפיה תפריש את חולצת אלן אייברסון

הסיקסרס יעניקו כבוד מלכים ל-"תשובה", כשיתלו הלילה במשחק מול וושינגטון את הגופיה מספר 3 בתקרת האולם הביתי. הגארד הוביל את הקבוצה לגמר ה-NBA ב-2001 וזכה בתואר ה-MVP של אותה עונה

בכל קריירה של כוכב NBA גדול, יש מספר נקודות ציון שחייבים לעבור בכדי להיקרא "אגדה" – להיבחר בדראפט, לשחק ב-NBA, להפוך לשחקן על, כשהקבוצה בה שיחקת תפריש את הגופיה שלך ולהיבחר להיכל התהילה.

 

 

הלילה (ש'), כשפילדלפיה 76' תארח את וושינגטון וויזארדס, אלן אייברסון ירשום נקודת ציון חשובה בשרשרת הזו, כשגופיה מספר 3, הגופיה אותה לבש במשך למעלה מ-10 עונות מלאות בעליות וירידות, תעלה גבוה-גבוה אל גג האולם ולעולם לא תרד. אף שחקן בהיסטוריה של פילדלפיה, לא יוכל להשתמש יותר בספרה מספר 3.

 

איש לעולם לא ילבש יותר את הגופיה הזו. אלן אייברסון (צילום: איי פי) (צילום: איי פי)
איש לעולם לא ילבש יותר את הגופיה הזו. אלן אייברסון(צילום: איי פי)

 

אייברסון, שהוביל את הסיקסרס לגמר ה-NBA בעונת 2000/01 ואף נבחר ל-MVP של אותה עונה בליגה, יהיה השחקן השמיני בתולדות המועדון שיזכה לכבוד הזה, כשיצטרף לשמות כמו צ'ארלס בארקלי, מוריס צ'יקס, ווילט צ'מברליין, בילי קאנגהיאם, ד"ר ג'יי, האל גריר ובובי ג'ונס.

 

אייברסון נחשב לאחד השוטינג גארדס הגדולים בהיסטוריה, כשבשנותיו בפילדלפיה זכה 4 פעמים בתואר מלכות הסלים של העונה ונבחר 7 פעמים ברציפות למשחק האולסטאר של ה-NBA.

 

השחקן המכונה גם בתור "התשובה", מדורג 2 בכמות נקודות במועדון (19,931) אחרי האל גריר, שני בחטיפות (1,644) אחרי מוריס צ'יקס, ושלישי באסיסטים (4,385) אחרי גריר וצ'יקס. נבחר ראשון בדראפט של 1996, שיחק בפילי עד אמצע עונת 2007, ובעונת 2009/10 רשם עוד 34 משחקים במועדון, לפני שעזב את ה-NBA והודיע בקיץ האחרון על פרישה סופית מכדורסל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
אלן אייברסון פורש
צילום: AP
מומלצים