שתף קטע נבחר

מאוחדת: רופאה שחררה את יואל - כעבור שעות מת

כאשר הבחינה אמו של יואל ברהה, פליטה אריתראית, כי מאוזניו של בנה בן ה-4 חודשים יוצא נוזל היא הגיעה איתו למרפאה של קופ"ח "מאוחדת" בירושלים. הוא נבדק, קיבל טיפות - ושוחרר. פחות משלוש שעות אח"כ הוא נמצא במעון ללא רוח חיים. מאוחדת: "נוכל להתייחס לאירוע רק לאחר שיתקבלו כל הממצאים הרפואיים"

שעות ספורות לאחר שנבדק בקופת החולים, תינוק בן ארבעה חודשים מת בגן: הוריו של יואל ברהה, ארגוואי טהלה וקידוסן ברהה, תינוק אריתראי בן ארבעה חודשים בלבד, הגיעו עמו ביום ה' האחרון למרפאה של קופת חולים "מאוחדת" בירושלים בעקבות נוזל שיצא מאוזניו. הוא נבדק ושוחרר, ולאחר שעות מצאו אותו עובדי מעון היום בו שהה ללא הכרה. מותו נקבע בבית החולים "הדסה" הר הצופים.  

  

"בבוקר יצא לו נוזל מהאוזן ואמא שלו לקחה אותו לרופאה, שאמרה שהכל בסדר ונתנה לו טיפות", מספר ל-ynet דודו של התינוק. "בשעה 9:15 הם יצא מהמרפאה ובעשר היא לקחה אותו למעון וחזרה הביתה". 

 

3 שעות אחרי הביקור בקופת החולים, מת בגן. יואל ברהה (צילום: באדיבות המשפחה) (צילום: באדיבות המשפחה)
3 שעות אחרי הביקור בקופת החולים, מת בגן. יואל ברהה(צילום: באדיבות המשפחה)

אך כעבור פחות משלוש שעות הגיע אל האם שיחת טלפון מבשרת רעות. בשעה 12:50 התקשרו אליה ממעון היום וסיפרו לה שיואל הקטן במצב קשה וכי הם מצאו אותו ללא הכרה והזעיקו אמבולנס פרטי ואת מד"א. הפראמדיקים שהגיעו למקום החלו בביצוע ההחייאה, וכשההורים הגיעו למעון בנם כבר היה בתוך האמבולנס, כשהוא בדרכו לבית החולים הדסה הר צופים.

 

"האמא הגיעה וראתה את בנה הקטן באמבולנס, כשיורד לו דם מהאף וממקומות נוספים", מספר הדוד. בבית החולים המשיכו הרופאים להילחם על חייו וביצעו החייאה במשך 20 דקות נוספות, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. להורים בן נוסף, בגיל שנתיים. 

 

"בעקבות המקרה המצער שהובא לידיעתי, פניתי לשרי הבריאות והרווחה ולעיריית ירושלים בבקשה לקיים בדיקה מקיפה האם היו כשלים במהלך הטיפול בילד של מערכת הבריאות או תנאי הגן בו שהה, במטרה למנוע הישנות מקרים דומים", אומרת ל-ynet ח"כ מיכל רוזין, יו"ר ועדת העובדים הזרים בכנסת. גם עמותת "רופאים לזכויות אדם" בודקת את המקרה ומסייעת למשפחה.

 

מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה: "מאוחדת תוכל להתייחס לאירוע הטראגי רק לאחר שיתקבלו כל הממצאים הרפואיים".





 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות המשפחה
יואל ברהה. מת בגן אחרי שביקר עם אמו בקופת החולים
צילום: באדיבות המשפחה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים