שתף קטע נבחר

נעילה יציבה בת"א; כת"ב ירדה ב-3.2%

המדדים ת"א 25, ת"א 100 ננעלו ללא שינוי מהותי. מדד הבנקים עלה ב-0.2%. ג'ובוקיט זינקה ב-4.8% לאחר שדיווחה על כניסת משקיע לפי שווי חברה של 80 מיליון שקל. מחזור המסחר - 1.14 מיליארד שקל

אחרי יומיים של מסחר סוער בבורסה, ננעלו ביום (ד') המדדים המובילים ללא שינוי מהותי. מחזור המסחר הסתכם ב-1.14 מיליארד שקל. מדדי התל בונד בלטו בעלייה של 1.2%.

 

מדדי מניות

מדד תל-אביב 25 עלה ב-0.02% ל-1,365.49 נקודות, מדד תל-אביב 100 עלה ב-0.11% ל-1,269.99 נקודות, מדד הבנקים עלה ב-0.18% ל-1,280.21 נקודות ומדד נדל"ן עלה ב-0.26% ל-393.95 נקודות.

 

מהלך המסחר

מרינה פלדמן, מומחית להשקעות במזרח אירופה בקבוצת פיוניר התייחסה למתיחות הפוליטית ברוסיה ואמרה "ירידות חדות בבורסות רוסיה ובניירות ערך רוסיים בעולם יצרו הזדמנויות קנייה. נכון לעכשיו, לא חלו שינויים בנתונים הפונדמנטליים של החברות הרוסיות ולדעתנו הסיכון המשמעותי ביותר הינו סיכון של הטלת סנקציות על ידי ארה"ב ואולי אירופה. ישנן מספר סיבות להניח כי תרחיש זה לא יתממש והסנקציות, אף אם תוטלנה, תהינה בעלות השפעה מזערית, אם בכלל, כמו שכבר קרה בשנת 2008 בסכסוך של רוסיה עם גיאורגיה".

 

לדעתה של פלדמן העולם המערבי אינו מעוניין בקונפליקט עם רוסיה "גז ונפט רוסי, צורך בפרטנר במזרח התיכון ויצוא של סחורות חקלאיות מארה"ב לרוסיה – כל אלה הן רק מספר סיבות המסבירות מדוע העולם המערבי אינו מעוניין בקונפליקט אמיתי עם ממשלת רוסיה. רמת אי הוודאות עדיין גבוהה מאוד ותיתכן תנודתיות בטווח הקצר" אמרה פלדמן.

 

בחודש ינואר השקיעו תושבי חוץ נטו כ-30 מיליון דולרים באג"ח ממשלתיות, לעומת מימושים נטו של כ-230 מיליון בחודש דצמבר. כך נמסר היום מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל. משקיעים מישראל משלושת הסקטורים – המגזר העיסקי, משקי הבית והמשקיעים המוסדיים, השקיעו יחד בחו"ל באג"ח ומניות כ-1.3 מיליארד דולר. המשקיעים המוסדיים השקיעו במניות זרות בחו"ל כ-590 מיליון דולר, משקי בית השקיעו במניות בחו"ל כ-380 מיליון דולר. באג"ח זרות השקיעו משקי הבית 210 מיליון דולר, מול מימושים של כ-35 מיליון דולר של המגזר העסקי והמוסדיים יחד.

 

מעלות מדרגת את אפריקה נכסים בדירוג +BBB בתחזית דירוג חיובית. "אנו מעריכים כי בטווח הקרוב יחול שיפור נוסף ביחסי הכיסוי, שינבע ממהלך בעל סבירות גבוהה של מימוש נכסים. אנו מעריכים כי תמהיל הפורטפוליו יישמר, תוך דגש על נכסים מניבים על פני יזמות. אנו מעריכים כי לא יחול שינוי מהותי בביצועים התפעוליים של הנכסים, כפועל יוצא של המגמות המאקרו-כלכליות", נאמר בדירוג.

 

דירוגי האשראי של הבנקים, שהתפרסמו אתמול לאחר המסחר דירגו את החוב של הבנקים הגדולים במערכת בדירוגים גבוהים עם סיכון נמוך. מידרוג דירג את בנק הפועלים ( 1,940.0 הוסף לתיק האישי) ואת בנק לאומי ( 1,334.0 0.53% הוסף לתיק האישי) תחת אותו דירוג - Aa2 - הרמה הגבוהה ביותר לה זכה בנק בישראל על פי החברה ואילו הדרגה שנייה הגבוהה ביותר לפי הדירוג כולו. בנק דיסקונט ( 641.0 -0.47% הוסף לתיק האישי) קיבל ממדרוג את הדירוג הנמוך מבין ארבעת הבנקים שדורגו עם דירוג A1 עם אופק יציב לחוב. הבנק הבינלאומי ( 5,587.0 1.09% הוסף לתיק האישי) קיבל דירוג אשראי גבוה יותר משל דיסקונט עם Aa3 בעקבות יציבות שיעורי הרווח.

 

מניות במרכז

בריינסווי מדווחת על הסכם להשכרת ארבע מערכות של החברה עם אוניברסיטת פלורידה, במסגרתו תספק החברה למרכזים רפואיים הקשורים לאוניברסיטה שלוש מערכות באופן מיידי עם אופציה לאוניברסיטה לשכור מערכת נוספת עד חודש יוני, שנה זו. בהתאם למודל העסקי של החברה עם כל לקוחותיה, המערכות הושכרו תמורת תשלום לפי מספר הטיפולים המבוצעים במערכות ולא פחות מסכום מינימום שנתי, למעט בשנה הראשונה בה ישלם המרכז הרפואי את סכום המינימום בלבד.

 

ג'ובוקיט (המניה זינקה ב-4.8%) מדווחת על הכנסת משקיע לחברה: קבוצת Ybrant Digital תשקיע בחברה מיליון דולר בהסכם המשקף מחיר של 2.45 דולר למניה ושווי חברה (לפני ההשקעה) של 80 מיליון שקל - פי 2.5 מעל שוויה בשוק. המניה בהפסקת מסחר עד 13:31. Ybrant Digital תשווק את שטחי הפרסום של האתר האמריקאי שבבעלות ג'ובוקיט בשנתיים הקרובות.

 

מדיוונד, החברה הבת של כלל ביוטכנולוגיה (המניה איבדה 3.2%), פרסמה אתמול תשקיף לקראת הנפקה וקבעה את יעד הגיוס על 90–80 מיליון דולר לפי שווי של 300–340 מיליון דולר. מדיוונד מפתחת את נקסובריד, תרופה לטיפול בכוויות ובפצעים כרוניים. החברה קיבלה אישור שיווק מרשות התרופות האירופית, והשוק האירופי שאליו פונה התרופה מוערך בחצי מיליארד דולר בשנה.

 

רפאל כץ, מנכ"ל חברת מיקרונט העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות מחשב ומסופונים לניהול ציי רכב ועובדי שטח, מימש היום כ-328 אלף אופציות למניות מיקרונט בשווי 1.5 מיליון שקל. כץ השקיע 223 אלף שקל בהמרת האופציות למניות ומחזיק לאחר הפעולה 3.91% ממניות החברה בשווי כ-3.3 מיליון שקל.

 

לדור הודיעה על פיטורי מנהל חטיבת שירותים מנוהלים בחברה, יוסי פחימה, בעקבות פרשת הדוחות המוטעים. במקביל פרסמה הבוקר החברה סקירה של כל הטעויות שנתגלו בדוחות. בהמשך היום הודיעה טלדור גם על פיטורי מנהלת הכספים של חטיבת השירותים.

 

אליום מדיקל השלימה גיוס של 120 חולים שעברו פרוצדורות צינתור תוך שימוש ב-Wirion , הפילטר היחודי למניעת תסחיפים של חברת הפורטפוליו גרדיה במטרה לקבל את אישור ה - FDA לשיווק המערכת בארה"ב לשימוש בצינתורים בעורק התרדמה. אליום נמצאת בעיצומו של שלב איסוף וניתוח נתוני הביניים ביחס ל-120 החולים האמורים, ומתעתדת להעביר כבר בשבועות הקרובים את נתוני הביניים לבחינה על ידי ה-FDA - ה-FDA יכריע האם נתוני הביניים שתספק החברה מאפשרים את סיום הניסוי כבר בשלב מוקדם זה, או לחילופין השלמת הניסוי לפי היקף גיוס החולים המלא של כ-240 חולים.

 

טופ אימג' מדווחת כי הכנסותיה לרבעון הרביעי של 2013 הסתכמו ב-8 מיליון דולר - עלייה של 9% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הרבעוני הסתכם ב-200 אלף דולר או 1 סנט למניה, מול 300 אלף דולר ו-2 סנט למניה ברבעון המקביל. ההכנסות השנתיות הסתכמו ב-29.1 מיליון דולר, מול 31.3 מיליון דולר ב-2012. הרווח השנתי הסתכם ב-169 אלף דולר, מול רווח של 3.8 מיליון דולר ב-2012. הרווח השנתי למניה הסתכם ב-1 סנט מול 31 סנט ב-2012.

 

איי.טי.ג'י.איי מדיקל מדווחת על חתימת הסכם הפצה בלעדי באוסטריה עם מפיץ מקומי שישווק במדינה את הסטנט הקרדיולוגי של החברה. ההסכם בתוקף למשך שלוש שנים (ויהיה ניתן להארכה לתקופות נוספות של שנה בכל פעם, בכפוף להסכמה הדדית). מפיץ התחייב למינימום הזמנות של סטנטים של החברה בהיקף כספי כולל של 350 אלף שקל למשך כל תקופת ההסכם.

 

איתמר מדיקל התקשרה בהסכם שיווק עם מדטרוניק (Medtronic), החברה האם של Medtronic International Technology - בעלת השליטה בחברה. המניה בהפסקת מסחר עד 10:22. מדובר בהסכם שיווק בלעדי בארה"ב (לפלח שוק מוגדר), כשמדטרוניק נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתחום הטכנולוגיות הקרדיולוגיות עם היקף מכירות של מעל 16.5 מיליארד דולר בשנה הפיסקלית שנסתיימה ביום 26 באפריל 2013. במסגרת ההסכם, מדטרוניק תשווק את ה-WatchPAT, מוצר החברה בתחום אבחון הפרעות נשימה בשינה וזאת כחלק מפיתרון כולל שמדטרוניק תציע לרופאים בארה"ב המתמחים באלקטרופיזיולוגיה קרדיולוגית.

 

חברת שירותי התוכנה לתעשיית הביטוח סאפיינס דיווחה על זכייה במקום הראשון בתחרות המצוינות של XCelent Advanced Technology כמוביל שוק באסיה פסיפיק.

 

בזק דיווחה כי ביהמ"ש אישר תובענה ייצוגית נגד החברה הבת פלאפון, בטענה י פלאפון לא מיידעת לקוחות המבקשים להצטרף לשירותיה עם מכשיר שלא נרכש מפלאפון, על כי ככל שהמכשיר אינו תומך בתדר ה- 850MHz הם ייהנו מקליטה חלקית של תדר אחד ולא שניים. ביהמ"ש אישר את הבקשה לאישור התובענה בהמשך להודעתה של פלאפון בדבר הסכמתה (מטעמי יעילות) לניהול התובענה כתובענה ייצוגית, תוך שמירה על טענותיה.


פורסם לראשונה 05/03/2014 10:11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים