שתף קטע נבחר

הורשע חרדי שקרא לסגנית מלכת היופי פרוצה

ב-2011 קרא שלמה פוקס "פרוצה" לעבר דורון מטלון שעמדה בחלק הקדמי של אוטובוס בי-ם. הוא הורשע בהטרדה מינית והתנהגות פסולה במקום ציבורי

הורשע חרדי שקרא "פרוצה" לחיילת באוטובוס: בית משפט השלום בירושלים הרשיע הבוקר (ה') את שלמה פוקס בהטרדה מינית והתנהגות פסולה במקום ציבורי. האירוע התרחש בדצמבר 2011, כשהצעירה עברה לחלק הקדמי של אוטובוס שנסע ברחוב אשכול בירושלים, ופוקס - שטען שמדובר בקו "כשר" - קרא לעברה: "פרוצה, אין לך כבוד, את עומדת בין אברכים, זו בושה". סגנית נשיאת בית המשפט, חגית מאק-קלמנוביץ', קבעה שהתנהגותו הייתה מגונה הן בגלל ביזוי החיילת והן "בהתיימרות לקבוע לנוסעי האוטובוס כללי התנהגות".

 

שלמה פוקס, היום בבית המשפט (צילום: עטא עוויסאת, "ידיעות אחרונות") (צילום: עטא עוויסאת,
שלמה פוקס, היום בבית המשפט(צילום: עטא עוויסאת, "ידיעות אחרונות")

  

עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

 

החיילת היא דורון מטלון, שזכתה השבוע בתואר "נערת ישראל" במסגרת תחרות מלכת היופי. סנגורו של פוקס, עו"ד ניקולס קאופמן, טען בתגובה שהמדינה ניהלה את התיק "בשביל הפרנציפ", ולדבריו בלי הפרשה מטלון לא הייתה מגיעה לאודישנים של תחרות מלכת היופי. בתגובה להרשעה הוסיף עו"ד קאופמן: "נבקש לבטל אותה. אף אחד לא נפגע מהמעשה הזה".

דורון מטלון. רצתה לשלם באוטובוס ()
דורון מטלון. רצתה לשלם באוטובוס

השופטת מאק-קלמנוביץ' ציינה בהכרעת הדין כי הביזוי וההשפלה על רקע מינה של מטלון מתבטאים בכל אחד ממעשיו של פוקס,

הן בכינוי פרוצה והן בהוראה לעבור לחלק האחורי באוטובוס: "אין מחלוקת לגבי היותו של הנאשם מודע לתוכן דבריו ולמשמעותם".

 

פוקס, בן 46 מירושלים, התעמת עם מטלון בעת שנסעו באוטובוס בקו 49 בעיר. הוא הואשם בהתנהגות פרועה ומגונה במקום ציבורי והתייחסות מבזה ומשפילה ביחס למינה של מטלון, שהייתה אז חיילת.

 

האירוע התרחש בסוף דצמבר 2011: דורון עלתה לאוטובוס שנסע מנווה יעקב לבסיס פיקוד מרכז בירושלים, שבו ישבה גם קבוצת חרדים. לאחר שהתקרבה לצד הקדמי של האוטובוס במטרה לשלם צעק לעברה פוקס לחזור אחורה. היא סירבה, והוא החל לקלל אותה. סדרן של אגד פנה למשטרה, והיא עצרה אותו.

 

בחקירתו הוא הודה שקילל אותה אך מסר את גרסתו למילה "פרוצה": לדבריו, זו מילה שמבטאת תגובה הולמת "להתנהגותה הפרובוקטיבית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דורון מטלון. זכתה בתואר "נערת ישראל"
צילום: אוהד צויגנברג
ארכיון. שלמה פוקס בבית המשפט
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים