שתף קטע נבחר

פיצוץ במו"מ: רופאי הדסה מאיימים לשבות

רופאי בית החולים מאיימים לחדש את העיצומים אם סוגיית ביטוח הרשלנות הרפואית לא תוסדר ביממה הקרובה. טרם נקבעה עוד פגישה עם ההנהלה

המשא ומתן בין הנהלת בית החולים הדסה בירושלים לבין רופאיו עלה על שרטון על רקע מחלוקת בנושא ביטוח הרשלנות הרפואית. הנושא טרם הוסדר, אף ששני הצדדים מנהלים משא ומתן על כך כבר שלושה שבועות, והרופאים איימו הלילה (יום ד') לחדש את השביתה אם הסוגיה לא תיפתר ביממה הקרובה. טרם נקבעה פגישת משא ומתן נוספת.

 

עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

 

המשא ומתן נקטע לאחר שביממה האחרונה הוגשו תביעות משפטיות נגד כמה רופאים העובדים בבית החולים, אולם בהנהלת הדסה הבהירו בתגובה כי טרם הוסדר נושא הביטוח, כפי שקבע בית המשפט המחוזי. בתגובה לכך איימו רופאים בכירים במספר מחלקות לנטוש את בית החולים, "אך מתוך מחויבות לחולים המאושפזים ולמבקרים במחלקות החוץ החליטו רופאי הדסה שלא לפתוח בשביתה כבר הלילה", הם ציינו.

 

"הלילה התברר כי הביטוח שהנהלת בית החולים מעמידה לרופאים הוא משענת קנה רצוץ", נמסר מוועדי הרופאים של הדסה. "בית המשפט קבע כי הרופאים בהדסה לא יכולים להמשיך לעבוד כשהם חשופים בפני תביעות. על מנת שנוכל להמשיך ולנהל מו"מ,

אנו דורשים כי המדינה תהיה ערבה להסדרת הביטוח בפני תביעות נגד הרופאים".

 

שביתת רופאי הדסה הסתיימה בחודש שעבר, אחרי שבועיים של עבודה במתכונת שבת. חזרתם לעבודה התאפשרה אחרי ששופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דויד מינץ, נענה לבקשת הנהלת בית החולים והרופאים, והרחיב את פוליסת הביטוח שלהם כדי שהם יהיו מוגנים מפני תביעות רשלנות רפואית.

 

הנהלת הדסה הסכימה אז לרכוש פוליסת ביטוח חדשה בהתאם לדרישת הרופאים, אולם במקביל פתחו ועדי הרופאים וההסתדרות הרפואית בהתייעצות שלאחריה היו צפויים להגיע להסכם רשמי מול הנהלת הדסה. "רופא בלי ביטוח אחריות מקצועית הוא כמו נהג בלי ביטוח חובה", ציינה אז יו"ר ועד הרופאים הבכירים בהדסה, ד"ר שגית ארבל אלון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולמויסקי "ידיעות אחרונות"
מחאת רופאי הדסה בחודש שעבר
צילום: אלכס קולמויסקי "ידיעות אחרונות"
מומלצים