שתף קטע נבחר

שלך לנצח: על הצורך להשתייך לבן זוג

למה אנחנו צריכים להיות שייכים למישהו ומה יעשה מי שמתנה את הצורך בשייכות עם הצלחה בחיים? המומחים של JDate מסבירים

הרצון להשתייך למשהו או מישהו במונחים פסיכולוגיים נחקר לא פעם, ואין ספק שכשמדברים בהקשר של זוגיות הכוונה היא לא לשלוט או להיות בעלים על אדם אחר, אלא לייצר בסיס משותף המכיל אהבה והדדיות מתמשכת, בסיס שיאפשר לנו להתמודד טוב יותר עם הקשיים שסביבנו ויספק את אותה תחושת ביטחון שאנחנו לא לבד.

 

 

עוד בנושא:

החוזה הפסיכולוגי שיציל לכם את הנישואים

האם גברים נשואים הם אנשים טובים יותר?

 

המילה "שייכות" בהקשר של חיבור רגשי, חזק ורומנטי, מגלמת בתוכה את האפשרות לחלוק עתיד משותף, כאשר יצירת תא משפחתי היא ביטוי פיזי ורגשי אפילו גדול ונשגב יותר של המושג "שייכות".

 

כשאנחנו הופכים להיות תחת המשוואה של "אני שלך ואתה שלי", תוך וויתור על האפשרויות לבני זוג אחרים, אנחנו הופכים לחלק אינטגראלי ממקשת החיים החברתית, ועונים על הצורך המתבקש בתוכנו לבחירה במקום מוכר וידוע.

 

כך, עצם הבחירה של אדם אחר בנו והרצון שלו להיות "שלנו", נותן לנו גושפנקה להיותנו "שווים" ונחשקים באופן שמעלה את הערך העצמי ומייצר עבורנו חווית הצלחה. אבל מה קורה לנו כשאנחנו לא מצליחים לגרום למישהו שאנחנו חושקים בו "להיות שלנו"?

 

אני שלך ואתה שלי. איזה כיף שהצעת! (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אני שלך ואתה שלי. איזה כיף שהצעת!(צילום: shutterstock)

 

אדם בתוך עצמו הוא גר

היו קודם כל שייכם לאדם הכי חשוב – עצמכם! בקבלה של מישהו אחר כבן זוג מאוד טבעי לקבל בו גם את הטוב וגם את השריטות. זה הזמן לבדוק עד כמה אתם מקבלים את עצמכם כמכלול? עד כמה אתם סבלניים לחלקים שאתם פחות אוהבים בעצמכם, והאם אתם מסוגלים ליהנות מלשבת עם עצמכם על כוס קפה ושיחה אינטימית. המפתח להיות נחשק, הוא קודם כל להרגיש את זה. בלו זמן איכות עם עצמכם והפכו זאת להרגל.

 

 

לחזק את מה שיש

שייכות כערך בחיים מאפשרת לנו להתקדם ולהצליח מתוך תחושת ביטחון, ולכן זה הזמן לחזק את מה שיש. חיזוק הקשר עם חברים ומשפחה ואפילו חידוש קשרים ישנים שהתמוססו, הם חלק בלתי נפרד מבניית מעטפת מחזקת של מערכות יחסים שיש בהן אלמנט של שייכות.

 

זה דורש מחויבות ולא פעם וויתור על איזור הנוחות של "לא בא לי עכשיו" ו"אין לי כוח לצאת מהבית ולהיפגש", אבל זה שווה את המאמץ. עצה שלי? עשו לכם מנהג חדש והקדישו פעם בשבוע למפגש עם חבר, ופעם ביום לדבר ולשתף במשהו מישהו קרוב. פתיחות ושותפות מקדמים את הפוטנציאל לקשר רומנטי מתמשך.

 

עכשיו זה הזמן

תפסיקו לחכות. מחשבות מותנות בסגנון "רק כשתהיה לי זוגיות וארגיש שאני של מישהו, אוכל לאפשר לעצמי לבלות, לעבור דירה, לטייל בעולם וכדומה" - הן התניות שיוצרות תקיעות. תעשו רשימה של כל הדברים שהייתם מאפשרים לעצמכם אילו הייתם כבר עכשיו בתוך הזוגיות שאתם רוצים, ותתחילו לסמן וי. ההמתנה הזאת רק מגבירה את תחושת התלישות, ומרחיקה אפשרות של מערכת יחסים בריאה שיש בה הדדיות ויציבות.

 

הכותבת היא מאמנת לזוגיות מבית "נקודותיים - מרכז לתהליכי זוגיות", המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
ברור שאני מסכימה, מאמי שלי
צילום: shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים