שתף קטע נבחר

עוד רעש עז וצונאמי בצ'ילה, הנשיאה פונתה

רעש משנה חזק, בעוצמה 7.6, פקד את צפון המדינה. גל צונאמי קטן פגע בחוף דקות אחר כך. הנשיאה, שהגיעה לאמוד את הנזק מאתמול, פונתה מהאזור

צ'ילה שוב רעדה: רעש אדמה חזק הורגש גם הבוקר (יום ה') בחופה הצפוני של המדינה. המכון הגיאולוגי האמריקני מסר בתחילה כי עוצמתו של רעש המשנה הייתה בעוצמה 7.8 דרגות, ואחר כך עדכן זאת ל-7.6. אזהרת צונאמי פורסמה בעקבות הרעש, וכעבור דקות דווח על גל צונאמי קטן שהגיע לחופי צ'ילה, בגובה 70 ס"מ.

 

עוד חדשות מהעולם :

 

בעקבות הרעש הורתה המדינה על פינוי תושבים מרצועת החוף הצפונית. התקשורת המקומית דיווחה כי הנשיאה, מישל בשלה, פונתה מבית מלון בעיר הנמל אריקה, שם לנה במסגרת ביקור אומדן נזקים באזור. פרט לצ'ילה, גם פרו השכנה פרסמה אזהרת צונאמי בדרום המדינה בעקבות רעש המשנה, אזהרה שבוטלה כעבור זמן קצר.

 

רחובות צ'ילה אחרי רעש האדמה הלילה    (צילום: AP) (צילום: AP)
רחובות צ'ילה אחרי רעש האדמה הלילה (צילום: AP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

בניינים רעדו ואנשים נמלטו לרחובות בעיר איקיקה, שעוד מנסה להתאושש מנזקי רעידת האדמה שהייתה אתמול, בעוצמה 8.2. באותה רעידה אתמול נהרגו רק שישה בני אדם, מספר קורבנות נמוך מאוד לרעש בעוצמה כזו. ברעש הנוכחי עדיין לא ידוע על נזק או על נפגעים בצ'ילה או בפרו, שם נמלטו מבתיהם תושבים בטקנה ובארקיפה. 

 

צ'ילה היא אחת המדינות המועדות ביותר לרעידות אדמה ולגלי צונאמי. בשבועות האחרונים הורגשו מספר רעידות אדמה בים לחופי המדינה. החזקה שבהן, עד אתמול, אירעה לפני כשבועיים, אז רעש אדמה בעוצמה של 6.7 דרגות פקד את אזור החוף הצפוני של צ'ילה. 

 

בשנת 2010 אירע בצ'ילה אחד מרעשי האדמה החזקים בהיסטוריה, בדרגה 8.8. גם אז פגע צונאמי - קטן יחסית - באזורים בחוף הצ'יליאני. למרות העוצמה האדירה של הרעש ההוא, הוא גרם למספר נמוך יחסית של הרוגים - 85.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
תושבים יצאו לרחובות צ'ילה אחרי רעש האדמה הלילה
צילום: AFP
מומלצים