שתף קטע נבחר

שוב: רכבו של מח"ט שומרון הושחת ביצהר

אלמונים ניקבו את צמיגי הג'יפ של הקצין הבכיר. לפני שלושה חודשים אירע מקרה דומה ולפני כשבוע נופצו שמשות רכבו של קצין אחר. צה"ל: "פגיעה במפקדים היא חציית קו אדום". שר הביטחון יעלון: "מדובר בטרור לכל דבר"

מתנחלים ממשיכים להתנכל למח"ט שומרון. אלמונים ניקבו היום (א') את צמיגי רכבו של אלוף משנה יואב ירום במהלך ביקור שקיים בהתנחלות יצהר שבשומרון. המשטרה פתחה בחקירה. גם לפני כשלושה חודשים נוקבו צמיגי רכבו של אותו מח"ט באותו מקום.

 

  

 

האירוע התרחש כאשר אל"מ ירום ערך סיור חפיפה בגזרה למחליפו בתפקיד, אלוף משנה שי קלפר. האלמונים ניקבו את שני הגלגלים האחוריים ברכבו של המח"ט. עד כה לא נעצרו חשודים בביצוע המעשה, שאירע בסביבות השעה 11:00 בבוקר.

 

באוגדת איו"ש בפיקודו של תא"ל תמיר ידעי מסרו כי מצער שזו התמורה לעשייתם סביב השעון של חיילי צה"ל למען ההתיישבות ולמען ביטחון תושבי ישראל.

 

הג'יפ של המח"ט. שר הביטחון גינה את השחתת הרכב (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
הג'יפ של המח"ט. שר הביטחון גינה את השחתת הרכב(צילום: דובר צה"ל)
 



השמשה המנופצת ברכב של קצין המנהל האזרחי ()
השמשה המנופצת ברכב של קצין המנהל האזרחי

 

המקרה הראשון שבו נוקבו צמיגי הג'יפ של אל"מ ירום היה כאשר הוא נפגש עם מנהיגים מקומיים ביצהר לפגישה תקופתית, שעסקה בדרכי ההגנה על היישוב ועל פעילות רכזי הביטחון באזור. כשחזר ירום לג'יפ שלו בתום הפגישה גילה כי צמיגי רכבו, שחנה בתוך ההתנחלות, נוקבו. הוא דיווח למשטרת מחוז ש"י, והיא פתחה בחקירה.

 

ועד תושבי יצהר והמועצה האזורית שומרון גינו אז את המעשה והודיעו כי הם "רואים בחומרה רבה כל פגיעה בחיילי צה"ל, בוודאי במח"ט שומרון שבא לסייע. התושבים במקום תיקנו את הצמיג הקרוע והתנצלו על האירוע".

 

לפני כשבוע אירעה תקרית חמורה נוספת, אז נופצו בנסיבות דומות ובאותו מקום שמשות רכבו של קצין מנהל אזרחי בדרגת סגן אלוף מהמנהל האזרחי בגדה, שסיים ביקורת שגרתית בשטח. הקצין בדק שדה שבו חרש פלסטיני סמוך ליצהר, וכשהיה בדרכו בחזרה לבסיסו נזרקה אבן לעבר רכבו. האבן פגעה בשמשה הקדמית של הרכב הממוגן של הקצין, שלמזלו לא איבד שליטה ויצא ללא פגע.

ניקוב הצמיגים בג'יפ של המח"ט בחודש ינואר ()
ניקוב הצמיגים בג'יפ של המח"ט בחודש ינואר
 

שר הביטחון משה יעלון גינה את השחתת רכבו של אל"מ ירום: "מדובר בטרור לכל דבר. זה אירוע חמור מאוד שמחייב טיפול חסר פשרות באחראים לו, כמו גם כלפי אלה שהשליכו אבנים בימים האחרונים על כוח מג"ב ופגעו ברכבו של קצין צה"ל אחר. עלינו לעקור מהשורש תופעות שכאלו ולהילחם בהן מלחמת חורמה. נפעל בכל האמצעים כדי להושיב את חברי הקבוצה הקיצונית השולית והאלימה הזו מאחורי סורג ובריח".

 

דובר צה"ל מסר בתגובה לאירוע היום: "במהלך

ביקור שגרתי הבוקר של מח"ט שומרון ביישוב יצהר, נוקבו גלגלי רכבו בפעם השנייה השנה. צה"ל רואה בחומרה רבה מעשים מסוג זה. פגיעה במפקדי צה"ל ובחייליו העוסקים יום ולילה בהגנה על תושבי מדינת ישראל היא חציית קו אדום".

 

המועצה האזורית שומרון מסרה בתגובה לניקוב צמיגי מח"ט שומרון הבוקר: "ידוע לכול, במועצה, בצבא ובשומרון, שהרוב המוחלט של תושבי יצהר מתנגד בחריפות למעשים כאלה. אנחנו מעודדים את הצבא לשים את ידו על אותם שניים-שלושה פרחחים שאחראים למעשים המבזים הללו".

 

דובר היישוב יצהר: "אנו מתנגדים למעשים כאלה ומנסים למנוע אותם. ודאי שאין זו קבלת הפנים שאותה אנו מעוניינים שהמח"ט הבא יקבל. מנגד, לא ניתן להתעלם מהסמיכות הגדולה למעשה ההרס של בית משפחת לזר, וסערת הרוחות שנגרמה בעקבותיו. מול גלגליו חסרי האוויר של המח"ט עומד בית חרב והרוס. אנו קוראים למערכת הביטחון לעשות את הנדרש ממנה להנמכת הלהבות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
הג'יפ של המח"ט, הבוקר ביצהר
צילום: דובר צה"ל
התקרית שאירעה בחודש ינואר
מומלצים