שתף קטע נבחר

עיתוני ספרד: "בייל המלך, הפך לבולט"

הוולשי שכבש שער מדהים בניצחון של ריאל מדריד 1:2 על ברצלונה בגמר הגביע הספרדי הפך לגיבור בתקשורת: "הלילה של הנסיך מווילס". בבארסה ציינו סוף עידן: "זהו, זה נגמר, מה קורה למסי?". דני אלבס הגיב לביקורת: "כשאתה לא משחק טוב אתה חרא"

גארת' בייל בניחוח ראיין גיגס. השער המדהים שכבש הוולשי בניצחון 1:2 של ריאל מדריד בקלאסיקו על ברצלונה בגמר גביע המלך הזכיר נשכחות. את אותו גול ענק שכבש בן ארצו ממנצ'סטר יונייטד בחצי גמר הגביע האנגלי בעונת הטרבל ב-1999.

 

באתר האוהדים Kick כבר ביקרתם?

 

הדהירה באגף שמאל, תוך שהותיר מאחור את מארק ברטרה חסר האונים, תיזכר עוד שנים רבות. אבל לא רק המבצע הזה ייזכר, אלא כל התצוגה המשכנעת של הבלאנקוס שהותירה את בארסה בצל וסימנה חילופי שילטון בספרד.

 

פפה וראמוס לא יכולים להיפרד מהגביע (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
פפה וראמוס לא יכולים להיפרד מהגביע(צילום: גטי אימג'ס)

 

"הייתי צריך לרוץ, מארק ברטרה ניסה לחסום אותי עם הגוף אבל לא היה מסוגל", אמר בייל בסיום. “הייתי צריך לעקוף אותו מהצד. היה נהדר להבקיע, אבל עוד יותר לנצח ולזכות בתואר. זה היה לילה מושלם ואנחנו יכולים להשיג עוד יותר".

 

"בייל הוא המלך של הגביע", פורסמה הכותרת בעיתון הספרדי "אס" מתחת לתמונה של הקבוצה החוגגת. “זו הייתה דהירה לאורך 60 מטר ואף אחד לא היה מסוגל לעצור אותו”.

 

בייל מככב על שער עיתון המארקה (צילום מסך: המארקה) (צילום מסך: המארקה)
בייל מככב על שער עיתון המארקה(צילום מסך: המארקה)

 

אוהדי הבלאנקוס יצאו לחגוג ברחובות מדריד וכיכר "סיבלס", המקום המסורתי של החגיגות, התמלאה עד מהרה בהמוני חוגגים

 ששרו את ההמנון של הקבוצה, "האלה מדריד”.

 

בשער העיתון "ספורט" היוצא בברצלונה פורסמה תמונה של ליונל מסי מאוכזב לצד הכותרת: “העידן הזה נגמר, כעת מתחיל אחד חדש. ריאל מדריד קברה את בארסה העצובה. זהו, זה נגמר. בארסה חלמה עוד כמה שניות בגמר הזה שנראה אבוד, אבל בייל מוטט אותה. ההיסטוריה השחורה נכתבה בשמונה ימים בהם בארסה איבדה שני תארים ונפרדה מעשית מהשלישי. ההתקפות היו נסיונות סרק וחסרות הגיון".

 

ובקטאלוניה שוב נפרדים מתואר (צילום מסך: "ספורט") (צילום מסך:
ובקטאלוניה שוב נפרדים מתואר(צילום מסך: "ספורט")

 

ב"מארקה" נכתב: “הלילה של הנסיך מווילס, שהפך למלך". "אל מונדו דפורטיבו": “גביע מר, בארסה הפסידה לריאל שהייתה טובה יותר, אבל הגיע לה להשוות ולהמשיך להארכה כשניימאר בעט לקורה. מסי שוב לא הופיע וזה בלתי מובן. מה קורה לו?”.

 

ב"אל פאיס" נכתב בכותרת: “בייל הפך לבולט. להתראות בארסה, שלום מדריד. ברצלונה ירדה מהסוס והנפילה של מסי גרמה להתמוטטות שלה. שלושה הפסדים בשבוע הם סימן ברור להידרדרות בלתי ניתנת לעצירה. ריאל מדריד נראית כיום יותר אמביציוזית ואנרגטית מבארסה בעלת הסגל הפגום".

 

אנצ'לוטי חוגג את התואר הראשון שלו בספרד (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
אנצ'לוטי חוגג את התואר הראשון שלו בספרד(צילום: גטי אימג'ס)

 

אנצ'לוטי: "אי אפשר להגיד שתם עידן בארסה"

מאמן ריאל מדריד, קרלו אנצ'לוטי, אמר במסיבת העיתונאים: “אנחנו ראויים לתואר הזה, אבל אי אפשר לומר שהסתיים עידן בברצלונה. הייתה

 אווירה נהדרת, לא רק בזכות האוהדים של ריאל אלא גם בזכות האוהדים של בארסה. הייתה הצגה במגרש ומחוצה לו ואני שמח שהייתי חלק מזה. לבייל היה משחק טוב והשער שלו היה חשוב מאוד. שיחקנו טוב כקבוצה וכולם היו טובים מאוד. זה מה שצריך לעשות על מנת לנצח את בארסה”.

 

על הצבתו של איסקו במרכז המגרש: “הוא נמצא בתקופה טובה מאוד, רצינו להחזיק בכדור והוא עושה זאת היטב עם הכישרון שלו".

 

הגביע של המלך. בייל, רגע אחרי שער הניצחון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הגביע של המלך. בייל, רגע אחרי שער הניצחון(צילום: AFP)

 

על ההבדל בין הגביע הנוכחי לגביע האיטלקי בו זכה עם מילאן אמר אנצ'לוטי: “באיטליה המפעל הזה לא חשוב כל כך כמו באנגליה או ספרד, וחוץ מזה הפעם ניצחנו את ברצלונה ולא נפלנו מהבחינה המנטלית אחרי שהם השוו".

 

לקראת המשחקים מול באיירן מינכן בחצי גמר ליגת האלופות אמר אנצ'לוטי: “הניצחון הזה ייתן לנו ביטחון לקראת המשימות הבאות. אנחנו עושים עונה טובה מאוד, תואר אחד כבר הבאנו הביתה ונשאר להילחם על היתר".

 

הפעם צפה רק מהיציע. רונאלדו (צילום: AP) (צילום: AP)
הפעם צפה רק מהיציע. רונאלדו(צילום: AP)

 

כריסטיאנו רונאלדו, שנעדר בגלל פציעה, גילה שהוא עשוי לשחק מול באיירן: “אני גאה בחבר'ה. כבר לא כואב לי, אני מרגיש טוב יותר ומקווה לעזור לקבוצה ביום רביעי הבא".

 

מאמן ברצלונה, טאטה מרטינו, שכעת צפוי לעזוב אחרי שנה אחת בלי תואר, הגיב: “אני מרגיש רע מאוד בגלל ההפסד הזה בשביל כל האנשים שתמכו בנו. זו מכה קשה, כי היו לנו ציפיות גדולות מהמשחק הזה. לקבוצה הזו יש הרבה דברים טובים לעשות, אני לא מכיר הפסדים כואבים יותר אבל העתיד שלי לא תלוי בתוצאה הזו. עברנו שבוע קשה מאוד, אבל נמשיך הלאה”.

 

מסי לא יכול להסתכל לאוהדים בעיניים (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
מסי לא יכול להסתכל לאוהדים בעיניים(צילום: גטי אימג'ס)

אינייסטה מבין שעוד תואר הלך (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
אינייסטה מבין שעוד תואר הלך(צילום: גטי אימג'ס)

 

מרטינו התייחס למשחק: “ניסינו לעצור את בייל ואנחל די מריה ובהרבה דקות הצלחנו לעשות את זה. דווקא כאשר שלטנו במשחק הם כבשו במתפרצת ושילמנו על זה ביוקר. לבייל יש הרבה כוח וגם קור רוח מספיק על מנת לסיים מהלכים. הוא עשה את זה מצוין".

 

על הביקורת לגבי סגנון המשחק הגיב מרטינו: “הקבוצה שלנו משחקת בלי כדורים ארוכים. בדרך כלל היא זו שמרגישה בנוח במגרש ולא רגילה לא להיות זו שמבקיעה ראשונה. זה לא דבר נורמלי שאנחנו מתקשים כל כך להבקיע שערים וכבר שלושה משחקים שזה קורה לנו".

 

דני אלבס, שבמהלך המשחק השליך את הכדור בברוטליות על ראשו של לוקה מודריץ' ללא תגובת השופט, הגיב לביקורות: “ככה זה, כשאתה לא מנצח אתה חרא. זורקים עלינו הרבה חיצים ואני חוטף הכי הרבה. אבל, אם אני צריך להיות שם כדי לספוג אותם אז שם אהיה. המועדון הזה גדול, אז שהאוהדים ישמרו עליו. נגן על הסמל של הקבוצה עד הסוף".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
שחקני ריאל והגביע
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים