שתף קטע נבחר

הזוכה בפסטיבל הצגות הילדים: "יואל אמר"

ההפקה המוזיקלית "יואל אמר", המבוססת על ספרו של יואל הופמן זכתה בפרס הראשון בפסטיבל הצגות הילדים בחיפה. ההצגה גרפה גם את פרס הבמאית, המחזאי והמוזיקה. "למשל שועל" זכתה בפרס חביב הילדים

הוכרזו הזוכים בפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים שמתקיים בימים אלה בחיפה: את הפרס הראשון בתחרות העניק חבר השופטים להפקה המוזיקלית, "יואל אמר", המבוססת על ספר ילדים מאת יואל הופמן. "בעידן הרייטינג וזיקוקי הדינור, מצליחה ההצגה להוות מופת לאינטימיות, פשטות, מקוריות ותעוזה", כתבו השופטים בנימוקיהם למתן הפרס בסכום 20 אלף שקלים, והדגישו: "הפרס מוענק על מקוריות, כנות, גישה אינטליגנטית ועדינה לקהל הילדים בשילוב הומור, דמיון ומוזיקה".

 

ההצגה זכתה במקביל גם בפרס המחזאי והמוזיקה לתיאטרון שהוענק לרונית קנו. "בשילוב אלמנטים סוריאליסטיים, הומור נונסנס ובניית סיפור פשוט, לכאורה, מצליחה המחזאית ליצור בהשראת עולמו של יואל הופמן מחזה ממלא השראה. העבודה המוזיקלית של קנו מאופיינת בהומור ובמקוריות, מלאת חופש ועשירת הבעה וזאת תוך שימוש בכלים רבים ומגוונים ובדילוגים טבעיים מהקלאסי, דרך הג'אז ועד הרוקנרול. העבודה המוזיקלית, שהיא חלק אינטגרלי משפת ההצגה, מהלכת קסם על הקהל".

 

"יואל אמר". גרפה פרסים (צילום: ז'רר אלון) (צילום: ז'רר אלון)
"יואל אמר". גרפה פרסים(צילום: ז'רר אלון)

 

פרס נוסף הוענק לבמאית ההצגה, מרית בן ישראל. "הפרס מוענק על עבודת בימוי עדינה וקולחת שמשאירה לשחקנים היוצרים את מרכז הבמה ובעזרת בחירות מינימליסטיות ומדויקות, הופכת את קהל הילדים והמבוגרים כאחד תוך הנאה גדולה לשותפים מלאים בהתרחשות כולה".

 

השנה, בפעם השנייה, מוענק גם פרס חביב הילדים שהזוכה בו נבחר על ידי ועדת שיפוט המורכבת מקהל צעיר. בפרס זכתה ההצגה "למשל שועל", המבוסס על ספרו של יקי מחרז שעיבדה למחזה חמוטל בן זאב. ההצגה, בבימויו של נדב אסולין, גרפה במקביל גם את פרס עיצוב התלבושות שהוענק למאור צבר.

 

פרס השחקן הוענק השנה לשניים: גיא גורביץ' על תפקידו בהצגה "גמדים מתחת לשמיכה" ומאיר טולדנו על תפקידו בהצגה "נובח על הירח". פרס השחקנית הוענק למאיה בוכובסקי על תפקידה בהצגה "נובח על הירח" שגרפה גם פרס על עיצוב תפאורה לבתיה סגל ומיכאל פיק.

 

בציון לשבח זכו השחקנים אלברט כהן, ישראל גוריון, נירה רבינוביץ' ורוברטו פולק על תפקידיהם בהצגה "סוף התחלה וחתולה", שזיכתה גם את המוזיקאי דידי שחר בפרס על עבודת ההלחנה.

 

הפרס המרכזי בתחרות למופעי תיאטרון הרחוב הוענק להפקה "חלומה של אריקה" מצרפת. "זהו מופע רב תחומי המשלב אמנויות קרקס, מחול, מסכות ושירה אופראית באיזון מושלם. חבורת השחקנים הצליחה להפוך חלום למציאות ומציאות לחלום ביצירת פנטזיה קסומה ותוך שמירה על הפיוט הטקסי".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ז'רר אלון
יואל אמר. ההצגה הטובה
צילום: ז'רר אלון
לאתר ההטבות
מומלצים