שתף קטע נבחר

הנטישה: גם פרופ' חוסה כהן עוזב את "הדסה"

כהן, שהקים בבית החולים את היחידה לטיפול במומים בכלי דם ובמוח ונחשב לעילוי בתחומו, יעבור לבית החולים שערי צדק. עזיבתו מצטרפת לעזיבות רבות נוספות של רופאים ואנשי צוות את בית החולים. "המוסד האקדמי והרפואי הגדול הזה קורס, ואיפה משרד האוצר?", אומרת יו"ר ועד הרופאים הבכירים בביה"ח

מכה לבית החולים הדסה: פרופ' חוסה כהן, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה התערבותית ומי שניתח את ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל, צפוי לעזוב בקרוב לבית החולים שערי צדק. עזיבתו של הרופא הבכיר, ומי שהפך לאחד מסמלי המוסד, מלמדת על מצוקת הרופאים והעובדים במקום, שחוששים לגורל בית החולים.

 

פרופ' כהן, בן 48, נולד בארגנטינה והצטרף להדסה בשנת 2002. הוא הקים בבית החולים את היחידה לטיפול במומים בכלי דם ובמוח, ונחשב לעילוי בתחומו. עזיבתו מצטרפת לעזיבתם של רופאים נוספים ומעידה על כך שגם אם ייחתם הסכם הבראה בין המדינה לבין בית החולים הוא ייאלץ לחזור לשגרה כשחלק מרופאיו הבכירים כבר בבתי חולים אחרים.

 

"העזיבות האלה הן פגיעה קשה. צריך להפסיק את המשחקים, להזרים כסף לבית החולים ולהציל אותו. קל להרוס ומאוד קשה לתקן. המוסד האקדמי והרפואי הגדול הזה קורס, ואיפה משרד האוצר?", אומרת ד"ר שגית ארבל-אלון, יו"ר ועד הרופאים הבכירים בהדסה.

 

לפני כחודשיים הורה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, למנהלי בתי החולים האחרים שלא לקלוט רופאים מהדסה בעת המשבר. לפני כחודש וחצי ריכך את ההוראה והודיע כי הרופאים יכולים לעבור לפי כללי המינהל התקין, וכי כוונתו הייתה למנוע מצב של ציד ראשים.

 

לצד הרופאים שעזבו, ישנם גם כ-20 עובדי סיעוד בחדרי הניתוח שעזבו את בית החולים, מה שגרם בין היתר לסגירת שלושה מתוך 19 חדרי הניתוח במוסד. לפני כשבועיים שלח ד"ר יגאל שושן, מנהל המחלקה הנוירוכירורגית בהדסה, מכתב להנהלת בית החולים בו הוא מזהיר מפני העברת חולים לבתי חולים אחרים עקב מצוקת חדרי הניתוח. אתמול (ג') החשש היה קרוב להתממש כאשר לא היה חדר ניתוח פנוי עבור חולה פרקינסון שהיה אמור לעבור ניתוח להחלפת קוצב במוח. מכיוון שבשערי צדק אין ניתוחים נוירוכירורגים, יתכן שהחולה, תושב ירושלים, ייאלץ לעבור לבית חולים במרכז הארץ.

 

מחר יתקיים דיון נוסף בבית המשפט המחוזי בירושלים בעניין בית החולים הדסה. השופט דוד מינץ חייב את הצדדים להמשיך באינטנסיביות את המשא ומתן במהלך חול המועד והיום יועבר לו דו"ח שמפרט את עמדות הצדדים נכון להיום ואת התנהלות המשא ומתן. הרופאים ועובדי המינהל והמשק טוענים כי חלה התרחקות בעמדות הצדדים, מכיוון שבמשרד האוצר הציבו דרישות חדשות במהלך הפגישות האחרונות. לאור זאת, הנהלת הדסה לא יכולה לבצע את השינויים הפנימיים שהממשלה דורשת כתנאי למתן סיוע במסגרת הסכם ההבראה. תקופת הקפאת ההליכים תסתיים בעוד כשלושה שבועות, ואם עד אז לא יושג הסדר, לא ברור מה יעלה בגורל בית החולים.

 

מבית החולים הדסה נמסר: "אין תגובה".

 

מבית החולים "שערי צדק" נמסר: "לא נחתם כל הסכם עם הרופא שהוזכר. עשרות רופאים מהדסה ביקשו להיפגש עם מנהל בית החולים במהלך החודשים האחרונים ואיש מהם לא עבר לשערי צדק. שני רופאי הדסה שעברו לשערי צדק החלו את המגעים לפני המשבר בהדסה".

 

את תגובתו של פרופ' חוסה כהן לא היה ניתן להשיג.





 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי חיון
ד"ר חוסה כהן. נחשב לעילוי בתחומו
צילום: אבי חיון
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים