שתף קטע נבחר

בפעם השנייה: כתובות נאצה על מרפאת דרוזי

כתובות "מוות לערבים" נכתבו במרפאה של ד"ר נאשד חאטר ביקנעם. "כל בעלי העסקים באו להביע תמיכה". זה היה המקרה השביעי של תג מחיר באזור, כולל ניקוב צמיגי מכוניות. במשטרה מאמינים שיתפסו את החשודים

"אני יכול לשים פה מצלמות אבטחה, אבל מה הטעם? מה אנחנו, בגן חיות? אנחנו צריכים להיות בכלובים עם מצלמות? צריך להיות ביטחון במדינה, בכל מקום שאנשים נמצאים בו. מי שעושים את המעשים האלה פוגעים בביטחון". זו הפעם השנייה שד"ר נאשד חאטר (28), רופא שיניים דרוזי שעובד ביקנעם, מוצא על הדלת במרפאתו כתובות נאצה.

 


ד"ר חאטר בכניסה למרפאה, שעליה נמצאו הכתובות (צילום: גיל נחושתן, ידיעות אחרונות) (צילום: גיל נחושתן, ידיעות אחרונות)
ד"ר חאטר בכניסה למרפאה, שעליה נמצאו הכתובות(צילום: גיל נחושתן, ידיעות אחרונות)

 

המרפאה של ד"ר חאטר נמצאת ברחוב התמר במרכז המסחרי ביקנעם. הלילה סמוך לחצות, כאשר הגיע למרפאה, גילה ד"ר חאטר כי במהלך יום העצמאות נכתבו בטוש על קירות המרפאה כתובות נאצה בהן "מוות לערבים", "ד"ש מצומת פורדיס" ו"תג מחיר". מקרה דומה היה במרפאה לפני שבועיים. ביקנעם ובאזור היו בשבועות האחרונים שבעה מקרים של ריסוס כתובות דומות. ברוב המקרים הן רוססו על כלי רכב של ערבים שחנו בעיר, וצמיגי מכוניותיהם נוקבו.

 

ד"ר חאטר נולד במסעדה ברמת הגולן וזה שלושה חודשים מתגורר בדליית אל כרמל. "בחיים לא היה פה דבר כזה", הוא אומר. "כל בעלי העסקים באזור - לא משנה מאיזה מוצא או עדה - באו להביע תמיכה, להגיד שזה לא בסדר. הם מרגישים כמוני, והתחושות הן לא פשוטות. מצד שני, אני לא מוכן להיכנס לפחד".

 

משטרת עפולה חוקרת את מקרי תג המחיר באזור יקנעם. מפקד התחנה, ניצב משנה איתן מנשה, אמר ל-ynet כי הוא משוכנע שבסופו של דבר המשטרה תשים את ידה על מבצעי המעשה. לדבריו, על פי ההערכות מדובר ביותר מאדם אחד, ומי שביצע את המעשה במרפאה ביקנעם אינו אותו אדם שפגע בכלי הרכב.

 

"צריך סבלנות, זה ייקח זמן, אבל

 המבצעים ייתפסו בסופו של דבר", אומר מנשה. "אנחנו מבצעים פעולות רבות בניסיון ללכוד את החשודים ועבדנו גם ביום העצמאות. הבעיה היא שאי אפשר להקצות לכך שוטרים בכמות בלתי מוגבלת. אנחנו מציבים את השוטרים במקומות המועדים ומנהלים את החקירה בכיוונים שונים". הוא ציין כי בחקירה משתתפים גורמים נוספים, בהם היחידה המרכזית במחוז צפון.

 

גורם במחוז צפון במשטרה אמר ל-ynet כי אופי הפעילות של מבצעי המעשים מקשה על לכידתם. "מדובר בבן אדם שמסתובב עם טוש בכיס, ומנצל רגע שבו אף אחד לא רואה אותו".

הצלב והכיתוב על הקבר בצפון. מקרה דומה אירע בשנה שעברה ()
הצלב והכיתוב על הקבר בצפון. מקרה דומה אירע בשנה שעברה

 ראש עיריית יקנעם, סימון אלפסי, גינה את המעשים אך ציין כי לא בטוח שמי שביצע אותם מתגורר בעיר. "יקנעם ידועה בהיותה

עיר של סבלנות וסובלנות. אנו מקדמים שיתופי פעולה עם שכנינו, בונים איתם פארק תעשייה משותף, ומערכת החינוך שלנו מקדמת קשרים עם מוסדות חינוך מקבילים ביישובים ערביים. אני בטוח שהמשטרה תמצא מי עומד מאחורי האירועים הללו ותעמיד אותו לדין".

 

תג מחיר נגדי

ביום שלישי בלילה רוסס צלב קרס על הקבר של התנא רבי חלפתא ליד צומת חנניה בצפון. בנוסף לצלב נכתב על אחד הקירות הסמוכים "תג מחיר ישלם את המחיר".

 

ברמת הגולן נגרם שלשום נזק לתורן והושחת דגל ישראל שהתנוסס על אנדרטה לזכר חללי סיירת אגוז

 

בשנה שעברה חולל קברו של רבי יונתן בן עוזיאל בגליל העליון, ליד עמוקה, ועל הקבר נכתב "תג מחיר דרוזי".

.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן, ידיעות אחרונות
הכניסה למרפאה ביקנעם
צילום: גיל נחושתן, ידיעות אחרונות
מומלצים