שתף קטע נבחר

מגמה מעורבת בוול סטריט; הזהב ירד ב-1.5%

נאסד"ק ירד ב-0.3%, דאו ג'ונס עלה ב-0.7% ו-S&P 500 ב-0.6%. ילן צופה התאוששות בכלכלה עד סוף השנה. פוטין קרא לדחיית משאל העם באוקראינה

וול סטריט ננעלה הערב (ד') במגמה מעורבת. ברקע: פוטין קרא לדחיית משאל העם באוקראינה

 

מדדי מניות

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.72% ל-16,518.54 נקודות, מדד נאסד"ק ירד ב-0.32% ל-4,067.67 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-0.56% ל-1,878.21 נקודות.

 

ברקע המסחר

אשראי הצרכנים בארה"ב זינק בחודש מרץ ב-17.5 מיליארד דולר. מדובר בקצב המהיר ביותר מזה יותר משנה.

 

בבורסת הסחורות של ניו יורק נפל היום מחיר הזהב ב-1.5% וננעל ברמה של 1288.9 דולר לאונקיה, הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה מתחילת החודש. דברי ילן בפני הקונגרס והרגיעה המסתמנת סביב הסכסוך באוקראינה הקטינו את הביקוש לחוף המסטחים של הזהב.

 

המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת. פוטסי בלונדון ננעל ללא שינוי מהותי, דאקס הגרמני הוסיף 0.6%, קאק בפריז עלה ב-0.4% והבורסה במילנו איבדה 1.4% מערכה.

 

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר כי החיילים הרוסים נסוגו מהגבול האוקראיני, כך מדווחת סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. פוטין אף קרא לבדלנים הפרו רוסיים בדרום מזרח אוקראינה לדחות את משאל העם שתוכנן ל-11 במאי לגבי סוגיית האוטונומיה. בנוסף, פוטין הסכים להצעתה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, להתחיל מיידית בשיחות בין קייב לנציגי דרום מזרח אוקראינה.

 

"הכלכלה האמריקאית תסיים את השנה הנוכחית במצב טוב יותר מאשר ב-2013, זאת על אף ההתחלה האיטית ברבעון הראשון", כך טענה היום יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, ג'נט ילן. "כשהחורף הקשה מאחורינו, מדדים רבים שפורסמו לאחרונה מצביעים על כך שהתאוששות בהוצאות ובפיריון כבר יצאה לדרך, כך שהכלכלה על המסלול לרשום צמיחה יציבה ברבעון הנוכחי", טוענת ילן, בפני ועדת הכלכלה של הקונגרס.

 

מניות במרכז

מניית Whole Foods Market צללה. החברה דיווחה אתמול לאחר נעילת המסחר על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה עלייה של 9.7% בהכנסות ל-3.32 מיליארד דולר ורווח נקי של 142 מיליון דולר או 38 סנט למניה. צפי האנליסטים היה להכנסות של 3.34 מיליארד דולר ולרווח נקי של 41 סנט למניה. בנוסף, החברה חתכה את התחזיות להמשך השנה עם רווח למניה שצפוי לעמוד בטווח של 1.52-1.56 דולר למניה, עבור השנה כולה, זאת לעומת התחזית הקודמת לרווח למניה בטווח של 1.58-1.65 דולר למניה.

 

חברת פריגו דיווחה על תוצאותיה לרבעון הפיסקלי השלישי של השנה ופספסה את התחזיות הן בשורה העליונה והן בתחתונה. פריגו הציגה עלייה של 9% בהכנסות למיליארד דולר. הרווח הנקי ברבעון זינק ב-31% ל-176 מיליון דולר שהם 1.31 דולרים למניה. תחזיות האנליסטים עמדו על הכנסות של 1.07 מיליארד דולר ורווח נקי למניה של 1.51 דולרים.

 

ענקית האינטרנט מסין, עליבאבא, המוחזקת (24%) על ידי יאהו הגישה היום בקשה רשמית לרשות לניירות ערך בארה"ב במטרה להנפיק את החברה בבורסה בניו יורק. לפי רוב ההערכות מדובר בהנפקה הגדולה ביותר בהיסטוריה. ייתכן כי יעברו עוד מספר חודשים עד שהחברה תחל להיסחר, זאת לאחר שתשלים את הרוד-שואו ותקבע את טווח המחירים של המניות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים