שתף קטע נבחר

צרות בריביירה: בקאן חוגגים, במונקו כועסים

פסטיבל קאן ה-67 נפתח עם הקרנת "גרייס ממונקו" בכיכובה של ניקול קידמן בתפקיד גרייס קלי. צופים רבים התאכזבו, אולם הביקורת הגדולה ביותר הגיעה ממונקו, שם קבעה הנסיכה סטפני: "הסרט הזה מעולם לא היה צריך להיעשות". וגם: הישראלים משתלטים על הריביירה הצרפתית

פסטיבל קאן נפתח אמש (ד') ברוב הוד והדר כפי שאפשר לצפות מהאירוע הנוצץ והיוקרתי שמתקיים זו השנה ה-67 בריביירה הצרפתית. סרט הפתיחה שנבחר הפעם הוא "גרייס ממונקו" המספר על תקופה בחיי גרייס קלי, כוכבת הקולנוע הזוהרת שהיתה לנסיכה אמיתית - כלתו של הנסיך רנייה ה-3 ממונקו. עם זאת, הסרט הביוגרפי, שביים אוליביה דהאן בכיכובה של ניקול קידמן, זכה לביקורות צוננות מהקהל המיוחס שצפה בו. 

 

הטריילר של "גרייס ממונקו"

 

"זהו סרט קליל, עסיסי, מסוגנן ולעתים מצחיק מאוד, אבל הבעיה היא שהוא לא באמת אמור להיות קומדיה", כתב דיימון ווייז, מבקר אתר Empire. ואכן, רוב המבקרים הבינו את הפוטנציאל הקאמפי של "גרייס ממונקו", אבל לא ממש הבינו מה לעזאזל חשב המנהל האמנותי של הפסטיבל תיירי פרמו, שבחר בו כסרט הפתיחה. אל הקלחת נכנסה גם בתה של גרייס קלי המנוחה, הנסיכה סטפני, שהבהירה כי העלילה שנוגעת בין השאר ביחסים בין הוריה, אינם מדויקת. "הסרט הזה מעולם לא היה צריך להיעשות", אמרה סטפני, שנכחה, בתאונת הדרכים שגרמה למותה הטרגי של אמה ב-1982. 

 

הנסיכה סטפני. מחרימה (צילום: GettyImages) (צילום: GettyImages)
הנסיכה סטפני. מחרימה(צילום: GettyImages)

"אם מישהו רוצה לעשות סרט המבוסס על עובדות היסטוריות, אז עליו להיות נאמן לעובדות", הסבירה הנסיכה בת ה-49, "הסרט הזה לא עושה חסד עם מונקו, או עם האדם הגדול שהיה אבי, הנסיך רנייה". את הנסיך, אגב, מגלם בסרט טים רות'. סטפני הודתה כי לא צפתה בסרט, והצהירה כי אין בכוונתה לעשות כן, אך סיפרה כי היא קראה את התסריט.

 

קידמן הגיבה לביקורת שמגיעה מהמשפחה: "אני יודעת שהם כועסים. גם אני הייתי, אם זו היתה אמא שלי. זה התפקיד של הילד להגן על הוריו, ואני מבינה את זה בהקשר הזה. אני מבינה למה הילדים כועסים. אני לא יכולה להגיד יותר מזה שיש לי המון כבוד לאמם. אין פה כוונה ליצור סרט ביוגרפי. בהחלט עשיתי את המיטב כדי לכבד כל מה שהיה אמיתי ומציאותי בו".

 

ניקול קידמן ופס וגה על השטיח האדום בקאן (צילום: GettyImages) (צילום: GettyImages)
ניקול קידמן ופס וגה על השטיח האדום בקאן(צילום: GettyImages)

"גרייס ממונקו" לא ישתתף בתחרות הרשמית, בה הלכו פרמו וצוותו על קלפים בטוחים - יוצרים ותיקים ונערצים כמו דיוויד קרוננברג (בן ה-71), קן לואץ' (77), מייק לי (71), טומי לי ג'ונס (67), האחים דארדן (62, 60), ואפילו ז'אן לוק גודאר (83) יציגו את סרטיהם החדשים ויתחרו על פרס דקל הזהב. בנט מילר, אטום אגויאן, אנדריי זוויאגינצב, מישל הזנוביצ'יוס, אוליביה אסיאס ונורי בילג'ה ג'יילן הצעירים מהם ינסו לערער על הדומיננטיות של המאסטרים המזדקנים. 

 

בין המתחרים על דקל הזהב לא נמצא יוצרים ישראלים, אולם רבים מהם התקבלו לקאן במסגרות שונות. קרן ידעיה חוזרת לתוכנית Un Certain Regard עם סרטה החדש "הרחק מהיעדרו" שיוקרן בבכורה היום. הסרט בכיכובם של צחי גראד ומעין תורג'מן עוסק במערכת יחסים מטרידה בין אב לבתו.

 

ביום שישי יוקרן בבכורה סרטה החדש של שירה גפן "בורג" בכיכובן של שרה אדלר וסמירה סראייה, שמחליפות זהויות בין שני צדי הקו הירוק. גפן, שזכתה לפני שבע שנים בפרס מצלמת הזהב במסגרת שבוע הביקורת עם "מדוזות", שבה לאותה הבמה, שתחלוק הפעם עם נדב לפיד, שיציג את "הגננת". הבמאי הישראלי, שזכה להצלחה כבירה בבתי הקולנוע בפריז עם "השוטר" לפני שלוש שנים, יקבל זרקור מיוחד במסגרת זו, עם סיפורה של גננת (שרית לארי) המנסה לגונן על ילד צעיר ומוכשר (אבי שניידמן) מהעולם האמיתי. 

 

 

נוכחות ישראלית נכבדת יש גם במסגרת "שבועיים של במאים", שנפתחה בשנה שעברה עם הקרנת בכורה של "כנס

העתידנים" של ארי פולמן, והפעם תארח שני סרטים: "גט - המשפט של ויויאן אמסלם" של האחים רונית ושלומי אלקבץ, שיוקרן בבכורה ביום שישי, ו"את לי לילה" של אסף קורמן.

 

"גט" חותם את טרילוגיית ויויאן אמסלם של האחים אלקבץ, הלא היא גיבורת "ולקחת לך אישה" (2004) ו"שבעה" (2008). גם הפעם אלקבץ מופיעה בתפקיד הראשי ולצדה ששון גבאי, מנשה נוי, אלי גורנשטיין, רמי דנון, רוברטו פולק, זאב רווח, אלברט אילוז, אוולין הגואל, רובי פורת שובל, שמיל בן ארי, אברהם סלקטר, דליה בגר והשחקן הצרפתי סימון אבקריין. "את לי לילה" הוא בכורת הבימוי של העורך קורמן. הסיפור נוגע למערכת יחסים לא פשוטה בין נערה בעלת צרכים מיוחדים ואחותה שמטפלת בה, ומככבים בו לירון בן שלוש, דאנה אבגי ויעקב זאדה-דניאל.

 

 

בנוסף לנציגות המכובדת כל כך של ישראלים בבימה המרכזית של הקולנוע העולמי, יזכו המפיקים הישראלים מנחם גולן ויורם גלובוס למחווה מיוחדת במסגרת הקרנות קאן קלאסיקס - זאת באמצעות הסרט התיעודי "The Go-Go Boys" של הילה מדליה, המגולל את הרפתקאותיהם של השניים בהוליווד ואת הקמת חברת ההפקה קאנון. עוד בתוכנית: הסרט הישראלי "הביקור", שיצרה ענבר חורש מבית הספר מנשר, יתחרה בתחרות הסרטים הקצרים של הפסטיבל.

 


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: GettyImages
ניקול קידמן פותחת את פסטיבל קאן
צילום: GettyImages
לאתר ההטבות
מומלצים