שתף קטע נבחר

נתניהו במבוי סתום: מנסה לבלום הסחף לטובת ריבלין

אחרי שאמר לא לסילבן שלום, מנסה ראש הממשלה לבלום את הסחף בליכוד לטובת יו"ר הכנסת לשעבר רובי ריבלין. בינתיים, קטנים הסיכויים שיתמוך בדוד לוי, בשל החשש שלא יצליח לייצר רוב לבחירתו. לנתניהו נותר פחות משבוע למצוא מועמד - והמשימה נראית קשה מתמיד

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר אתמול (ד') שעות רבות בהתייעצויות קדחתניות בלשכתו. אתמול בבוקר התברר סופית שהשר סילבן שלום לא יתמודד לתפקיד, לאחר שלא קיבל את תמיכת נתניהו ושותפו הפוליטי אביגדור ליברמן, ומאז מנסה נתניהו למצוא מועמד שיצליח לנצח את ראובן ריבלין. השם החם החדש-ישן הוא דוד לוי, אולם גורמים בליכוד חוששים כי יהיה לו קשה לזכות ברוב - ועל כן עשוי ראש הממשלה בסופו של דבר שלא לתמוך במועמדותו.  

 

הקרב על הנשיאות

דוד לוי ל-ynet: ארוץ אם זה יאחד את העם

נתניהו לא תומך: שלום לא ירוץ לנשיאות

הבחירות לנשיאות ב-10/6: "ביזו את התהליך"

 

לוי, שהגיב אתמול לראשונה ב-ynet על דבר האפשרות שיציג את מועמדותו, אישר כי הוא מקבל פניות רבות וירוץ אם מועמדותו "תאחד את העם". בסביבתו אמרו אתמול כי הוא עדיין שוקל את הדברים ויתמודד רק אם יקבל תמיכה. "דוד לוי הוא לא מישהו שיסתובב בין חברי הכנסת, יבקש חתימות וישכנע אותם להצביע עבורו", אמרו גורמים בסביבתו. "הוא לא יכריז שהוא מועמד מבלי שתהיה לו תמיכה ובסיס שאפשר יהיה להתחיל איתם את המרוץ".

 

ובינתיים, ראש הממשלה צופה כיצד מתגבר הסחף לעבר ריבלין. אתמול בבוקר, עם הסרת המועמדות של שלום, הודיע יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת זאב אלקין כי חתם על טופס המועמדות של ריבלין ואף קרא לכל חברי הסיעה להתלכד סביבו.

 

דקות ספורות אחריו הודיעה גם חברת הכנסת מירי רגב כי תתמוך במועמדותו של ריבלין. עוד קודם לכן, שלשום הבהיר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון במהלך סיור בחיפה כי יתמוך רק במועמד מטעם הליכוד. גם גדעון סער, צחי הנגבי, חיים כץ וציפי חוטובלי כבר הודיעו כי יתמכו בריבלין, המועמד היחיד מהליכוד. לנתניהו נותר פחות משבוע למצוא מועמד ראוי, ובינתיים הוא עורך שיחות עם חברי כנסת ומבקש מהם להמתין עם תמיכתם.

 (צילום: אביהו שפירא, ששון טירם, ירון ברנר, גיל יוחנן, אבישג שאר ישוב, מאיר אזולאי, EPA) (צילום: אביהו שפירא, ששון טירם, ירון ברנר, גיל יוחנן, אבישג שאר ישוב, מאיר אזולאי, EPA)
(צילום: אביהו שפירא, ששון טירם, ירון ברנר, גיל יוחנן, אבישג שאר ישוב, מאיר אזולאי, EPA)

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
ראש הממשלה בנימין נתניהו(צילום: עמית שאבי)
 

"את אלקין הוא כבר איבד", אמרו אתמול בליכוד. "עכשיו הוא מנהל קרב בלימה לגבי יתר הח"כים שעדיין לא הודיעו מה בכוונתם לעשות. המסר פשוט: רק לא ריבלין".

 

בליכוד היו מי שתיארו את המצב באופן ציורי. נתניהו, כך אמרו גורמים במפלגת השלטון, מצוי ב"מעגל קסמים" - לוי הוא המועמד שעדיף עבורו, אבל הוא חושש כי יפסיד לריבלין.

 

בינתיים, מלבד ריבלין ובנימין בן אליעזר, השלים את מלאכת איסוף החתימות גם ח"כ מאיר שטרית שהפך למועמד השלישי במרוץ. דליה איציק צפויה לסיים את ההחתמה כבר בסוף השבוע הקרוב, ואילו לפרופסור דן שכטמן והשופטת בדימוס דליה דורנר עדיין חסרות כמה חתימות. ביום שלישי בבוקר, לכל המאוחר, תינעל רשימת המועמדים.


פורסם לראשונה 21/05/2014 23:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי "ידיעות אחרונות", אמיל סלמן
ריבלין ונתניהו. ראש בראש
צילום: אלכס קולומויסקי "ידיעות אחרונות", אמיל סלמן
מומלצים