שתף קטע נבחר

ישראל בקמפוס

משאל סטודנטים באוניברסיטת דה-פול האם להחרים כלכלית חברות המשתפות פעולה עם "מדיניות הכיבוש הלא חוקי" של מדינת ישראל

אירגון הסטודנטים "סטודנטים למען צדק בפלשתין" באוניברסיטת דה-פול הפעיל בשבועות האחרונים קמפיין לעורר מודעות לנעשה במזרח התיכון בקו התפר שבין ישראל והשטחים הפלשתינאים. כדי למשוך תשומת לב לנושא, הקימו הסטודנטים קיר צבוע בצבעי דגל פלשתין ועליו הציגו אינפורמציה על מקרי מוות והחרמת קרקעות של תושבים פלשתינים. הקיר הוצג כסמל לחומה שנבנתה על ידי מדינת ישראל כדי להפריד בינה לבין שטחי הגדה המערבית כאמצעי מגן מפני פעולות טרור. מארגני היוזמה באוניברסיטה כינו את הקיר שהקימו, "קיר האפרטהייד". במקביל הצליח האירגון לקיים משאל בקרב הסטודנטים בשאלת המנעות מהשקעות ואף החרמה כלכלית של חברות השותפות, לדברי אירגון הסטודנטים, במדיניות הכיבוש הישראלית. השאלה שהוצגה לסטודנטים נוסחה כך:

 

"אוניברסיטת דה-פול משקיעה בקרנות נאמנות ובתאגידים המייצרים כלי נשק וטכנולוגיה מתקדמת עבור הממשלה, הצבא ושירות בתי הסוהר של מדינת ישראל. חברות כמו בואינג, לוקהיד מרטין והיולט פקרד מפיקות רווח מפגיעה בעקרונות אוניברסליים של זכויות העם הפלשתיני. האם אתה/את חושב/ת שאוניברסיטת דה-פול צריכה להחרים ולהימנע מהשקעות בחברות כלכליות התומכות ומשתפות פעולה עם מדיניות הכיבוש הלא חוקי?"

 

1,575 סטודנטים הסכימו עם ההצעה להחרים ולהימנע מהשקעות, בעוד 1,333 סטודנטים הצביעו נגד.

 

מעלים את המורל ()
מעלים את המורל

 

בזמן קיום המשאל, שהה נשיא אוניברסיטת דה-פול ביחד עם האפיפיור פרנסיס בשטחים הפלשתינים ובמדינת ישראל במסגרת ביקור האפיפיור באיזור. הוא מסר משם כי תוצאת ההצבעה בעייתית וכי צדק חברתי לאירגון אחד עשוי להיות שנוי במחלוקת עבור אירגון שני.

 

"המשאל היה מוטה, מטעה ומתעתע", טוען קונסול ישראל בשיקאגו, רועי גלעד. "דה-פול היא האוניברסיטה הקתולית הגדולה בארה"ב עם 30,000 סטודנטים ואחוז נמוך של סטודנטים יהודים. כאשר מדובר ב-2908 מצביעים, המשאל מייצג רק 10 אחוז מהסטודנטים. התופעה הזאת היא בבחינת כלב שנביחתו מסוכנת מנשיכתו", הוא מוסיף, "אין בה סכנה כלכלית ממשית שתפגע בישראל. הבעיה היא שעניין הנביחה פוגע ב(הרגשת) הביטחון של הסטודנטים היהודים והישראלים ואני רואה שליחות בעידודם וחיזוקם".

 

"זהו ניצחון". קמרון אריקסון (משמאל) ()
"זהו ניצחון". קמרון אריקסון (משמאל)

 

"בחודשיים האחרונים הרגישו סטודנטים יהודים איום מהקמפיין הלא הוגן בקמפוס", אומר קמרון אריקסון, סטודנט למדעי המדינה בדה-פול, שהקים אירגון תמיכה בישראל תחת השם Students Support Israel. "האווירה הייתה עוינת", הוא מדווח, "סטודנטים יהודים שעברו ליד הקיר נאלצו יום יום להגן על יהדותם, גאוותם בישראל והותקפו מילולית. הקונסול הכללי רועי גלעד תמך בי אישית ובכל הקהילה היהודית בקמפוס".

 

בתגובה לקמפיין, התגייס אירגונו של אריקסון בסיוע הקונסוליה הישראלית ואירגון הסטודנטים היהודי "הלל" לפעילות נגדית. ביום שני שעבר, שהיה יומו הראשון של שבוע הצבעה למשאל, הגיעו לקמפוס מעל למאה פעילים מאוניברסיטאות שונות בעיר, כמו נורת'ווסטרן ואוניברסיטת שיקאגו, ויצאו להסברת המצע החיובי שלStudents Support Israel, הקורא לתמיכה בישראל, בפלשתינאים, בשלום ובזכות של כל עם להגדרה עצמית. הם ניסו לשכנע סטודנטים להתנגד למשאל וזכו, לדבריהם, לתגובות חיוביות. בערב התקיימה מסיבת דו-קיום אליה הוזמנו כל הסטודנטים באוניברסיטה ליהנות מאוכל ומוזיקה ישראלים. ביום שלישי התקיים באוניברסיטה פאנל שהזמין יצירת דיאלוג בין פלשתינאים וישראלים. הקונסול גלעד התייצב לפאנל לצד קמרון אריקסון ופרופסור המלמד באוניברסיטה. לדברי המארגנים, סטודנטים פלשתינאים הוזמנו להשתתף וסירבו.

 

"זהו ניצחון", אומר קמרון אריקסון, "הצלחנו לשמור על הצביון המיוחד של מצע חיובי וקריאה לדיאלוג ונמשיך להילחם נגד כל טקטיקות ההפחדה האנטי-ישראליות באוניברסיטה ובכל ארה"ב. המאבק נמשך: הגשנו למועצת הסטודנטים מספר תלונות בגין הפרות הגינות של אירגון 'סטודנטים למען צדק בפלשתין'".

ידיעות נוספות תוכלו לקבל דרך חשבון הטוויטר של אריקסון תחת השם cameronerickson

 

 

יום ירושלים

עבור מירי, ירושלים היא עיר של אבנים ומשוגעים, במובן של יוצאי דופן. עבור שולה ומרגלית, ירושלים היא מרכז היהדות, יתד הקיום הפיזי והרוחני. עבור הרב רימל, ירושלים היא הדוגמה והמופת לחיים שלמים כדתי וציונ, בה החדש, הישן, הקדוש, החיבור לדורת שעברו, חיי המלכות וחיי הממשלה מתקיימים יחדיו. עבור נועם, ירושלים היא עיר עם אווירה מלאת חיים ואנרגיה לצעירים יהודים עם הרבה פוטנציאל לשידוכים.

 

האירגון Religious Zionists of Chicago יזם תחרות סרטי וידאו לנוער, שהוזמנו לענות לשאלה "מהי ירושלים עבורי?". הסרטונים הזוכים הוקרנו בטקס יום ירושלים שהתקיים השבוע בבית הכנסת "חובבי ציון", בו התאספו מעל ל-300 ציונים דתיים. התוכנית כללה תפילות הלל שהושרו לפי מנגינות של שירי ירושלים, ארוחת ערב חגיגית והופעת אקפלה של מקהלת גברים ששרו שירי ירושלים. האירוע התקיים בחסות RZC, בני עקיבא, ישיבה אוניברסיטי, כולל תורה מציון וקהילת חובבי ציון.

 

שבועות בעיר

חג שבועות בפתח ועימו כמה אירועים שינעימו לכם את החג, כולל גלידות ועוגות גבינה בשפע

 

חג שבועות בישראלינק

אירגון ישראלינק מזמין את הקהילה הישראלית לערב של חגיגת טעמים לגוף ולנשמה, ארוחת חג חלבית, הרצאות לתוך הלילה עם הרב עו"ד יוסף ברמן, שלמה שדה, דוד שרמן, ודב דמרי.

יום שלישי 8 ביוני, 8:15 בערב, בית כנסת חובבי ציון 9220Crawford Ave. Skokie

 

אוונסטון יהודית אחת

לראשונה באוונסטון, שש קהילות שונות, מכל זרמי יהדות אמריקה, יחגגו את חג השבועות יחדיו. ערב החג יכלול תפילות, מטעמים ולימוד אל תוך הלילה עם מרצים מכל הזרמים כולל פרופ' דניאל גרין, פרופ' ג'ולי קופר, הרב בלינסקי, הרבה אנדריאה גורדון ואחרים. האירוע מתקיים בחסות מרכז קפלן באוונסטון המעודד ניסויים יצירתיים של שילוב קהילות שונות בחגים ובאירועים שונים ומאמין באחדות.

יום שלישי, 3 ביוני, 6:30 בערב, בית אמתDempster Street 1224. לפרטים נוספים פנו לתום סמואלס www.jrc-evanston.org

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רועי גלעד, הקונסול הכללי בשיקאגו, בשבוע הבחירות
מומלצים