שתף קטע נבחר

התפלל והוקפץ: הרמטכ"ל ביקר בקבר יוסף

גנץ הגיע לסיור לילי באתר הקדוש בשכם, אך נאלץ לקטוע אותו עקב פיגוע הירי בצומת תפוח הסמוך. התקרית גרמה לביטול הגעת משלחת מתפללים לקבר

פיגוע הירי הלילה (יום ג') בצומת תפוח שבשומרון תפס את הרמטכ"ל בקרבת מקום. רב-אלוף בני גנץ הגיע אמש בליווי הרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ לביקור בקבר יוסף שבשכם. הפיגוע דווח לרמטכ"ל בשטח, הוא קפץ עם הכוחות לזירה והביקור לרגל חג השבועות בוטל בראשיתו.

 

עוד בחדשות:

מחבל נורה למוות בצומת תפוח

ישראל הופתעה: "התמיכה האמריקנית - מכה"

 

בזמן הירי, שהביא לפציעתו של לוחם מג"ב והסתיים בחיסול המחבל, היה גנץ במרחק כמה דקות נסיעה מהאזור. לאחר שדווח על התקרית, יצא לאזור וליווה את החקירה הראשונית של התקרית. העלאת הכוננות בעקבות המקרה והיעדרו של הרמטכ"ל שיבשו את עליית הרגל שתיכננה המועצה האזורית שומרון. מבקרים נוספים שהמתינו בכניסה לשכם לתחילת הסיור בקבר יוסף התבשרו על ידי החטיבה האזורית כי הביקור בוטל לנוכח הפיגוע בעמדת מג"ב הסמוכה.

 

 

הרמטכ"ל באתר קבר יוסף, אמש (צילום: החברה לפיתוח השומרון) (צילום: החברה לפיתוח השומרון)
הרמטכ"ל באתר קבר יוסף, אמש(צילום: החברה לפיתוח השומרון)

 (צילום: החברה לפיתוח השומרון) (צילום: החברה לפיתוח השומרון)
(צילום: החברה לפיתוח השומרון)
 

יוזם הסיור ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר בכניסה לשכם כי אמנם התוכניות שובשו, אך "לשמחתי החיילים פעלו בנחישות והרגו את המחבל". לצידו היו אמורים לעלות לקבר גם בכירי הזמר החסידי אברהם פריד ומרדכי בן דוד.

 

התקרית הביטחונית בצומת תפוח היא השנייה במקום בימים האחרונים. ביום שישי האחרון נעצר פלסטיני בן 19 משכם בצומת תפוח, כשניסה לבצע פיגוע. הצעיר הגיע למקום כשהוא לבוש מעיל. כוח מג"ב זיהה זאת, קרא לו לעצור ולהוריד את המעיל, והוא הגיב ואמר כי במעיל מטען נפץ. החבלנים נטרלו את המטען.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: החברה לפיתוח השומרון
הרמטכ"ל בקבר יוסף, אמש
צילום: החברה לפיתוח השומרון
מומלצים