שתף קטע נבחר

חיזוק כחול-לבן: הליגיונרים שישדרגו את הליגה

שבועות בסימן השיבה לארץ הקודש. 35 שחקנים ישראלים מסתובבים באירופה. מי ישדרג את הסגל של האלופה? למי זקוקה קריית שמונה? מה יעזור לעולות הטריות? ועל מי אלונה ברקת ויעקב שחר צריכים להמר? תמונה מלאה, וקצת דמיונית, על שובם של הליגיונרים לכדורגל הישראלי

ושבו בנים אל גבולם. 35 כדורגלנים ישראליים שיחקו בעונה האחרונה ב-15 ליגות שונות באירופה. מספרד, אנגליה והולנד ועד המושבה הישראלית בבלגיה ואפילו מולדוביה ואזרבייז'אן.

 

מונדיאל 2014 - היכנסו לעמוד המיוחד של ynet ספורט

 

ערב שבועות, חג הביכורים, זמן מצוין לנסות ולחשוב אילו מהלגיונרים היו יכולים להוות חיזוק כחול-לבן לליגת העל בעונה הבאה. מי יתאים לאלופה? מי יחזק את מחזיקת הגביע? אתי מי צריך להנחית יעקב שחר? ועד לזהות השגרירים שיכולים להפוך לכוכבים בשורות העולות הטריות – הפועל פ"ת ומכבי נתניה. קצת דימיוני, אבל בעצם, למה לא? סלינו על כתפנו – הבאנו ביכורים.

 

הוא כנראה כבר תפוס. יוסי בניון (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
הוא כנראה כבר תפוס. יוסי בניון(צילום: גטי אימג'ס)

 

מכבי תל אביב - ביברס נאתכו (פאוק סלוניקי, יוון)

בשורות האלופה רוצים לעשות צעד קדימה בעונה הקרובה גם בזירה האירופית דוגמת ליגת האלופות. אחרי חתימתו של אוסקר גארסיה, ועם ההכרות את סגנון המשחק של המאמן הקטאלוני, לחוליית הקישור יש ערך רב.

 

בסגל של הצהובים לא חסר שחקני מרכז שדה, אבל גם ג׳ורדי קרויף ישמח לחזק את ההרכב של גארסיה בקשר 50:50 ולעמדה זו אין מתאים יותר מאשר ביבראס נאתכו. קשר פאוק ואקס הפועל תל אביב ניחן בראיית משחק יוצאת דופן, הנעת כדור מדויקת ויכולת איום על שער היריב, בדיוק מה שאוסקר צריך. תוסיפו לזה את המשמעת הטקטית של נאתכו וקיבלתם בינגו.

 

מתאים לסגנון של אוסקר. ביברס נאתכו (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
מתאים לסגנון של אוסקר. ביברס נאתכו(צילום: gettyimages)

 

אחרי שלוש עונות וחצי בקאזאן הרוסית, נאתכו השלים חצי עונה סבירה בשורות סגנית אלופת יוון. אז למה מכבי? כי הצלחה של הצהובים בליגת האלופות יכולה להוות קרש קפיצה לליגות בכירות יותר באירופה. כי מדובר בעמדה שזקוקה לחיזוק רציני. כי הוא לא יהיה הראשון (ואולי לא האחרון) שיחצה את הכביש מהיריבה העירונית. שישאל את ערן זהבי

 

מכבי חיפה - טל בן חיים (סטנדרד ליאז', בלגיה)

על יוסי בניון כבר דובר. השמות של עדן בן בסט ותומר חמד עלו באופן טבעי (ועוד לחשוב שמדובר בשחקנים שגדלו בכפר גלים ולא התאימו), אבל אל לו למאמן הסרבי הנכבד, אלכסנדר סטנוייביץ' להתבלבל – ההגנה, שספגה בעונה האחרונה לפחות שער למשחק, חייבת שינוי מהיסוד.

 

ילבש ירוק בקיץ? טל בן חיים  (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ילבש ירוק בקיץ? טל בן חיים (צילום: EPA)

 

בעונה בה מנסים לבנות בחיפה סוג של גלאקטיקוס ירוק, בלם סטאנדרד ליאז' ונבחרת ישראל, שלא זכה להרבה הזדמנויות העונה כנראה כבר מבין שהקריירה האירופית הסתיימה מבחינתו. זו ההזדמנות של יענק'לה שחר, בסכום שפוי, להנחית את אחד הבלמים היותר מנוסים בכדורגל הישראלי, ועבור בן חיים הזדמנות לחזור ולשחק רגע לפני שיימצא עצמו בעוד קבוצה מליגה בינונית עם מאבק על דקות משחק.

 

הפועל ת״א – דן מורי (ויטסה, הולנד)

אם יש קבוצה בעונה אחרונה שההגנה, איך לומר בלשון המעטה, הכשילה אותה, היא הפועל תל אביב. המנג'ר החדש, אייל ברקוביץ', הבהיר שהוא בעד קבוצה התקפית, ועל כך כולנו מודים לו, אבל גם הוא ובטח המאמן שלו, אסי דומב, יודעים שבמקביל למאמצים להשאיר את גילי ורמוט, הקבוצה חייבת חיזוק ברחבה.

 

יעדיף לשחק בחודרוב על ספסל בהולנד? דין מורי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
יעדיף לשחק בחודרוב על ספסל בהולנד? דין מורי(צילום: רויטרס)

 

בלם וויטסה, דן מורי, לא זכה להערכה ובטח לא להזדמנויות שקיווה לקבל בקבוצה ההולנדית בשנתיים האחרונות, ובמידה ויחליט בכל זאת לנסות את מזלו בארץ הקודש, הפועל תל אביב בהחלט תוכל להיות עבורו בית חם. לדומב לא תהיה בעיה להחזיר אותו לכושר ומורי יוכל להריח את הדשא הפעם מקרוב.

 

הפועל ב״ש - אלמוג כהן (אינגלושטאט, גרמניה)

אחרי שדיברו כבר על מאור מליקסון ושלומי ארבייטמן, סביר שיבקשו בקבוצה הדרומית גם לחזק את הקישור האחורי, הרי  לא ניתן להתבסס רק על גל אראל אם ישנן שאיפות לנסות ולשחזר לפחות את ההישג של העונה האחרונה בשילוב מפעל אירופי.

 

קשר אינגלושטאט מהליגה השניה בגרמניה הוא בהחלט הסגנון והשם שיכול להתאים לקבוצה של אלישע לוי. שחקן קישור דפנסיבי חזק, עם יכולות התקפיות והבנת משחק, שמוערך מאוד בקבוצה מליגת המשנה ולראייה – במחזורים האחרונים הרוויח את סרט הקפטן וזו רק עונתו הראשונה. מה שבטוח אם אלונה תחליט להכניס את יד עמוק יותר לכיס ותנחית את כהן, הקבוצה תרוויח שחקן שיספק הרבה שקט בחלק ההגנתי וגם בליבו של לוי.

 

יצעיד את ב"ש צעד אחד קדימה. אלמוג כהן (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
יצעיד את ב"ש צעד אחד קדימה. אלמוג כהן(צילום: Gettyimages)

 

עירוני קריית שמונה – יובל שפונגין (מונס, בלגיה)

אחרי ההחתמה של מגן מכבי נתניה, פינאס, לא נראה שבקרייה מחפשים חיזוק נוסף. אם לבחון את החולייה הקידמית והקישור, המאמן ברק בכר התברך בסגל שחקנים איכותי ומספק. אבל כדי לשמור על יציבות וגם כדי לקחת את הקבוצה צעד קדימה, ועל אף החתמתו של מגן מכבי נתניה, פינאס, אם יש עמדה שהיה מתאים בה ליגיונר ישראלי שיחזק את ההרכב של מחזיקת הגביע הוא מגן מונס הבלגית, יובל שפונגין.

 

המגן הישראלי ירד עם קבוצתו לליגה השניה, ואחרי קייצים בהם התנגד לשוב לארץ הקודש, נראה שכעת הוא לא פוסל זאת. נכון, הפועל ב”ש כבר הציע לו חוזה, אבל נראה שגם הצעה מקרית שמונה יכולה להיות מעניינת ולא פחות אטרקטיבית. קצת רחוק מתל אביב אבל אחרי שהעדיף להתרחק עד לשקט בקפריסין ובלגיה, נראה שהקבוצה בצפון הארץ תספק לו את הנוף לו הוא מייחל.

 

ישלים את הפאזל של בכר בהגנה. יובל שפונגין (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
ישלים את הפאזל של בכר בהגנה. יובל שפונגין(צילום: gettyimages)

 

בני סכנין – עידן ויצמן (סימורג, אזרבייז'אן)

כי אם החלק הקידמי יישאר כמו זה של העונה, בקבוצה מהמגזר לא יתנגדו לחיזוק בחלק האחורי. כי הוא כבר מרגיש שם כמו בבית. וכי המסע לאזרבייז׳אן מיצה את עצמו, לא?

 

בית״ר ירושלים – עמית בן שושן (אנורתוסיס פמגוסטה, קפריסין)

כי קורצקי אוהב חלוצים מהירים. כי ליד שלומי אזולאי (במידה ויישאר) הצמד יכול להפוך את ההתקפה של ירושלים לקטלנית. וכי אין כמו הבית.

 

מ.ס אשדוד – דודו ביטון

כי ירו בלו לא יוכל לסחוב על גבו את הקבוצה עונה נוספת. וכי בקבוצה בה המאמן מיישר קו עם הבעלים והולך בכיוון של שילוב צעירים, החלוץ המנוסה והחופשי בשוק, בהחלט יכול להביא ליציע את השכנים שעומדים על המרפסות מחוץ לי״א (אולי באותה הזדמנות יפסיקו להשליך חפצים על המסכנים שכלואים ביציע האורחים)

 

ירו בלו יישמח לשתף איתו פעולה. דודו ביטון (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
ירו בלו יישמח לשתף איתו פעולה. דודו ביטון(צילום: gettyimages)

 

הפועל חיפה – חנן ממן

כי הוא יכול להוסיף מימד התקפי שהיה כל כך חסר לחיפה בקישור. כי הוא מכיר את המועדון, וכי ראובן עטר מכיר את אבא שלו. סוג של מעגל הקסמים

 

הפועל עכו – חיים מגרלשוילי (א.א.ק לרנקה, קפריסין)

כי המנג׳ר/מאמן, אלון חרזי, עשה קריירה שלמה בעמדת המגן, ומי כמוהו יודע שבכדורגל המודרני יש לזה כל כך הרבה חשיבות.

 

מכבי נתניה – קובי מויאל (שריף טירסול, מולדוביה)

כי הוא הכי מזכיר את אלמוג כהן וזה בדיוק מה שיוסי מזרחי צריך במרכז הקישור שלו כדי להתאים את הקבוצה לליגת העל.

 

כבר בצבעי חולצה מתאימים. קובי מויאל (צילום: AP) (צילום: AP)
כבר בצבעי חולצה מתאימים. קובי מויאל(צילום: AP)

 

מכבי פ״ת – ציון צמח (פראלימני, קפריסין)

כי הוא כבר מכיר את הלוזונים ואם פדרו גלבאן לא ימשיך, אין ספק שמדובר בשחקן שיכול לתפוס את המקום שלו

 

הפועל פ״ת – עודד גביש (שלונסק ורוצלב, פולין)

כי כדי לשרוד בליגה הראשונה צריך להתאים קודם כל את ההגנה. הבלם, שעשה שלוש שנים מוצלחות בהפועל ב״ש והצליח לצאת לקבוצה באירופה, בהחלט ייחשב לחיזוק רציני עבור העולה הטריה.

 

הפועל רעננה – חסן אבו זייד (א.א.ק לרנקה, קפריסין)

כי סילבס מחפש חיזוק בקישור. כי ההתקפה לא הייתה החלק הבעייתי של רעננה העונה. כי הוא לא בתוכניות של מכבי שתשמח להשאיל אותו. כי הוא יכול לשחק גם כקשר וגם כבלם, אז אם אפשר, למה לא?

 

ynet ספורט ברשתות החברתיות:

כך נראה משחק טניס מזווית הראיה של רוג'ר פדרר

צפו בחיזוק של נבחרת צרפת למונדיאל

כך העביר נובאק ג'וקוביץ' את רגעי הגשם ברולאן גארוס. צפו

הילד הזה רק בן 8 ותראו מה הוא כבר יודע לעשות על המגרש

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים