שתף קטע נבחר

קבלו אותם: הזוכים בתחרות הקאברים ללהקות של "רוקנרולר"

בשבוע הבא הם כאן - ובינתיים, קבלו את הפיקסיז וסאונדגרדן עם פרשנות מקומית: האזינו לביצועים הזוכים מתחרות הקאברים של מכללת BPM

לקראת פסטיבל רוקנרולר, הפיקה מכללת BPM בשיתוף עם המפיק שוקי וייס תחרות קאברים ארצית לשירי הלהקות המרכזיות שיגיעו לכאן בשבוע הבא - הפיקסיז וסאונדגרדן. התחרות התנהלה דרך עמוד הפייסבוק של המכללה והוגשו במסגרתה עשרות ביצועים, רבים מהם של דמויות מוכרות בעולם המוזיקה האלטרנטיבית, שבהם העניקו מוזיקאים מקומיים פרשנות ייחודית לשירים האהובים עליהם.

 

צוות השיפוט כלל את אנשי ה"מיוזיק מרקט" לאון פלדמן ואור ברנע, ואת DJ אלינורה שקרסיוגלו. בימים האחרונים האזין צוות השופטים שכלל את לאון פלדמן ואור ברנע (מיוזיק מרקט) ו- DJ אלינורה שקרסיוגלו את הביצועים, ולאחר שקלול הדירוג שלהם עם בחירות הקהל, אתם מוזמנים כעת לצפות בשירים הזוכים.

 

מקום ראשון: Strings Attached - Black Hole Sun

 

"Strings Attached" הוא הרכב רוק בינלאומי שמשרטט מחדש את הגבולות שבין אולם הקונצרטים והמוזיקה האמנותית העכשווית לעולם הרוק והפופ, ומשלב בין רביעיית מיתרים קלאסית עם גיטרה בס, גיטרה אקוסטית, חליליות ושירקה.

 

הרוח החיה מאחורי Strings Attached הוא חי מאירזדה, שכותב לרבים מהאמנים המובילים ברוק הישראלי, ביניהם ברי סחרוף, הדג נחש, נינט טייב, אסף אמדורסקי, דודו טסה ועוד. ההרכב זוכה בכרטיס VIP להופעה של סאונדגרדן, בגיטרה חשמלית מתנת חלילית, וב-100 ביטים לשימוש במיוזיק מרקט.

 

חברי ההרכב: חנן בן-סימון (שירה), טלי רובינשטיין (חליליות), נועם שחם (בס), חן שנהר, ליאה רייחלין וניצן קנטי (כינורות), דניאל תנחלסון (ויולה), נעה איילי (צ'לו), חי מאירזדה (ניהול אמנותי, עיבודים וגיטרה אקוסטית) וגור מגן (טכנאי הקלטה).

 

מקום שני: Itai Freed - Pretty Noose

 

איתי פריד הוא זמר ונגן ורסטילי, שפיתח סגנון בלוז-רוק ייחודי. בשנים האחרונות הוחתם בכמה חברות הפצה באירופה עם פרויקט אלקטרו-פאנק מקורי שהפיק בשם Rust Blossom. פריד, שביצע קאבר מרגש ל-"Pretty Noose" של סאונדגארדן, זוכה בכרטיס דשא זוגי, פוסטר חתום על ידי סאונדגרדן, מגבר Marshall מתנת חלילית ו-75 ביטים לשימוש במיוזיק מרקט.

 

מקום שלישי: Colony - Wave of Mutilation

 

הרכב האינדי החדש ביצע את" Wave of Mutilation" של הפיקסיז וזכה בבכרטיס זוגי ליציע למופע של הפיקסיז, מיקרופון דינמי לשירה מתנת חלילית ו-50 ביטים לשימוש במיוזיק מרקט.

 

חברי הלהקה: טל תמרי (אקוסטית, שירה) מאור שוורצברג (גיטרה חשמלית), אלכס משה (שירה וכלי הקשה), אמיר זאבי (גיטרה חשמלית), יוגב גולקסמן (בס) רן יעקובובויץ (תופים), ניר יצקן (קלידים).

 

שלושת המקומות הראשונים זוכים גם בהפצת הביצוע שלהם ב"לינקטון", במסגרת EP מיוחד שייצא בקרוב. בשל שפע הביצועים יוצאי הדופן, החליטה BPM להעניק גם שתי מלגות ללימודי מוזיקה בסך 1,000 שקלים כל אחת לחביבי השופטים:

 

Amateurs - Caribou

 

"Amateurs" הם גיא בן שטרית וסיון אבלסון מלהקת האם "אטליז". בשלב מסויים עלה הרעיון להוציא לאור את ההתנסויות מוזיקליות שלהם חצי אפויות ובמצב סקיצתי שנאספות ונתפרות יחד והופכות ל-"Amateurs", כשהדגש הוא על השירים ועל הרעיונות עיבודיים ופחות על הפיניש ההפקתי שמאוד נוכח בפרוייקטים האחרים שלהם.

 

MARBL - Limo Wreck

 

MARBL הם הזמרת-יוצרת מוריה אור והמפיק יונתן מימון, שביצעו קאבר יפהפה ל-"Caribou" של הפיקסיז. פרויקט רוק-האינדי MARBL התחיל בשני בני זוג היוצרים יחד במרחק אלפי קילומטרים זה מזו. היום הם מתפקדים כישות מוזיקלית חיה ונושמת, וכבר הספיקו לערוך סיבוב הופעות בלונדון במהלך קיץ 2013. סגנון הכתיבה של מוריה, השואב השראה מזמרות-פסנתרניות דוגמת פיונה אפל, טורי איימוס ורג'ינה ספקטור, פוגש את סגנון ההפקה של יונתן, שמתיך לתרכובת אלמנטים קלאסיים, אלקטרוניים, ופופ ורוק. כיום MARBL נמצאים לקראת סיום הפקת אלבום בכורה, מופיעים בכל רחבי הארץ, ועומדים בפני סיבוב הופעות נוסף בלונדון בסוף הקיץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP, רויטרס
הפיקסיז וסאונדגרדן
צילום: AFP, רויטרס
לאתר ההטבות
מומלצים