שתף קטע נבחר

שגרירות ארה"ב קונה את מלון דיפלומט בי-ם

השגרירות, המחזיקה בקונסוליה בת"א ובירושלים, רוכשת את מלון דיפלומט הצמוד למשרדיה בשכונת ארנונה בבירה ותעבור לשם עד יוני 2016

שגרירות ארה"ב בישראל, המחזיקה בקונסוליה בתל-אביב ובירושלים, רוכשת את מלון "דיפלומט" הצמוד אליה בעיר הבירה. משרדי הקונסוליה בירושלים מפוצלים בין בית הקונסול ברחוב אגרון שבמרכז העיר, לבין הקונסוליה שהוקמה ברחוב פלוסר בשכונת ארנונה בשנת 2003.

 

כותרות אחרונות בערוץ הנדל"ן של ynet:

 

בידי השגרירות אופציה לרכישת שטח בשכונה הכולל, כאמור, את מלון דיפלומט, שמשרת כיום את משרד הקליטה. בעקבות ההודעה על רכישת המלון, הודיעו בעלי הקרקע למשרד הקליטה כי יהיה עליו לפנות את מעון העולים ואת המשרדים הממוקמים בו עד 20 יוני 2016. על פי ההערכות, מכיוון שמדובר בעולים רבים המתגוררים במתחם, ההתארגנות לפינויים תארך זמן.

 

"עברנו למלון דיפלומט". השלט בדרך לקונסוליה (צילום: עטא עוויסאת, ידיעות אחרונות) (צילום: עטא עוויסאת, ידיעות אחרונות)
"עברנו למלון דיפלומט". השלט בדרך לקונסוליה(צילום: עטא עוויסאת, ידיעות אחרונות)

 

כיום הקונסוליה מייצגת את ארה"ב בירושלים, בגדה המערבית וברצועת עזה כנציגות עצמאית עם קונסול כללי שמשמש כראש הנציגות. כמו כן, מספקת הקונסוליה הכללית שירותים לאזרחים אמריקאים באזור זה. לאורך שנות קיומה של הקונסוליה הכללית, כלל צוות עובדיה נוצרים, מוסלמים ויהודים.

 

בתגובה נמסר מפקיד ממשל אמריקאי: "תחת התנאים של חוזה ההחכרה המסחרי, יש לממשל האמריקאי אופציה לרכוש את הנכס שכרגע אנו מחזיקים בשכונת ארנונה, ולרכוש אינטרסים בזכויות החכירה הנותרות של בעל הקרקע שלנו באתר של מלון דיפלומט.

 

"הממשל האמריקאי מממש זכות זו וימשיך להשתמש באתר כשלוחה הקונסולרית של הקונסוליה הכללית של ארה"ב, שבה אנו מספקים שירותי אזרח אמריקאים ושירותי ויזה מאז 2010. תחת תנאי החכירה של הממשל האמריקאי, ברגע שהאופציה ממומשת, נדרש בעל הבית לספק לממשל האמריקאי חזקה פנויה של הנכס הסמוך, ככל הנראה, בשנת 2016".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עטא עוויסאת, ידיעות אחרונות
הקונסוליה האמריקאית בירושלים
צילום: עטא עוויסאת, ידיעות אחרונות
מומלצים