שתף קטע נבחר

גלקסי טאב S: נראה טוב יותר מתמיד

סמסונג השיקה בסוף השבוע סדרת טאבלטים דקיקים במיוחד, המגיעים בגודל 8.4 ו-10.5 אינץ', ובעובי 6.6 מילימטרים. שיחקנו עם ה-Tab S וראינו כמה טוב נראה סרט על מסך ברזולוציה של 2560x1600

הכירו את הגלקסי טאב S, טאבלט הדגל החדש של סמסונג המכיל מעבד בעל שמונה ליבות, ומסך מסוג סופר אמולד בעובי 6.6 מילימטר, הוא הטאבלט הדקיק בעולם עם מסך מסוג זה, כשהוא מסוגל להציג סרטים באיכות מעולה, וטקסט חד במיוחד.

 

 

קליל ונוח

לפחות מהתנסות ראשונה (את הסקירה המלאה נפרסם בקרוב), נוח מאוד להחזיק את הטאב S ביד. משקלו הנמוך והפרופיל הדק הופכים אותו לנוח מאוד לאחיזה, ובמיוחד גרסת ה-8.4 אינץ', השוקלת 294 גרם בלבד. אפשר לבחור בין גירסאות עם שני מעבדים שונים, מרובע ליבוד סנאפדרגון 2.3 גיגהרץ של קוואלקום, או מתומן ליבות Exynos 5 המורכב ממעבד מרובע ליבות 1.9 גיגה הרץ, ועוד מעבד מרובע ליבות של 1.3 גיגה הרץ. במכשיר שבדקנו שכן לו המעבד החזק יותר, כשהשיפור בביצועים היה בולט במיוחד לעומת טאבלטי סמסונג מהדור הקודם. אך לעומת מכשירים מתחרים כמו האייפד, היה קשה לראות הבדל לטובת סמסונג.

 

 (צילום: שחר שושן) (צילום: שחר שושן)
(צילום: שחר שושן)

 

מתנה לא רצויה

כהרגלה, סמסונג מעמיסה על המכשיר עשרות אפליקציות, משיתופי פעולה שונים שהיא עורכת עם מגוון חברות, ביניהן נטפליקס, Papergarden, Conde Nast ו-Milk Music. כל אלו ועוד 15 נוספות מגיעות מותקנות מראש על כל טאבלט, רק הפעם סמסונג ממתגת את מצעד האפליקציות המיותרות שלה תחת השם Galaxy Gifts – מתנות גלקסי. אותן אפליקציות הואשמו לא פעם, ביצירת עומס על שטח האחסון המוגבל ממילא, כשהן מרגיזות במיוחד לאור העובדה שלא ניתן להסירן. חלקן גם לא יפעלו בישראל, בשל ענייני זכויות יוצרים וחסימות.

 

מתנות גלקסי או שיווק כוחני? (צילום: שחר שושן) (צילום: שחר שושן)
מתנות גלקסי או שיווק כוחני?(צילום: שחר שושן)

 

ביום יום

השימוש בטאב S חלק ונעים, למעט שיהוקים קלים פה ושם, שהופיעו בדרך כלל כשסגרנו אפליקציות. למרות השיפור בביצועים, עדיין יש משהו מקומם בכך שטאבלט חדש לחלוטין, שכל מה שפועל עליו הגיע אחרי תכנון ממושך, עדיין לא רץ חלק לחלוטין. זמן ההמתנה לפתיחת רוב האפליקציות שאף לאפס, כשההמתנה האמיתית הגיעה רק כשמשכנו תוכן מהאינטרנט. עם זאת, בזמן שהעמוד נטען, לא הצלחנו לגלול לאורכו בצורה חלקה, כשהמכשיר גימגם עד שהעמוד נטען עד הסוף. אותו דבר קרה גם כשסובנו את המכשיר או כשיצנו מאפליקציה אל מסך הבית. למעט מקרים אלו, הוא הגיב מצוין וללא בעיות.


 (צילום: שחר שושן) (צילום: שחר שושן)
(צילום: שחר שושן)

כמו לגלות את ה-HD מחדש

הטאבלט מגיע בגדלים 8.4 ו-10.5 אינץ' כלשניהם אותו סוג מסך - Super AMOLED ברזולוציה של 2560x1600. בקצרה, אמולד עובד אחרת מ-LCD שבו יש שימוש בתאורה אחורית המאירה את הפיקסלים הצבעוניים והשחורים ממקור אחד, כך שכשרוצים להציג שחור, לא ניתן לכבות פיקסל ספציפי ובמקום שחור מוחלט מופיע גוון בהיר יותר. במסכי AMOLED יש שליטה נפרדת על כל פיקסל כך שכשרוצים להציג שחור, ניתן לכבות ספציפית את אותו פיקסל, ולהגיע לרמת שחור מוחלטת. כמו כן הצבעים עזים וחיים יותר, וצריכת החשמל ועובי המסך עצמו נמוכים משמעותית.

 

התצוגה בטאב S היא לא פחות ממדהימה. עם היכולת להציג 90 אחוז מתקן Adobe RGB שבו גרפיקאים משתמשים בתעשייה, הצבעים חיים, התמונה חדה כתער כשאין מריחות, כתמים או זליגות צבע בכל נקודה במסך. ההשתקפות הייתה נמוכה למדי, כשיכלנו לראות את הסרט היטב גם תחת אור הזרקורים העוצמתי. צפייה בסרטון שהוקרן על המכשיר, סיפקה תחושה כמו הפעם הראשונה שצפינו ב-HD, פתאום אתה רואה כמה פרטים פיספסת, וכמה שהתמונה נראית יותר טוב על מסך שכזה.

 

הטאבלט מתאים אוטומטית מספר פרמטרים המיועדים למיטוב איכות התמונה על פי הסביבה שבה הוא נמצא, ומה שמופיע על המסך. כך שאם תקראו ספר, התוכנה תחדד את התמונה אוטומטית ותנמיך את התאורה. ואם תהיו בחוץ באור יום, הבהירות והניגודיות יעלו אוטומטית. כמו כן החיישן מרגיש את האיזון הלבן של הסביבה ומתאים אוטמטית את הגוון של הצבע הלבן.


קורא מגזינים מובנה (צילום: שחר שושן) (צילום: שחר שושן)
קורא מגזינים מובנה(צילום: שחר שושן)

 

קבל בונוס

סמסונג הוסיפה את סורק טביעות האצבעות מהגלקסי S5 גם לסדרת הטאבלטים החדשה, כשהוא משמש בעיקר כאמצעי נוח לזיהוי המשתמש המשפחתי, ולאו דווקא למניעת גניבת מידע. בטאב S ניתן להגדיר חשבון משתמש נפרד לכל אחד מבני המשפחה, ועד שמונה משתמשים, כשכל אחד יכול להכנס עם סיסמה או באמצעות סריקת טביעת האצבע שלו. כל החשבונות נפרדים לחלוטין ולכל אחד אפליקציות, מועדפים והגדרות משלו. בנוסף ניתן להפעיל מצב מיוחד לילדים שבו הטאבלט נעול על האפליקצייה הייעודית בלבד, והילד לא מסוגל לצאת ממנה אלא על ידי סיסמה.


חשבונות משתמשים נפרדים לכל אחד (צילום: שחר שושן) (צילום: שחר שושן)
חשבונות משתמשים נפרדים לכל אחד(צילום: שחר שושן)

 

11 שעות סרט

גרסת ה-8.4 מגיעה עם סוללה בקיבולת 4,900 מיליאמפר כשגרסת 10.5 אינץ', מגיעה עם סוללה בקיבולת 7,900 מיליאמפר. על פי החברה, הטאבלט מסוגל לנגן סרטים למשך עד 11 שעות ב-Full HD.

 

פרימיום לכולם

טאבלטים הם מטבעם לא מכשירים מרגשים במיוחד. הם משמשים בעיקר לצריכת תוכן כשאפשרויות היצירה בהם לעיתים מוגבלות. נראה שסמסונג מבינה את זה ופונה אל הצרכן בדיוק בכיוון הזה, ומשפרת את חווית צריכת התוכן, על ידי שדרוג משמעותי של המסך. עם תג מחיר של 399 דולר לגרסת 8.4, ו-499 לגרסת ה-10.5, סמסונג מציבה את הטאב S במחיר גבוה יחסית למכשירי אנדרואיד, ובדיוק באותו מחיר כמו מכשירי אפל שלהם מחיר זהה, אך הם קטנים במעט ומציגים רזולוציה נמוכה יותר.

 

הכתב היה אורח חברת סמסונג

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שחר שושן
גלקסי טאב S - נראה טוב יותר מתמיד
צילום: שחר שושן
מומלצים