שתף קטע נבחר

כשעבריינית סדרתית עותרת נגד חוק התעבורה

נהגת שצברה 84 נקודות בשבע שנים, ורישיונה נפסל פעמיים, עתרה נגד התיקון המחמיר לחוק. השופטת הסבירה לה שהחוק מגן על הציבור מפניה

נהגת שרישיונה נפסל בעקבות צבירת 46 נקודות בארבע שנים עתרה לבית המשפט נגד ישום התיקון לתקנות התעבורה, שעליו הסתמכה השלילה. היא טענה שהתיקון מחמיר ואינו הוגן, אך השופטת דחתה אותה והורתה להשאיר את השלילה על כנה.

 

פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:

 

כחלק ממלחמתו של משרד התחבורה בנהגים עבריינים נכנס בספטמבר 2011 לתוקף תיקון לחוק התעבורה שהכניס שני חידושים עיקריים. הראשון קובע שרישיון של נהג ייפסל ל-9 חודשים אם לחובתו נצברו 72 נקודות או יותר. השני קבע שיש לפסול רישיון אם נהג צבר 36 נקודות בשש השנים שחלפו מאז שלילה קודמת.

 

בהתאם לאמור החליט משרד התחבורה לפסול ב-2013 את רישיונה של נהגת, שצברה 46 נקודות בין 2009 ל-2013. זאת לאחר שרישיונה נפסל ב-2009 לשלושה חודשים בגין עבירות קודמות שבגינן נרשמו לחובתה 38 נקודות.

 

הנהגת קבלה על ההחלטה והגישה עתירה לבית משפט לעניינים מנהליים בתל אביב בטענה שאין לשלול את רישיונה מכיוון שלא צברה 72 נקודות. היא הוסיפה שהתיקון לחוק מחמיר ואינו הוגן, משום ש-38 הנקודות שצברה עד 2009 נמחקו בעקבות קורס נהיגה מונעת.

 

נהגים פרועים ומסוכנים

השופטת צילה צפת דחתה את העתירה והסבירה שהנהגת המשיכה לצבור נקודות לחובתה גם לאחר שעברה קורס נהיגה מונעת. לעמדת השופטת, התיקון נועד להגן על הציבור מנהגים מסוכנים ופרועים, ממש כמו העותרת, שלא למדה לקח לאחר שרישיונה כבר נפסל פעם אחר פעם.

 

השופטת צפת הדגישה שקורס נהיגה נכונה לא מספיק לביטול הנקודות, שכן לפי התקנות, על רקע הנקודות הרבות שצברה העותרת, בכל מקרה היה עליה להמתין ארבע שנים עד למחיקתן. מה עוד שיש להניח שרישיון הנהיגה של העותרת היה נפסל בכל מקרה גם טרם התיקון, משום שאז הנקודות ממילא היו נשארות בתוקף למשך ארבע שנים.

 

על כן קבעה השופטת שלא נמצאה כל חריגה מפרשנות ומדובר ביישום סביר של הדין. היא החליטה לדחות את העתירה והנהגת חויבה בהוצאות ושכר טרחת עו"ד של 20 אלף שקל.

 

  • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
  • הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
  • עו"ד רובי גלבוע עוסק בדיני תעבורה.
  • הכותב לא ייצג בתיק
  • שמות באי הכוח לא צוינו בפסק הדין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים