שתף קטע נבחר

תמיכה מחוף לחוף

בסוף השבוע האחרון נערכו ברחבי קנדה אירועי תמיכה של הקיהלה היהודית הקוראות להחזיר את שלושת הנערים החטופים. גם שר החוץ הקנדי פרסם הודעת תמיכה בעניין

כאלף איש הגיעו בסוף השבוע האחרון למרכז שוורץ/רייזמן, המרכז הקהילתי היהודי הגדול ביותר באיזור טורונטו רבתי, לעצרת תמיכה של הקהילה היהודית בעיר הקוראת להחזיר את שלושת הנערים החטופים: גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. באירוע שאורגן על ידי פדרציית ה-UJA בעיר וארגון ה-CIJA, הנואמים שלחו חיזוקים למשפחות הנערים ולכוחות הביטחון הנמצאים בשטח במטרה לאתר את החטופים. כמו כן, הייתה קריאה לממשלת קנדה לגנות את פעולת החטיפה ולגבות את פעולותיה של ממשלת ישראל.

 

במהלך האירוע שוחחו הנוכחים באולם באמצעות וידאו קונפרנס עם ליטל פרנקל, דודתו של נפתלי פרנקל, אשר הודתה לנוכחים על התמיכה שלהם.

 

סטיב שולמן, מנהל הקמפיין של פדרציה ה-UJA ציין: "אנחנו אומנם לא יכולים בפועל לסייע בחיפושים אחר הנערים, אך אנחנו בהחלט יכולים להפגין סולידריות עם מדינת ישראל ולהמחיש את תחושתינו באשר למקרה". דיוויד מת'או, חבר דירקטוריון בפדרציה ה-UJA הוסיף: "אנו מרגישים ששלושת הנערים הללו, הם כמו ילדים שלנו. העובדה כי במשך ימים כה רבים עוד לא הצליחו לאתר אותם, זה דבר שמעורר חששות וכן מעלה זכרונות מהמקרה של גלעד שליט שחזר מהשבי רק לאחר חמש שנים".

 

תמיכה בלתי מסוייגת בישראל. בירד ()
תמיכה בלתי מסוייגת בישראל. בירד

 

הווארד אינגליש, סגן נשיא ה-CIJA ראה בכינוס הזדמנות להעביר מסר של הקהילה היהודית לשאר אזרחי קנדה: "חשוב לנו מאוד באמצעות האירוע הזה לעורר מודעות למקרה החמור בקרב כלל אזרחי קנדה על מנת שיבינו באילו מצבים נאלצים אזרחים ישראל להתמודד מול הפלשתינאים בכלל ומול ארגון כמו החמאס בפרט".

 

חבר הפרלמנט הקנדי, היהודי מארק אדלר, ציין כי שוחח בעניין עם ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר ועם שר החוץ הקנדי, ג'ון בירד. בשיחות עימם ציינו השניים באוזני אדלר את תמיכתם במדינת ישראל ואת הדרישה שלהם מהרשות הפלשתינאית לפעול בהקדם להחזרת החטופים.

 

 

הנואם המרכזי באירוע מטעם ממשלת ישראל היה די.ג'יי שניווייס, הקונסול הכללי של ישראל בטורונטו ומערב קנדה. שניווייס ציין בנאומו: "אנחנו יודעים כי מי שעומד מאחורי החטיפה הוא ארגון החמאס. כולם צריכים לדעת שהארגון הזה הוא מכשול לשלום. מדובר בארגון טרור מסוכן שמדי פעם חושף את פרצופו האמיתי". שניווייס הודה בשם ממשלת ישראל לתמיכה מצד ממשלת קדנה: "כל העולם עומד לצידנו בשעה זו, כאשר בראש התומכים ניצב סטיבן הארפר, ראש ממשלת קנדה אשר לא מהסס לעמוד לצד ישראל גם כשהדבר לא תמיד פופולארי מבחינה מדינית ועל כך מדינת ישראל מודה לראש הממשלה". בעקבות דברים אלו נעמדו על רגליהם כל הנוכחים ומחאו לשניווייס מחיאות כפיים ממושכות. במהלך האירוע החזיקו כל הנוכחים באולם שלט שהוכן מראש בו נכתב: Bring Back our Boys. ובסיום האירוע שרו הנוכחים את התקווה.

 

מלבד האירוע בטורונטו שהיה הגדול ביותר בקנדה, התקיימו במקביל אירועי תמיכה בערים נוספות בכל רחבי המדינה. במונטריאול התכנסו כ-400 איש בבית הכנסת בית ישראל-בית אהרון, לשם הגיעו בין השאר גם יואל ליאון, קונסול ישראל במונטריאול ומזרח קנדה וכן סוזן לקסר, נשיאת ארגון ה-CJA.

 

בונקובר שבחוף המערבי נערך כינוס בחסות ההתאחדות הרבנית בעיר ופדרציה ה-UJA של ונקובר. בוויניפג, עיר עם ריכוז יהודים גבוהה שנמצאת במרכז קנדה התקבצו רבים לתפילות בבתי הכנסת: שערי צדק, עץ החיים, הרצליה-הדס ישורון וטמפל שלום. בהליפקס שבחופה המזרחי של קנדה הכנסו יהודים שחיים במקום במרכז "שחר שלום", של הרב ארי יסנברג. גם בעיר המילטון שבדרום אונטריו נערך כינוס בבית הכנס אנשל שלום בשיתוף פעולה עם הפדרציה ה-UJA בעיר.

 

 

תמיכה קנדית רשמית

במקביל לאירוע התמיכה שנערך בצפון טורונטו, פרסם שר החוץ הקנדי, ג'ון בירד, הודעה רשמית באשר לאירוע החטיפה: "חמאס היה ונשאר ארגון טרור אשר שם לו למטרה להרוס את מדינת ישראל. ממשלת קנדה מצפה מהרשות הפלשתינאית לקחת אחריות על המקרה חמור ולעשות כל שביכולתה על מנת להחזיר את הנערים החטופים בריאים ושלמים. קנדה לא תהיה מוכנה לקבל ולהשלים עם פעילות טרור, לא ברצועת עזה ולא בגדה המערבית. פעילות מסוג זה מנוגדת בצורה נחרצה לערכים עליהם מתבססת האומה הקנדית אשר נמצאת לצידה של מדינת ישראל ברגעים קשים אלו. מחמוד עבאס הצהיר כי הוא מתנגד לאירוע החטיפה. אנו מצפים כי ההצהרות הללו יתורגמו גם למעשים בשטח. במקביל, יש לעצור באופן מיידי את איום הקטות אשר משוגרות מרצועת עזה לשטח ישראל. זה מה שממשלה אחראית אמורה לעשות". בירד תקף את ההחלטה של אבו מאזן לקיים ממשלת אחדות עם החמאס כשציין כי בפעולה זו הוא לא מקרב את השלום לאיזור אלא רק מרחיק אותו. בירד סיכם את דבריו כשאמר כי ממשלת קנדה תעמוד לצידה של ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, כפי שעמדה לצידה במשך שנים ארוכות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלף איש באירוע תמיכה בצפון טורונטו
מומלצים