שתף קטע נבחר

"קשה להיות יהודי בהודו"

הקהילה היהודית הקטנטנה בהודו מנסה לשרוד מבחינה דתית ותרבותית בין מיליארדים שלא מודעים בכלל לתרבות היהודית. ארבעים צעירים הודים ויהודים הגיעו לביקור נרגש בארץ הקודש: "אני לא מרגישה תיירת, אלא חלק מהארץ הזו. מאוד חשוב לי, כיהודיה, לשמור על נקודת אחיזה כאן"

 

5,000 נפשות בלבד מונה הקהילה היהודי בהודו – תת יבשת המונה למעלה ממיליארד תושבים. אך על אף מספרה הקטן, מצליחה הקהילה לשמר אורח חיים יהודי. כך הגיעו לארץ לראשונה בחייהם, 40 צעירים וצעירות יהודים, תושבי הודו, כדי להכיר את ארץ הקודש מקרוב באמצעות פרויקט "תגלית".

 

<< הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו  >>

 

הצעירים היהודים, החיים ברמת חיים הרבה מעל לממוצע בהודו – מנסים לשמור על השורשים בסביבה שאינה מודעת בעיקרה לדת היהודית. "וזה לפעמים קשה מאוד", אומרת ניאה, יהודייה הודית שהגיעה לביקור ראשון בישראל. "חלק מהאנשים בהודו ממש לא יודעים מה זה יהודים, או מה זו ישראל. אנחנו צריכים להסביר להם מהן המסורת והתרבות שלנו. אבל כקהילה אנחנו מאוחדים".

 

צפו עוד בערוץ "אורות ":

  • "הרגשתי את הנשמה נכנסת לגוף שלי"

     

    "זה קשה להיות יהודי בהודו", מודה גם שיינה, "כי ההודים לא יודעים דבר על יהדות. אז בכל פעם שמישהו שואל אותך לאיזה דת את משתייכת, את צריכה להתחיל להסביר על המנהגים ועל המסורת".

     

    גם עבור מאיר מדובר בביקור ראשון בישראל, "ואני קראתי עליה כל חיי", הוא אומר. "כאדם שגדל במשפחה יהודית, שמגיע לישראל לראשונה ומתוודע לשורשים שלו – זה מדהים. זה מסע מלא רגשות עבורי. אני לא תייר כאן. זה מרגש, כי הגעתי ממשפחה יהודית ואני לומד להכיר את השורשים שלי ואת מקום הולדתה של היהדות. אני חולם לעלות לארץ, להתגייס לצה"ל ולשרת את מדינת ישראל".

     

    ynet ו"אורות - טלוויזיה יהודית" התלוו לנקודת השיא של ההיסטוריה הפרטית שעשו צעירי הודו – הביקור בכותל. "אני מרגישה בבית", אומרת אליענה. "אני לא מרגישה תיירת, אלא כחלק מהארץ הזו". וניאה מוסיפה: "זה מאוד חשוב לי, כיהודיה, לשמור על נקודת אחיזה כאן. מאוד רציתי לבוא ולראות את הכותל המערבי, כי מבחינתי זה הלב של העם היהודי".
  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אורות
    "חולם לעלות לארץ". מאיר מתרגש
    צילום: אורות
    מומלצים