שתף קטע נבחר

לא כולנו זועבי

"רובם של הערבים אזרחי מדינת ישראל מתנגדים לטרור מכל סוג שהוא, ולבטח לפגיעה באזרחים - ובעיקר בנשים או בילדים". פנייה להורי החטופים

שלום להוריהם היקרים של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. שמי ג'לאל ספדי ואני ערבי גאה, אזרח מדינת ישראל. אני פונה אליכם כאיש חינוך המוביל יוזמות לחיזוק הדו-קיום וההידברות בישראל, ולא פחות מכך - כאבא ואיש משפחה.

 

לאחר שהקדשתי לכך מחשבה עמוקה, החלטתי לכתוב אליכם דווקא בימים קשים אלה שבהם הרגשות משתלטים עלינו. אמרתי לעצמי שצריך לעשות מעשה, ולתת לקול השכלתני והשפוי לב לבלוט, כדי לחזק אתכם ולייחל לסיום פרשת החטיפה בשלום.

 

אני פונה אליכם בהתרגשות גדולה ומתוך תפילה עמוקה וכנה לשלום בניכם. חטיפת ילדיכם אינה מקדמת דבר ולבטח לא תסייע להבאת השלום בין העמים. כאיש חינוך אני סבור כי דווקא ברגעים אלה עלינו לגלות איפוק ולא להיגרר אחר מעשים קיצוניים או התבטאויות קיצוניות, כפי שנשמעו לצערי הרב בימים האחרונים. אלה התבטאויות שכל מטרתן לזכות בהון פוליטי על חשבון סבלכם העצום.

 

כאדם הגאה בזהותו הערבית ובזהותו האזרחית הישראלית, דוגל בדו-קיום יהודי-ערבי ובשלום, וכמי שאחראי במשרד החינוך על החינוך הבלתי פורמלי לבני הנוער הערביים במדינה, אני חש חובה מוסרית והומנית להביע פומבית את הזדהותי העמוקה עמכם בסבלכם.

 

אני ורבים מחבריי, אנשי חינוך בחברה הערבית והיהודית, פועלים רבות למען קירוב הלבבות בין העמים. זאת תוך מתן דגש בפעילותנו על הנוער הערבי והנוער היהודי, תוך חיפוש המכנים המשותפים, נקודות ההסכמה והעשייה המשותפת – ובעיקר מתוך כבוד הדדי. דווקא משום אמונתנו ביכולתו של הנוער לחולל שינוי עמוק ביחסים בין העמים מזעזעת אותנו חטיפת בניכם, כמו גם פגיעה בילדים או בנערים פלסטינים.

 

אין ספק שהסכסוך הישראלי-פלסטיני משפיע על היחסים בין שני העמים בתוך המדינה. ועדיין, אני מבטיח לכם כי רובם של הערבים אזרחי מדינת ישראל מתנגדים לטרור מכל סוג שהוא, ולבטח לפגיעה באזרחים - ובעיקר בנשים או בילדים - משני הצדדים.

 

מחלת הגזענות מתפשטת מיום ליום, ופעולות "תג מחיר" ביישובים הערביים בתוך מדינת ישראל הפכו לעניין יומיומי,

 כמו גם פעולות טרור ערבי כלפי היהודים. מעשים אלה מעכירים את היחסים בינינו כבני אדם שפויים.

 

למען שני הצדדים, וכדי שנוכל להמשיך לקיים כאן מדינה דמוקרטית, חייבים להפוך את יחסי היהודים והערבים בישראל לפרויקט לאומי, שמפגשי תלמידים יהיו חלק משמעותי ממנו. הנחת היסוד היא שדיאלוג ישיר בין הנוער הערבי לנוער היהודי נמצא בבסיסו של כל תהליך חינוכי משמעותי, שיכשיר את הדור הבא לחיים בחברה רב-תרבותית, דמוקרטית וסובלנית. מי ייתן ונדע למצוא את הדרך לעצור את שפיכות הדמים ולחיות בדו קיום ומתוך כבוד הדדי עמוק וכן.

 

אני תקווה כי דבריי וייחוליי לחזרתם של בניכם במהרה אליכם, יחזקו ולו במעט את ידיכם בשעה קשה זו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים