שתף קטע נבחר

דורון מירן: קאמבק לא יהיה כאן

הזמר דורון מירן מנסה לרכוב על החשיפה שקיבל ב"אח הגדול" אבל לקריירה שלו זה לא יעזור - בדיוק כמו שזה לא עזר לרון שובל. וגם: איך ג'סטין טימברלייק משפיע על מכירת הכרטיסים של מאור אדרי בקיסריה?

עם כל הכבוד ל"אח הגדול" ולחשיפה שהוא מעניק למשתתפים בו, אני מאוד מקווה שדורון מירן לא חי באשליות שמחר הוא יכבוש פתאום בגיל 51 את קיסריה ושהקהל שסימס לו מתכוון להגיע להופעות שלו, אם בכלל יש כאלה. תוכניות הריאליטי לא מעניקות שום מקפצה לאומנים שמשתתפים בהן. נקודה. במבחן התוצאה, ההשתתפות בתוכניות האלו לא עזרה לקריירה של אף אחד ממשתפי "חי בלה לה לנד", "האח הגדול VIP" ודומיהן. מה שהם מעניקות זו רק חשיפה יחצנית לזמן קצר, מומנטום שלא מצליח להיות מתורגם בסופו של דבר להצלחה מסחרית (ד"ש לגו'לייטה היכן שהיא לא נמצאת).

 

עוד על מוזיקה מזרחית בערוץ המוזיקה  של ynet:

 

במקרה של דורון מירן, הסיכוי שיקרה משהו לקריירה שלו קלוש עד אפסי, וגם זה כשאני עוד נדיב. מירן, עם כל הסימפתיה אליו, הוא לא יותר מפסיק בז'אנר המזרחי. כזה שבעיקר נודע כאח הפחות מצליח של סטלוס שהוא בעצמו לא בדיוק אייל גולן. זמר מועדונים שגם את הקרדיט שלקח על ביצוע השיר "נשבע לך לא בוגד" שקרי, כי מי שהכי התפרסם בביצוע השיר הזה הוא בכלל אבי סינואני במחרוזת "כוכבי מרום" המפורסמת שלו.

 

 

מה שמירן קיבל בזכות "האח הגדול" זו רק הכרה בקיומו - ואולי איזו אצבע משולשת לז'אנר המזרחי שמעולם לא ספר אותו - ועכשיו כשהיה בפריים טיים פתאום נזכרו כמה קולגות לשחזר את הימים שהופיעו יחד באיזה מועדון שכוח אל. צביעות כזו כבר מזמן לא ראיתי, בעיקר כי לא ראיתי שמישהו מהם ניסה אי פעם לעזור למירן או להתייחס בכלל לקיומו לפני שארז טל ואסי עזר נקבו בשמו. אפילו אחיו, שהיה בנתק איתו מתגאה בו עכשיו ומפגין פרץ אהבה אליו כאילו מעולם לא זרם דם רע ביניהם.

 

בינתיים מירן כבר מיהר לשחרר דואט נוסף עם הבת שלו בשם "אלף כוכבים" שעתידו צפוי להיות בדיוק כמו עשרות הסינגלים הקדומים שהוציא לאורך השנים. בסופו של דבר, מירן יכול ליהנות מהחיבוק שהוא מקבל ברחוב, מהעובדה שכעת מזהים אותו ומדברים עליו. מחר, ישכחו גם את זה.

 

"ההופעות מחו"ל גמרו אותנו"

עם כל הכבוד למאור אדרי ויש כבוד כי הוא בחור סופר מוכשר ומקסים שעוד יגיע למקומות טובים וגדולים בז'אנר המזרחי, הוא לא היה צריך לפתוח גם הקיץ הזה את קיסריה (ב-1 ביולי). מדוע? המצב של ההופעות בתעשיית המוזיקה הקיץ הזה בקנטים - ואדרי, הזמר היחיד שמתכוון לפתוח קופות בקיסריה, בוודאי מרגיש את זה על בשרו. אני מאוד מקווה שיש לו מספיק אירועים פרטיים במהלך השנה, כי אולי הוא יצטרך לכסות איתם את ההפסד משם, כיוון שמי שמפרסם דיל באתר "גרופון" לזוג כרטיסים לקיסריה ב-150 שקלים - להערכתי, לא הולך לעשות קופה.

 

עלות פתיחת הופעה בקיסריה בהפקה צנועה ודלה מתחילה ב-300 אלף שקל ויכולה להאמיר עד 700 אלף. מבצע שאדרי מריץ באתרי הקופונים שבוע לפני המופע עשוי להעיד על פאניקה ובעיקר רצון למזער נזקים כלכליים עד כמה שאפשר. בינתיים, זה לא ממש עובד, כיוון שעד לרגע כתיבת שורות אלו נרכשו רק 61 הזמנות. בתגובה לנתון הזה אומר אדרי: "המבצע בקופונים הוא רק למקומות ביציע כך שההנחה לא גדולה והמופע דווקא מתקרב לסולד-אאוט. ראיתי שדודו אהרון וליאור נרקיס עשו את זה אז אמרתי למה לא. אבל אולי מבצעים כאלה באמת נראים לא טוב".

 

 

בינתיים, יומיים לפני המופע ואדרי מוציא את "סלפי", שיר רחבות עם המילה הכי משומשת בעולם כרגע, אבל מוכיח שבזיהוי טרנדים וגימיקים הוא טוב. במקביל, הוא גם מבקש לעדכן שעמוד היוטיוב שלו חזר לפעילות לאחר שהוסר בגלל טענה על הפרת זכויות יוצרים ולדבריו התקופה שהוא לא היה באוויר גרמה לו פגיעה אדירה. 

 

אבל אדרי ממש לא לבד. המצב של גדולים ומצליחים ממנו גרוע עוד יותר, כי לא לכולם יש את תמיכתו יוצאת הדופן של אליקו ששוטף את המוח למאזיניו ברדיו על המופע. שוק ההופעות הקיץ הזה הוא מהגרועים שהיו לתעשיית המוזיקה. "ההופעות מחו"ל גמרו אותנו", הודה בפניי אחד הכוכבים הגדולים בתעשייה. "הופעות מתבטלות או שמחלקים כרטיסים כדי שלא נופיע מול אולם חצי ריק.

 

"אנשים מתקשים להוציא מאות שקלים על הופעה של זמר מקומי, לא משנה כמה הם אוהבים אותו, כשבאותו מחיר או קצת יותר הם יכולים לראות את ג'סטין טימברלייק או את הבקסטריט בויז. היום כבר כולם מתחילים לרדת מהופעות פתוחות ולעשות רק וועדים ואירועים סגורים כי חבל על הסיכון, הלחץ ועוגמת הנפש. אני שומע שהרבה מהקולגות שלי שחשבו לעשות קיסריה הקיץ, ביטלו. כנראה שצריך לתת לקהל שנה של הפסקה מהופעות כדי ליצור שוב געגוע אלינו".

 

שובל פינת אלתרמן

ואם פתחנו עם זמר שמנסה לעשות קאמבק עם תוכנית ריאליטי, זה רק נכון שנסיים עם זמר אחר שהפך את הריאליטי למקצוע. רון שובל שאחרי "גולללסטאר" סיים בימים אלה צילומים לתוכנית ריאליטי נוספת - ממשיך בינתיים להוציא שירים מתוך תקווה שמשהו יקרה לקריירה שלו, כי כאמור החשיפה הטלוויזיונית לא עשתה כלום מלבד להזכיר שהוא קיים.

 

 

"זה בדם" קוראים לשיר אותו הוא כתב והלחין וברשותכם רק אניח כאן את המילים: "זה בדם, זה בדם. אהבה בוערת, בגוף שלי זורמת, זה בדם, זה בדם, זה בדם. ביום את מסתובבת, בלילה את רוקדת, לא נרדם, זה בדם, זה בדם. מה עשית אתמול בלילה? כל הזמן אני דואג ודואג ודואג ודואג". באמת שאני לא חושב שיש מה להוסיף, לתשומת ליבו של דורון מירן. שובל יציין 25 שנה על הבמות בהופעה שתתקיים ב-21 באוגוסט במועדון רדינג 3 שבנמל תל אביב.  

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים