שתף קטע נבחר

אובמה: "לא יכול לדמיין את כאב המשפחות"

נשיא ארה"ב גינה את רצח שלושת הנערים הישראלים, אך קרא לישראל ולפלסטינים להימנע מצעדים שידרדרו את המצב. סיקור נרחב בעולם לפרשה

מדינות העולם כואבות ומגנות את רצח שלושת הנערים החטופים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח: נשיא ארצות הברית ברק אובמה שלח הערב (יום ב') את תנחומיו למשפחות הנערים המתים. "בתור אב אני לא יכול לדמיין את הכאב הבלתי יתואר שחוות משפחות הנערים האלה", אמר אובמה. "ארה"ב מגנה במלוא החומרה את פעולת הטרור חסרת ההיגיון נגד צעירים חפים מפשע. מיד מההתחלה הצעתי את עזרתנו המלאה לישראל ולרשות הפלסטינית למצוא את המבצעים של הפשע הזה ולהביאם לדין, ואני מעודד מכך שישראל והרשות הפלסטינית ממשיכות לשתף פעולה במאמץ הזה".

 

סוף עצוב - נמצאו גופות שלושת החטופים:

נתניהו: חמאס ישלם. חמאס: לא מפחדים

שלושה בתים, שלוש משפחות אבלות

מחדל החטיפה: קצינים יודחו מתפקידם, אך יישארו במשטרה

 

הנשיא האמריקני גם אמר כי "אני גם מאיץ בכל הצדדים להימנע מצעדים שעלולים לדרדר יותר את המצב. בשעה שהעם הישראלי מתמודד עם הטרגדיה הזו, יש לכם תמיכה מלאה ואת ידידותה של ארה"ב". גם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי פרסם הודעה בעקבות מציאת גופותיהם של שלושת החטופים וציין כי "הייתה לנו תקווה שהפרשה לא תסתיים כך".

 

"בתור אב, אין מילים לתאר אובדן כה נורא. אנחנו מתפללים למען שלוש המשפחות ומתאבלים יחד עם כל עם ישראל", הוסיף קרי. "הרג הנערים לא ניתן להבנה או להצדקה, וחובה להעמיד את האחראים לדין. זה הזמן לעבוד יחדיו לעבר מטרה זו, מבלי לערער את האזור".

"מאיץ בכל הצדדים להימנע מצעדים שידרדרו את המצב". אובמה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"מאיץ בכל הצדדים להימנע מצעדים שידרדרו את המצב". אובמה(צילום: רויטרס)

"פשע מחריד ומכשול לשלום". האפיפיור פרנסיסקוס (צילום: EPA) (צילום: EPA)
"פשע מחריד ומכשול לשלום". האפיפיור פרנסיסקוס(צילום: EPA)

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון גם הוא גינה את רצח הנערים הישראלים באזור חברון ואמר כי מדובר ב"מעשה טרור מחריד ובלתי נסלח". "נעצבתי לשמוע על הרציחות", אמר ראש הממשלה הבריטי, והוסיף שארצו תעמוד לצד ישראל במאמציה להביא לדין את האחראים לחטיפה ולרצח. "מחשבותינו ותפילותינו עם המשפחות של גיל-עד, נפתלי ואייל", אמר קמרון.

 

נשיא צרפת פרנסואה הולנד גינה בחריפות את "הרצח הפחדני" של שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, ומסר את השתתפותו בצער המשפחות ששכלו את בניהן. כך נמסר מלשכתו.

הוא הביע את דאגתו מהסלמת האלימות בגדה המערבית ובעזה בימים האחרונים. הולנד גינה גם את ירי הרקטות ודרש משני הצדדים להימנע מנפגעים נוספים.

 

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט גינה את רצח החטופים ואמר בתדרוך עיתונאים שערך בוושינגטון: "אנו מגנים בתקיפות את האלימות שגבתה את חייהם של האזרחים החפים מפשע". אחד הנערים החטופים, נפתלי פרנקל, החזיק גם באזרחות אמריקנית. דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי כינתה את האירוע "טרגדיה" וקראה במקביל לאיפוק מצד הצדדים ולשימור שיתוף הפעולה הביטחוני, "למרות הכאב העצום".

 

מזכ"ל האו"ם באן קי מון פרסם הודעה שבה נכתב כי "לא יכולה להיות כל הצדקה להרג המכוון של אזרחים. מעשה נתעב זה על ידי אויבי השלום נועד ליצור עוד מחלוקת ואי-אמון ולהרחיב את הסכסוך. אסור לתת לזה להצליח".

 

האפיפיור גם הצטרף למקהלת המגנים. "זהו פשע מחריד ובלתי מתקבל על הדעת ומכשול לשלום", מסר הוותיקן בשם הכס הקדוש.

 

שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, פרסם הודעה שבה הביע זעזוע מ"הפשע הנתעב והמרושע" ושלח את תנחומיו לבני המשפחות. "לא תיתכן שום הצדקה למעשה כזה, לא תיתכן פשרה עם הגורמים האחראים", הדגיש בלייר. "הקהילה הבינלאומית צריכה להתאחד בגינוי המעשה הזה".

 

קתרין אשטון: על כל הצדדים להפגין ריסון

ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו הגיב בטוויטר לחדשות מישראל, ואמר שהוא "עצוב וזועם על הרצח הטרגי של אייל, גיל-עד ונפתלי. העיר ניו יורק מתאבלת עליהם ביחד עם משפחותיהם". 

 

גם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון גינתה "בצורה החריפה ביותר" את רצח שלושת הנערים ושלחה את תנחומיה לבני המשפחות ולחבריהם: "אנחנו בטוחים שהאחראים למעשה הברברי יובאו במהרה לדין", אמרה בהודעתה. לצד זאת, היא קראה "לריסון של כל הצדדים, כדי להימנע מהסלמת המצב בשטח".

 

על רקע המונדיאל בברזיל והמשבר הביטחוני החריף בעיראק, לא זכתה פרשת החטופים לסיקור בולט, אולם הערב המצב השתנה עם ההודעה על מציאת שלוש גופות הנערים. כך זה נראה:

 

כותרת ראשית ב-BBC הבריטי ()
כותרת ראשית ב-BBC הבריטי

כותרת ראשית גם באל-ג'זירה הקטארי ()
כותרת ראשית גם באל-ג'זירה הקטארי

CNN האמריקני ()
CNN האמריקני

"לה מונד" הצרפתי ()
"לה מונד" הצרפתי

"גרדיאן" הבריטי ()
"גרדיאן" הבריטי

"ניו יורק טיימס" האמריקני ()
"ניו יורק טיימס" האמריקני

 

"לה רפובליקה" האיטלקי ()
"לה רפובליקה" האיטלקי

"אל פאיס" הספרדי ()
"אל פאיס" הספרדי

גופותיהם של גיל-עד שער בן ה-16 מטלמון, נפתלי פרנקל בן ה-16 מנוף איילון, ואייל יפרח בן ה-19 מאלעד - שלושת הנערים שנחטפו לפני יותר משבועיים בגוש עציון - אותרו היום ב"חירבת ארנבה", צפונית לעיירה חלחול באזור חברון. הגופות נמצאו בשעה 18:00 בבור לא עמוק שנחפר על ידי חוטפיהם בוואדי שבין הכפר בית כחיל לחלחול. על פי הערכה, הנערים נורו זמן קצר לאחר חטיפתם, כחלק מתוכנית מוקדמת של החוטפים.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הקבינט בירושלים ש"החמאס אחראי - והחמאס ישלם".

 

"ביגון כבד מאוד מצאנו הערב שלוש גופות, וכל הסימנים מצביעים על כך שאלו הגופות של שלושת נערינו החטופים - אייל, גיל-עד ונפתלי", ציין נתניהו. "הם נחטפו ונרצחו בדם קר על-ידי חיות אדם. בשם כל עם ישראל אני מבקש לומר למשפחות היקרות - לאימהות, לאבות, לסבתות ולסבים, לאחיות ולאחים - לבנו שותת דם, העם כולו בוכה איתם. נביא את הבנים לקבר ישראל. נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן, וגם לא נקמת דם של נערים צעירים וטהורים - שהיו בדרך הביתה לפגוש את הוריהם - ולא יראו אותם עוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים