שתף קטע נבחר

ליונל הולינס מונה למאמן ברוקלין נטס

המאמן שהצעיד את ממפיס גריזליס לשלוש הופעות רצופות בפלייאוף ולגמר המערב בעונת 2012/13 יחליף את ג'ייסון קיד שעבר למילווקי באקס

אחרי עונה אחת בחוץ, ליונל הולינס חוזר לאמן. האמריקאי בן ה-60 ידריך את ברוקלין נטס בעונה הקרובה במקומו של ג'ייסון קיד שחתם לפני מספר ימים במילווקי באקס. בעונת 2012/13 עבד הולינס בממפיס גריזליס והוביל את המועדון לתקופה הטובה בהיסטוריה שלו עם 56 ניצחונות מול 26 הפסדים בלבד, והגעה עד לגמר המערב.

 

  • מונדיאל 2014  - כל החגיגה הברזילאית בעמוד המיוחד של ynet ספורט

 

למרות זאת, בגריזליס, אותם הוביל הולינס שלוש פעמים ברציפות לפלייאוף, החליטו לא להמשיך עימו את ההתקשרות, והמאמן מצא את עצמו מחוסר עבודה בעונה החולפת. בדיעבד הסתבר כי בהנהלת הקבוצה האמינו שהסגל שעמד לראשותו יכול היה להשיג יותר. יש לציין כי הנהלת ממפיס האמינה מאוד בניתוחים ובסטטיסטיקות, בעוד המאמן הוא חסיד של עבודה קשה ופחות מספרים. זו עוד אחת מהסיבות לפרידה בין הצדדים.

 

ליונל הולינס. הצליח בעבר בממפיס (צילום: AP) (צילום: AP)
ליונל הולינס. הצליח בעבר בממפיס(צילום: AP)

 

אין ספק כי במקרה הזה עם האוכל בא התיאבון, שכן את העונה החולפת סיימה הקבוצה רק במקום השביעי במערב וסיימה את דרכה כבר בסיבוב הראשון של הפלייאוף אחרי הפסד לאוקלהומה סיטי ת'אנדר.

 

באותה עונה פוטרו שלושה מאמנים נוספים (מארק ג'קסון, ג'ורג' קארל ו-ויני דל נגרו) שהשיגו לפחות 50 ניצחונות, מה שסימן כתם שחור על הנהלות הליגה ושיטות העבודה במועדונים שמעדיפים לפטר מאמנים מצליחים מסיבות לא ממש מקצועיות.

 

כבר עכשיו ברור כי הולינס צפוי לקבל בנטס יותר סמכויות וכן חופש פעולה גדול יותר מאשר היו לו בגריזליס. בשבועות האחרונים היה המאמן מועמד ללא מעט קבוצות בליגה הטובה בעולם, ביניהן קליבלנד קאבלירס שבסופו של דבר שכרה את דייויד בלאט, גולדן סטייט, יוטה ג'אז ומינסוטה טימברוולבס.

 

דייויד בלאט. תפס להולינס את המשרה בקליבלנד (צילום: AP) (צילום: AP)
דייויד בלאט. תפס להולינס את המשרה בקליבלנד(צילום: AP)

 

הנטס הגיעו בעונה שעברה לסיבוב השני של פלייאוף ה-NBA, כשהציפיות היו להרבה יותר עם שחקנים מנוסים כמו קווין גארנט, פול פירס, ג'ו ג'ונסון, אנדריי קירלינקו ודרון וויליאמס. הולינס יצטרך לחשוב איך הוא מעוניין לבנות את הסגל שלו שנחשב לאחד ה"זקנים" בליגה.

 

לגארנט יש חוזה לעוד עונה בברוקלין, כמו גם קירילנקו, ג'ונסון (שנתיים נוספות). מצד שני עתידו של פירס לא ברור (נחשב לשחקן חופשי). המאמן החדש בונה מאוד על וויליאמס שיחזור ליכולת המוכרת שלו מהשנים הקודמות. מצד שני, לרכז יש היסטוריה של התנגשויות עם מאמנים "קשוחים" כמו הולינס – לדוגמא התקרית שהייתה לו עם ג'רי סלואן בתקופה ששיחק ביוטה ג'אז שהובילה להתפטרות של המאמן אחרי 23 שנים בסולט לייק סיטי.

 

דרון וויליאמס. יסתדר עם הקשיחות של הולינס? (צילום: EPA) (צילום: EPA)
דרון וויליאמס. יסתדר עם הקשיחות של הולינס?(צילום: EPA)

 

מאמנה החדש של הנטס נחשב לאיש עבודה מהזן הישן, קשוח, אך אהוד על ידי השחקנים. מקצוען ברמה הגבוהה ביותר ובעיקר אחד שמביא תוצאות ולא נכנס לעימותים מיותרים, מה שקשה לומר על קודמו בתפקיד שהסתכסך עם ההנהלה לפני שעזב את ברוקלין, עוד לפני כן כעס על השכר הגבוה של עוזרו, לורנס פרנק (מיליון דולר) וכן רב לא מעט עם הג'נרל מנג'ר בילי קינג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים